[Excel 2003]Koppelingen bijwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Automatisch koppelingen bijwerken werkt niet goed. Het gaat om een excelbestand X waar verwijzingen inzitten naar een bestand Y.

Als ik bestand X open vraagt ie zoals altijd of ik de koppelingen wil bijwerken. Dat wil ik, en dat gaat meestal goed. Maar als ik nu op 'bijwerken' klik, komt er de mededeling 'Deze werkmap bevat een of meerdere koppelingen die niet kunnen worden bijgewerkt'.

Via Bewerken en Koppelingen kom je in een venster waar je o.a. de status kunt controleren. Die status staat eerst op onbekend. Maar nadat ik de status controleer staat er 'Status OK'. Dus bestand Y staat op de goede plek etc.
Dus waarom werkt ie het niet meteen bij?

Als ik eerst Y open en daarna pas X, is er niets aan de hand. Maar ik wil alleen X openen, en Y niet.

Probleem is begonnen toen ik de bestanden beide heb gekopieerd naar een andere locatie.
Het bijwerken staat overigens op automatisch.

Verwijderd

zeeg schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:29:
Als ik bestand X open vraagt ie zoals altijd of ik de koppelingen wil bijwerken. Dat wil ik, en dat gaat meestal goed. Maar als ik nu op 'bijwerken' klik, komt er de mededeling 'Deze werkmap bevat een of meerdere koppelingen die niet kunnen worden bijgewerkt'.

Via Bewerken en Koppelingen kom je in een venster waar je o.a. de status kunt controleren. Die status staat eerst op onbekend. Maar nadat ik de status controleer staat er 'Status OK'. Dus bestand Y staat op de goede plek etc.
En dat blijft zo; ook als je bestand X hebt opgeslagen en daarna eerst afsluit en dan opnieuw opent?

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:38:

En dat blijft zo; ook als je bestand X hebt opgeslagen en daarna eerst afsluit en dan opnieuw opent?
Ja.

Ik vind het bijzonder vreemd dat exact dezelfde bestanden het op de ene locatie wel prima doen, en op een andere locatie niet. Verder totaal geen wijzigingen. Opnieuw kopieren werkt helaas ook niet.