Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:52:
beide dank. Idd van de philips site: Het USB-station moet in de bestandssysteemindeling FAT16 of FAT32 zijn geformatteerd. De bestandssysteemindeling NTFS wordt niet ondersteund.
Als ik dat eerder geweten had, dan had ik deze niet gekocht. Dit verklaard dus ook waarom mijn externe hdd niet herkend werd. Lekker handig van Philips,
Je koopt een stick of een schijf niet voor het bestandsysteem, dat kan je zelf bepalen door te formatteren naar het gewenste formaat. Het is maar net aan de fabrikant naar welk bestandssysteem ze fabriek af worden geformatteerd, op dat gebied kan het dus nooit een miskoop zijn. Normaal gesproken is dat overigens wel fat16 of fat32 en niet ntfs, maar het kan.
Het nadeel van fat is overigens de limiet aan bestandgrootte, Sowieso heeft fat16 geen zin op een usb-stick groter dan 2GB, dat zal dan altijd fat32 moeten zijn. Fat32 kan géén bestanden groter dan 4GB aan, maar aangezien de blurayspeler niet anders ondersteund heb je weinig andere keuze. Met afbeeldingen en muziek zal dat dus geen problemen opleveren, maar bijvoorbeeld een DVD5 image is meestal al meer dan 4GB, en ook een MKV van een film is meestal groter dan dat, zeker als het 1080p betreft...
[
Voor 10% gewijzigd door
MicGlou op 20-08-2010 10:31
]