Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win2003][domein] op elke pc zelfde Documenten etc

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11 17:21

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Ik ben van plan om hier in een domein te gaan.
Heb dit al voorheen gedaan, zonder problemen, echter wil ik nu wat meer.

Als ik me inlog op een pc, wil ik dat de map "Documenten" dezelfde is als op andere pc's, bij voorkeur ook dat m'n instellingen dezelfde zijn.

Wat wil ik niet: een shared folder op het netwerk, die dan via een logon script gemount is onder een letter.
Wat mag wel: een shared folder op het netwerk, die gemount wordt als "Documenten", maar dit is niet mogelijk dacht ik.

Dit zou moeten voor alle personal folders (dus ook afbeeldingen, muziek, kortom: heel de c:\users\ACCOUNT folder)

Alle pc's (op de server na) zijn voorzien van windows 7.

Waar ik zelf aan aan gedacht heb, is een logon script die alles kopieert vanaf de server naar de folder, en een logoff die alles terug kopieert, maar dit zal dan immens veel tijd in beslag nemen vrees ik + als de persoon op 1 pc inlogt, en terwijl op een ander, zijn de documenten niet gesyncroniseerd.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Volgens mij wil je dit via policies regelen.

Money for nothin' and your chicks for free

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Wat wil ik niet: een shared folder op het netwerk, die dan via een logon script gemount is onder een letter.
Kan je aan geven waarom je geen schijf letter wil ?
Een mount hoeft toch niet meer aan een letter gekoppeld te zijn ?
Kan je binnen je policy niet gewoon een UNC pad (met jouw gebruikersnaam) opgeven ?

Wat is nu precies je vraag ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Als ik (of iemand anders in het netwerk) iets op slaat in de map Afbeeldingen, Muziek of Documenten (er zijn er nog meer) dat deze op heel het netwerk voor die gebruikersnaam beschikbaar zijn.
En dan ook onder de map Documenten, Afbeeldingen, Muziek etc.

Van mij mag de map c:\users\domeinuser gerust via een logon script gemount worden naar de server, zodat als er hier iets in gewijzigd wordt, dit op de server gebeurd, maar dan vraag ik me af of dit wel mogelijk is.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Volgens mij kan je met roaming profiles (eventueel aangevuld met wat custom settings in de policies) dit vrij eenvoudig bereiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ik zeg dan ook roaming profiles. hier staat ook meer over folder redirection etc.
Dus als ik het goed begrijp wil je werken op machine X daar sla je bestanden op in mijn documents. Je logt in op machine Y en daar wil je dat zelfde bestand zien?

Zelf ben ik er niet zo van door het syncroniseren enzo maar goed het zal ongetwijfeld ook voordelen hebben :)
Ik zal eerder voor een home dir kiezen waar je dergelijke bestanden opslaat, maar dat is mijn mening.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 15:30 ]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Roaming profiles, network drives, group policy en folder redirection zijn de dingen die je hier voor nodig hebt.

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Ik heb nu op m'n server HDD een folder "users" gemaakt, deze gedeeld (geen idee of dit nodig was).
Hierin heb ik nu een folder "blaatpraat" gemaakt (m'n inlognaam op het netwerk/server).

In m'n user account (in de AD) heb ik onder het tabblad profile nu het path naar deze map ingegeven (in de vorm van shared folder).

Verder dan dit geraak ik echter niet...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tweaker-Steyn schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:40:

Verder dan dit geraak ik echter niet...
Het gaat niet vanzelf nee, je zal er ook echt wat zelf voor moeten doen.
Alleen al je startpost wijst erop dat je eigenlijk nauwelijks enige vorm van vooronderzoek hebt gedaan, en zelfs wanneer drie mensen met een heel concrete set aanwijzingen komt inclusief naslaglinks komt er nog niet veel zinnigs uit.
Ik stel voor dat je de jou al gegeven links goed doorleest, naar Windows - Howto's and Guides kijkt en eerst zelf aan de slag gaat.

Als er dan iets niet werkt zullen we echt niet te beroerd zijn om je te helpen, maar dan moet je wel met een betere vraagstelling komen dan wat je hierboven neerzet.
Kijk nog eens goed naar de quickstart:
[list]• Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.

Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
• Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.

Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
• Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.

Als je daarmee aan de slag gaat kun je ook beter geholpen worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.