Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:46
Voor 2010 is er bij de IB-groep een bedrag van ruim 13.000 vast gesteld om bij mogen te verdienen wil je nog recht blijven houden op je studiefinanciering.

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik verdien met een bijbaantje gemiddeld 500 euro (netto) per maand, dus op jaar basis zou dat dus 6000 euro (netto) zijn. Met mijn eigen bedrijf heb ik inmiddels een bedrag van 4375 (excl. btw) omgezet. Een grootte kans dus dat ik over een 13000 euro grens ga.

Wat rekent de belastingdienst tot je inkomen (dus wat valt allemaal onder die 13000 euro)?

Ik heb namelijk behoorlijk was investeringen gedaan, voor ongeveer 3000 euro. Gaan deze investeren van het vastgesteld bedrag af of niet?

Edit: over die 4375 euro moet ik natuurlijk (na aftrek van investeringen) ook inkomstenbelasting a 35% betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Leon- op 19-08-2010 15:48 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is tegenwoordig DUO, maar goed ;)
In 2010 mag je naast je studiefinanciering 13.215,83 euro bijverdienen. Het gaat om je verzamelinkomen of belastbaar loon. Als je aangifte doet bij de Belastingdienst, kijken we naar je verzamelinkomen. Doe je geen aangifte bij de Belastingdienst, dan kijken we naar je belastbaar loon. Zolang je met je bijverdiensten onder de bijverdiengrens blijft, is er niets aan de hand. Verdien je in 2010 meer dan 13.215,83? Dan moet je je studiefinanciering met ingang van de maand dat je over de bijverdiengrens gaat, stopzetten.
En dan de belastingdienst:
Verzamelinkomen

Het gezamenlijke bedrag van het inkomen uit werk en woning (box 1), het inkomen uit aanmerkelijk belang (box 2) en het belastbare inkomen uit sparen en beleggen (box 3).
Het ligt dus aan je boekhouding hoe je het hebt geregeld. Welke rechtsvorm je hebt gekozen en hoe je de investeringen hebt staan in je boekhouding kunnen uitmaken voor het inkomen uit werk en woning (box 1). Dus zorg dat je dat op orde hebt en dan hoef je je nergens zorgen over te maken :)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier zijn al een boel topics over geopend. Het komt er simpelweg op neer dat je je inkomen uit loon en winst uit onderneming moet optellen. Je investering mag je natuurlijk van je omzet aftrekken, dan hou je de winst over.

Succes!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 19:55

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Let er ook op dat als je voor je bedrijfje wel BTW berekent aan je klanten maar voor de BTW-afdracht een vrijstelling hebt onder de kleine-ondernemersregeling (BTW-jaarsaldo van minder dan €1.345), dat je de geïnde maar niet afgedragen BTW ook bij je winst (en dus inkomsten) moet optellen!

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 19-08-2010 17:20 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.