Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB is "unsupported device" op blu ray speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een philips bdp 7300 blu ray speler. Wanneer ik mijn USB flash drive stick (icidu 8gb) erin steek om de data te bekijken, dan krijg ik de melding "unsupported device". Een andere usb stick (cruzer micro 1gb) wordt wel herkend.

Iemand bekend wat de reden hiervan is, en hoe kan ik er voor zorgen dat mijn 8gb stick wel herkend wordt? Dank

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47

Theo

moederbord

Misschien ondersteunt de speler alleen FAT geformatteerd geheugen?

7400 Wp op het dak

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
theodouma schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:07:
Misschien ondersteunt de speler alleen FAT geformatteerd geheugen?
idd, check eerst eens welke bestandssystemen de speler ondersteund en vergelijk dat met het bestandssysteem op de stick...

http://www.p4c.philips.co...=BDP7300/12&slg=nl&scy=NL

Ga eens rondneuzen bij Philips ;)

Verwijderd

Topicstarter
beide dank. Idd van de philips site: Het USB-station moet in de bestandssysteemindeling FAT16 of FAT32 zijn geformatteerd. De bestandssysteemindeling NTFS wordt niet ondersteund.

Als ik dat eerder geweten had, dan had ik deze niet gekocht. Dit verklaard dus ook waarom mijn externe hdd niet herkend werd. Lekker handig van Philips,

• MicGlou
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:52:
beide dank. Idd van de philips site: Het USB-station moet in de bestandssysteemindeling FAT16 of FAT32 zijn geformatteerd. De bestandssysteemindeling NTFS wordt niet ondersteund.

Als ik dat eerder geweten had, dan had ik deze niet gekocht. Dit verklaard dus ook waarom mijn externe hdd niet herkend werd. Lekker handig van Philips,
Je koopt een stick of een schijf niet voor het bestandsysteem, dat kan je zelf bepalen door te formatteren naar het gewenste formaat. Het is maar net aan de fabrikant naar welk bestandssysteem ze fabriek af worden geformatteerd, op dat gebied kan het dus nooit een miskoop zijn. Normaal gesproken is dat overigens wel fat16 of fat32 en niet ntfs, maar het kan.

Het nadeel van fat is overigens de limiet aan bestandgrootte, Sowieso heeft fat16 geen zin op een usb-stick groter dan 2GB, dat zal dan altijd fat32 moeten zijn. Fat32 kan géén bestanden groter dan 4GB aan, maar aangezien de blurayspeler niet anders ondersteund heb je weinig andere keuze. Met afbeeldingen en muziek zal dat dus geen problemen opleveren, maar bijvoorbeeld een DVD5 image is meestal al meer dan 4GB, en ook een MKV van een film is meestal groter dan dat, zeker als het 1080p betreft...

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 20-08-2010 10:31 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
MicGlou schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

Je koopt een stick of een schijf niet voor het bestandsysteem, dat kan je zelf bepalen door te formatteren naar het gewenste formaat. Het is maar net aan de fabrikant naar welk bestandssysteem ze fabriek af worden geformatteerd, op dat gebied kan het dus nooit een miskoop zijn. Normaal gesproken is dat overigens wel fat16 of fat32 en niet ntfs, maar het kan.
Het lijkt me dat TS bedoelt dat hij de speler niet gekocht had als hij had geweten dat 'ie alleen FAT kon lezen. Best begrijpelijk, dat zou ik namelijk ook niet doen... (in jouw tweede alinea staat waarom ;) )

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MicGlou
Xander schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:54:
[...]

Het lijkt me dat TS bedoelt dat hij de speler niet gekocht had als hij had geweten dat 'ie alleen FAT kon lezen. Best begrijpelijk, dat zou ik namelijk ook niet doen... (in jouw tweede alinea staat waarom ;) )
Ja, idd dat had ik niet helemaal goed gelezen, dat komt dan in principe door de gedachte dat volgens mij geen enkele speler ntfs ondersteund, het was dus een aanname van mij waardoor ik het niet goed had begrepen ;)
Pagina: 1