• nielsi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-02 23:56
Hoi tweakers,

ik heb vandaag mijn 3/4 van mijn in elkaar gezet. EDIT:(Binnenkort komt er nog een GTX460 bij)
CPU: Intel X3440
Mobo: Asus P7P55D Evo
Mem: G.skill Ripjaws 1600mhz

Na flink wat gepruts omdat windows niet wilde opstarten doet ie het nu, maar windows ziet 1 core en 2 threads ipv 4 cores en 8 threads.
Ik denk dat ik iets ben vergeten in de BIOS maar ik kan het niet vinden.
Hebben jullie ideeën/ervaring wat het kan zijn?

Niels

[ Voor 5% gewijzigd door nielsi3 op 19-08-2010 17:17 ]

Verwijderd

"ik heb vandaag mijn 3/4 van mijn in elkaar gezet." Huh?? Kan je dit wat verduidelijken??

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-02 15:34
Beetje weinig informatie zo.
Heb je een nieuwe harde schijf? Zo niet, gebruik je een oude windows installatie? Als je van een single-core komt, begrijpt windows niet in een keer dat je nu multi-core hebt.

Dit kan ook verklaren waarom windows eerst niet goed opstarte, je moet windows altijd opnieuw installeren bij een nieuw mobo.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Verwijderd

Zit jouw glazen bol ook al in de was dan? :P Ownee... glazen bollen zijn zo 2009. :|

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-02 15:34
Hoe bedoel je dit? Ik vraag om meer informatie, en geef daarbij een mogelijke oplossing. Is niet heel vreemd, en in ieder geval opbouwender dan deze twee zinnetjes.

Edit; Zat ik er bovendien niet ver naast

[ Voor 11% gewijzigd door Sebedees op 19-08-2010 17:29 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• nielsi3
Sebedees schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:18:
Beetje weinig informatie zo.
Heb je een nieuwe harde schijf? Zo niet, gebruik je een oude windows installatie? Als je van een single-core komt, begrijpt windows niet in een keer dat je nu multi-core hebt.

Dit kan ook verklaren waarom windows eerst niet goed opstarte, je moet windows altijd opnieuw installeren bij een nieuw mobo.
Nee, ik heb windows niet opnieuw geïnstalleerd ik heb mijn SSD waar windows al op stond vanuit mijn oude systeem overgezet naar mijn nieuwe systeem. Ik zal vanavond even windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Sebedees schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:25:
Hoe bedoel je dit? Ik vraag om meer informatie, en geef daarbij een mogelijke oplossing. Is niet heel vreemd, en in ieder geval opbouwender dan deze twee zinnetjes.
Tjeetje... citroenen gegeten ofzo, dacht dat je een geintje wel herkende, blijkbaar niet dus.

Verwijderd

nielsi3 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:26:
[...]

Nee, ik heb windows niet opnieuw geïnstalleerd ik heb mijn SSD waar windows al op stond vanuit mijn oude systeem overgezet naar mijn nieuwe systeem. Ik zal vanavond even windows opnieuw installeren.
Dat dien je dus wel altijd te doen, anders vraag je om problemen zoals deze. Als je Windows opnieuw installeert is het 99% zeker dat alles goed gezien wordt. Wel even de SSD tijdens de installatie formatteren, zodat er geen restjes achterblijven.

• nielsi3
Sebedees bedankt :) .
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en ik heb nu 4 cores en 8 threads _/-\o_ .
Mag slotje op.
Pagina: 1