Toon posts:

Celeron overklokken problemen, iemand raad?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier en een vriend van me zei dat jullie misschien wel zouden kunnen helpen. Ik heb al een tijdje een Abit BP6 moederbord met twee Intel Celeron 366 processoren. En ik heb ook grote koelers. Mijn processoren worden 48 graden en de kast (dat is een hele grote kast, een AOPEN) ook 39 graden. Ik heb de spanning op 2.2 volt gezet. Ik heb zelf nog nooit gemerkt dat hij niet stabiel was. Volgens anderen is deze temperatuur veel te hoog. Wat kan ik het beste doen?

Alvast bednakt

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op welke snelheid heb je de celerons lopen? Ik heb ze op 550 lopen, bij 2.0 volt, en ze worden 46 en 40 graden, en de mobo sensor geeft 39 graden aan.
Wat voor koelers heb je?

Controleer in ieder geval het volgende:
-zitten de temp sensors in de sockets goed tegen de processor (voor "nauwkeurige" meting)
-zit er koelpasta tussen procs en koelrib? Dit scheelde bij mij ongeveer 8 graden.
-Is er een beetje fatsoenlijke airflow door de kast, eg. voor/onder een intake, en achter/boven een outtake.
-blaast de fan van de voeding de kast in, of de kast uit? Als deze lucht de kast in blaast, de voeding open maken, en de fan omkeren. Dan blaast hij de warmte lucht van de voeding de kast uit.
-probeer een lager voltage. 2,2 is bijna het maximum wat ik zou aanraden, zeker met luchtkoeling. Met goede waterkoeling en peltiers kan je 2,3 of zelfs 2,4 proberen, maar liefst niet.

Vergelijk:
Cel 366@550 bij 2.0v: 33.4 watt
Cel 366@550 bij 2.1v: 36.8 watt
Cel 366@550 bij 2.2v: 40.4 watt

Snap je wat ik bedoel?

Herman Brouwer www.goudacomposieten.nl/waterkoeling

Verwijderd

zo hoog is die temperatuur niet...
en ik al vaker gelezen op dit forum dat die sensoren op moederborden er flink naast kunnen zitten

Verwijderd

kijk eens op www.overklokken.cjb.net , is mijn site... met informatie over overklokken :) en koeling :)

Greetz Big Tazzz

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Hehe.. volgens mij is het http://overklokken.cjb.net ipv met de www ervoor... :) Ken je eigen adres.. das regel nummer 1 uit het internet handboek... :)

Verwijderd

Ze doen het bij mij allebei, hoor...

• php
  • Niet online

php

Ik wordt alleen helemaal simpel van die Angelfire banner. Heb je niet ergens anders een stukje webspace?

Verder een leuke site, maar.... ben je bij koeling van de processor niet een belangrijke variant vergeten? ;) ;) ;)

• php
  • Niet online

php

De temperatuurmeting is inderdaad niet helemaal nauwkeurig (vandaar dat ik het tussen aanhalingstekens plaatste) maar wel onderling vergelijkbaar, aangezien we dezelfde moederborden hebben.

Bij een slotket kan het inderdaad gebeuren dat er van temp meting niets meer terecht komt, maar bij gewone temp sensors, die direct op het mobo zitten, is de meting een soort van betrouwbaar.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
De links van de downloads doen het ook niet..
Maar ja, laten we die jongen helemaal bovenaan helpen en niet de site van Big Tazzz ok?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Gewoon effe een uurtje Quaken/UT-en of iets anders wat veel proc-tijd vraagt. Dan effe voorzichtig de koelribjes van je proc voelen:
koel : hiphoi
lauw : goed !
warm : kan beter, maar niet erg
heet : koelprut? betere koeler ?
aaauuuwwww : gelijk uitzetten; dit is foute boel !!!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1