• GekkeP0P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Beste tweakers,

Ik zit al een tijdje na te denken om een smartphone te halen(samsung wave(goedkoper+ geen android) vs htc desire(duurder+ aandroid). Nu heb ik over beide een aantal vraagjes:

- Kan de samsung wave met wifi zowel statisch ip's als dynamisch ip's aan? Dit is erg belangrijk omdat ik liever geen internet erbij neem, maar wel van het wifi thuis gebruik wil maken.

- Zijn er GPS diensten die geen internet nodig hebben? Dus dat ik een kaart inlaadt en deze in samenwerken met me GPS op de telefoon gewoon kan gebruiken?

- Kan je de telefoon zo instellen dat hij absoluut geen dataverkeer heeft? Ik wil dus dat de telefoon nergens gebruikt van maakt totdat ik in een wifi-spot zit.

Dit lijkt nu wel een "zoek voor mij alles, ik doe zelf niks"-topic, maar dat is het niet. Ik heb bij alles gezocht, maar niet de informatie gevonden die ik wilde. Bij de GPS vraag bleek route66 een optie, maar ik wil graag wat vergelijking materiaal. De vraag over wifi vind ik zelf erg moeilijk. Dit wordt namelijk me eerste telefoon ooit(ja goed gelezen) en ik weet dus niet of dat kan. Verder is er zelf niks over te vinden op het internet, of ik zoek verkeerd. Hopelijk doe ik dat inderdaad en kunnen jullie mij helpen. De laatste vraag is wel te vinden, maar er wordt gezegd dat je dan ook geen wifi kan gebruiken als je ook 3g uitschakelt.

Verder vraag ik jullie om nog andere mogelijkheden aan te geven qua de telefoons, want ik wil namelijk graag dat me eerste telefoon ook meteen een goede telefoon is. Wat ik graag met een telefoon wil doen:
- Filmpjes kijken
- Redelijke foto's maken, gewoon om af en toe wat te fotograferen
- Muziek player
- Af en toe een leuk spelletje spelen
- Gebruik maken van internet
- Bellen en sms'en
- Facebook en twitter etc is geen eis, maar misschien leuk als ik dat later nog een keer ga doen?
- Radio

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen in me zoektocht en me vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt,

GekkeP0p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 21:33
GekkeP0P schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:08:
Beste tweakers,

- Kan de samsung wave met wifi zowel statisch ip's als dynamisch ip's aan? Dit is erg belangrijk omdat ik liever geen internet erbij neem, maar wel van het wifi thuis gebruik wil maken.

ik kan hier thuis simpelweg op mijn beveiligd wifi netwerk. Kan niet met zekerheid zeggen of je zelf in de Wave een vast ip adres kan geven, normaal moet dit lukken, daar dat de goedkopere modellen dit al kunnen bij mijn weten.

- Zijn er GPS diensten die geen internet nodig hebben? Dus dat ik een kaart inlaadt en deze in samenwerken met me GPS op de telefoon gewoon kan gebruiken?

De GPS die erop staat ( ROUTE66 ) werkt volledig en maakt geen gebruik van internet, of je moet kaarten downloaden via gsm en verkeersinfo enzo. Dus Route66 werkt gewoon via de GPS ontvanger in de gsm > werkt trouwens goed die gps. is 30 dagen gratis navigeren, daarna kan je enkel nog de kaarten raadplegen, maar niet meer navigeren. Wil je verder kunnen blijven navigeren moet je dit programma kopen. 30 € voor het hele programma en de flitspalen en noem maar op. Valt in mijn ogen goed mee

- Kan je de telefoon zo instellen dat hij absoluut geen dataverkeer heeft? Ik wil dus dat de telefoon nergens gebruikt van maakt totdat ik in een wifi-spot zit.

Je kan dataverbindingen uitzetten heb ik gezien. Nog niet uitgeprobeerd, daar ik geen netwerkprofielen heb en gsm dus ook geen dataverbindingen kan maken. Ik gebruik dus ook enkel en alleen Wifi nu

Dit lijkt nu wel een "zoek voor mij alles, ik doe zelf niks"-topic, maar dat is het niet. Ik heb bij alles gezocht, maar niet de informatie gevonden die ik wilde. Bij de GPS vraag bleek route66 een optie, maar ik wil graag wat vergelijking materiaal. De vraag over wifi vind ik zelf erg moeilijk. Dit wordt namelijk me eerste telefoon ooit(ja goed gelezen) en ik weet dus niet of dat kan. Verder is er zelf niks over te vinden op het internet, of ik zoek verkeerd. Hopelijk doe ik dat inderdaad en kunnen jullie mij helpen. De laatste vraag is wel te vinden, maar er wordt gezegd dat je dan ook geen wifi kan gebruiken als je ook 3g uitschakelt.

3G staat hier uit omdat deze "zegt men" u batterij sneller leeghaalt. Daar ik geen gebruik maak van dataverbindingen, ben ik dus ook niets met 3G. En ik kan met 3G uitgeschakeld simpelweg Wifi'en

Verder vraag ik jullie om nog andere mogelijkheden aan te geven qua de telefoons, want ik wil namelijk graag dat me eerste telefoon ook meteen een goede telefoon is. Wat ik graag met een telefoon wil doen:
- Filmpjes kijken
- Redelijke foto's maken, gewoon om af en toe wat te fotograferen
- Muziek player
- Af en toe een leuk spelletje spelen
- Gebruik maken van internet
- Bellen en sms'en
- Facebook en twitter etc is geen eis, maar misschien leuk als ik dat later nog een keer ga doen?
- Radio

Filmpjes bekijken is zeer goed, evenals de camera die erin zit, De spelletjes zijn ongelooflijk mooi, maar wreten u batterij leeg, wat volgens mij normaal is, aangezien deze spellen o zo mooi zijn. ( need for speed, Kroll, Asphalt 5 > google maar eens naar deze spellen op de wave ). Internet werkt vlotjes vindt ik. Bellen en sms'en natuurlijk ook. Facebook app. die op de wave staat gebruik ik niet altijd. Waarom weet ik niet, maar ik facebook gewoon soms liever via browser en mobile facebook. ( is maar een voorkeur natuurlijk ).
Radio zelf nog niet getest... Muziekspeler gaat hard ( zonder de oortjes ) en vlotjes

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen in me zoektocht en me vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt,

Hoop dat je hier toch een beetje verder met geholpen bent.

Mvg Kristof

GekkeP0p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:55
Wat betreft de opmerking van Kristof kan ik alleen maar mee gaan in zijn oordeel!
Wifi: Je kunt het beste in je router instellen dat je telefoon/printer/pc een vast ip adres krijgt, het is niet verstandig om dit op een draagbaar apparaat in te stellen. Je krijgt anders problemen als je op een ander draadloos wilt werken, je telefoon kan dan bijvoorbeeld geen verbinding maken met je vast ingestelde ip adres.

3G hoef je inderdaad niet te gebruiken, je kunt het toestel op GPRS/UMTS zetten, op alleen GSM of op beide.
Met GSM heb je dus hogere accutijd, maar trager internet.
Je kunt in je toestel een eigen profiel maken waar je fake gegevens in zet. Noem dit bijvoorbeeld: Geen Internet. Naar mijn weten kun je daarna altijd switchen tussen je internet en geen internet profiel. Dit kan met name handig zijn in het buitenland zodat je alleen sms-jes en telefoontjes binnen krijgt, maar dat je facebook zichzelf niet steeds automatisch update.
In het vliegtuig kun je verder altijd gebruik maken van de vliegtuigmodus waardoor je helemaal geen netwerk gebruikt. Ik vermoed dat er nog wel een app komt waarbij je alles in of uit kunt schakelen. Een voorbeeld hiervan heeft HTC: nogprs.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → NBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:14
Je hebt ook de functie roaming die je aan of uit kan zetten. Als je die uit zet vraagt hij altijd eerst of hij wel via 3g verbinding mag maken en dit werkt goed (weet ik uit eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394055

Hallo,

Heeft de Samsung Wave Swype?

Grtzz, Max
Pagina: 1