Toon posts:

HD5870 geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na wat zoeken op het internet heb ik nog steeds geen oplossing gevonden dus vandaar dat ik het hier even vraag.

Vandaag is mijn bestelling binnen gekomen, de Club 3D Radeon HD 5870. Lang niet gek zou je zeggen.
Ik had verwacht dat deze icm met:

Moederboard: Asus M4A785TD-V EVO
Processor: AMD nogwat :P 965 black edition

Wel gewoon erin doen, opstarten, en direct beeld krijgen.

Nou was dit niet het geval en heb ik die onboard al uitgezet in de bios maar dan nog heb ik geen beeld.

Ook valt het me op dat de kaart constant op volle toeren draait.

Ik heb gewoon de 2 stekkertjes erin zitten dus daar kan het niet aan liggen, heb het ook al geprobeerd met die VGA adapter erin, werkt ook niet.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:40
Probeer is een ander PCI-e slot, of een bios reset?

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:57
je kaart draait op volle toeren omdat waarschijnlijk de driver van de kaart nog niet is geinstalleerd. zodra je beeld hebt is dat probleem opgelost door driver te instaleren. waarom je wit beeld hebt weet ik niet.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:58
Is je voeding sterk genoeg?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
thomskipsp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:51:
Probeer is een ander PCI-e slot, of een bios reset?
Andere slot ook al geprobeerd.

Ik moest de batterij eruit halen omdat ik niets meer zag door het uitzetten van de onboard, is dit net zoals een reset?

Verwijderd

Topicstarter
Als dit niet het geval is start de PC toch niet op/ valt dan uit?

• Hajame
hoeveel Watt is je voeding ?

Verwijderd

Topicstarter
530W

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/1/3/224247/original/Power%20Consumption.png

Zegt toch dat het genoeg moet zijn?

• Hajame
miss dat de videokaart in combinatie met jouw andere componenten toch teveel gebruikt. ik zou zeggen kijk je componenten na om te zien hoeveel W ze gebruiken, tell alles bij elkaar op en dan heb je een idee va hoeveel W je voeding moet zijn :)

heb je trouwens je pc zelf samengesteld of is het een standaard systeem met wat upgrades?

[ Voor 16% gewijzigd door Hajame op 19-08-2010 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
fenylalaline schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:15:
miss dat de videokaart in combinatie met jouw andere componenten toch teveel gebruikt. ik zou zeggen kijk je componenten na om te zien hoeveel W ze gebruiken, tell alles bij elkaar op en dan heb je een idee va hoeveel W je voeding moet zijn :)

heb je trouwens je pc zelf samengesteld of is het een standaard systeem met wat upgrades?
Hoe kan ik zien hoeveel watt het moederboard nodig heeft, kan ik namelijk niet vinden.

Zelf samengesteld idd.

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Voeding is voldoende..

ben je niet vergeten de stekkertjes in je videokaart te doen?

of heel dom zoals als ik een keer had, vergeten de monitor aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Dramatic schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:35:
Voeding is voldoende..

ben je niet vergeten de stekkertjes in je videokaart te doen?

of heel dom zoals als ik een keer had, vergeten de monitor aan te sluiten?
2 maal een nee..

Heb het dus ook al met die VGA kabel enzo geprobeerd beide poorten, alleen niet met die HDMI maarja, zo'n stekkertje heb ik zo snel niet hier.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Met onboard booten en in de BIOS "Pimairy grafic adapter" oid op PCI-E zetten. Doorstarten naar Windows en deze jouw kaart laten installeren. Hierna afsluiten, monitor op jouw 5870 aansluiten en starten.

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• chocoschijtje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 19:06
Je moet even proberen een bios update te doen, ik zie net op de asus site.
02. Fix the issue that ATI HD5850/5870 graphic card may be unable to be detected.
Het gaat dan om Version 0512 van je bios,

Verwijderd

Topicstarter
chocoschijtje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:20:
Je moet even proberen een bios update te doen, ik zie net op de asus site.

[...]

Het gaat dan om Version 0512 van je bios,
Thanks, ik ga het even proberen :)

• Roel1966
  • Niet online
Alweer hetzelfde verhaaltje wat betreft de voeding en 530 watt hetgeen niet wil zeggen dat deze voeding constant 530 watt kan leveren. Het ligt er dus aan wat voor merk voeding het is en of het een klasse A of B voeding is want veelal bij klasse B voedingen is het aangegeven wattage het maximaal haalbare.

Te bedenken dat de meeste klasse A voedingen een efficientie van 80% aanhouden zou het erop neer komen mits je voeding klasse A is dat je nog net 424 watt hebt. En dan nog maar de vraag of je voeding dit continu kan leveren hetgeen een klasse A voeding normaal gesproken aan kan.

Wanneer je dan de berekeningen erop los laat dan kom je denk ik opeens op een heel ander rekensommetje uit maar dit verhaaltje is al ik weet niet hoe vaak verschenen op Tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten geeft, en gaf, hij wel aan dat er iets nieuws inzat. Moest je F2 drukken.

Maar de kaart zie ik nog nergens staan, kreeg ook geen beeld. Als ik nieuwe hardware zoek ziet hij hem ook niet oid..

Ik heb trouwens gewoon geupdate naar de meest recente versie, klopt dat?

Verwijderd

Misschien is je kaart wel stuk?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Vraagjes:

1, Welke voeding heb je (WELKE, niet hoeveel watt)
2, Hebje de PCI-E stekker wel aangesloten?
3, Krijg je nog iets van piepjes van de PC speaker?
Durrrrrr, Daar poberen we achter te komen :F

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2010 16:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:49:
Alweer hetzelfde verhaaltje wat betreft de voeding en 530 watt hetgeen niet wil zeggen dat deze voeding constant 530 watt kan leveren. Het ligt er dus aan wat voor merk voeding het is en of het een klasse A of B voeding is want veelal bij klasse B voedingen is het aangegeven wattage het maximaal haalbare.

Te bedenken dat de meeste klasse A voedingen een efficientie van 80% aanhouden zou het erop neer komen mits je voeding klasse A is dat je nog net 424 watt hebt. En dan nog maar de vraag of je voeding dit continu kan leveren hetgeen een klasse A voeding normaal gesproken aan kan.

Wanneer je dan de berekeningen erop los laat dan kom je denk ik opeens op een heel ander rekensommetje uit maar dit verhaaltje is al ik weet niet hoe vaak verschenen op Tweakers.
Het is er een van Be Quiet.

En kloppen de symptomen dan bij wat ik beschrijf, want de fans draaien wel? (Die zullen wel apart gevoed worden door een van die stekkers dan zeker?)

En dus moet ik gewoon een 750-800w voeding halen?
D4NG3R NL schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:59:
Vraagjes:

1, Welke voeding heb je (WELKE, niet hoeveel watt)
2, Hebje de PCI-E stekker wel aangesloten?
3, Krijg je nog iets van piepjes van de PC speaker?

[...]

Durrrrrr, Daar poberen we achter te komen :F
1.Be Quiet dus, 530W
2. Ja, alle 2!
3. Nope..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 17:02 ]

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Mee eens
Te bedenken dat de meeste klasse A voedingen een efficientie van 80% aanhouden zou het erop neer komen mits je voeding klasse A is dat je nog net 424 watt hebt.
Dat is niet waar. Die 530W is het vermogen wat de voeding aan de componenten kan leveren (mits het een A-merk is, maar dat is het dus (Be Quiet)). Een rendement (of effficientie) van 80% betekent dat de voeding 530W/0.8 = 662.5W uit het stopcontact neemt op het moment dat de componenten van de pc 530W vragen.

@TS: Je voeding lijkt me niet het probleem (tenzij de voeding misschien kapot/niet meer goed is). Heb je de suggestie van Cheshire al geprobeerd? Edit: en van chocoschijtje ?

Verwijderd

Topicstarter
NATStudent schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:09:
[...]

Mee eens

[...]

Dat is niet waar. Die 530W is het vermogen wat de voeding aan de componenten kan leveren (mits het een A-merk is, maar dat is het dus (Be Quiet)). Een rendement/effficientie van 80% betekent dat de voeding 530W/0.8 = 662.5W uit het stopcontact neemt op het moment dat de componenten van de pc 530W vragen.

@TS: Je voeding lijkt me niet het probleem (tenzij de voeding misschien kapot/niet meer goed is). Heb je de suggestie van Cheshire al geprobeerd? Edit: en van chocoschijtje ?
Ik zie nergens echt PCIe staan..

Ja, dat van choco wel. Heb gewoon me bios naar de meest recente update geupdate.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 18:23 ]

• NATStudent
Uit de handleiding van je moederbord: Kijk in je Bios onder "Advanced Menu", bij "Onboard Devices Configuration". Daar stel je "Primary Video Controller" in op GFX0-GPP-IGFX-PCI.

Nu zou dus je 5870 gebruikt moeten worden en niet je onboard (Dat is min of meer hetzelfde als het uitschakelen van de onboard, maar misschien werkt het nu wel omdat je inmiddels de bios naar de recentste versie hebt geupgrade.) Probeer het voor de zekerheid in beide slots.

[ Voor 22% gewijzigd door NATStudent op 19-08-2010 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
NATStudent schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:08:
Uit de handleiding van je moederbord: Kijk in je Bios onder "Advanced Menu", bij "Onboard Devices Configuration". Daar stel je "Primary Video Controller" in op GFX0-GPP-IGFX-PCI.

Nu zou dus je 5870 gebruikt moeten worden en niet je onboard (Dat is min of meer hetzelfde als het uitschakelen van de onboard, maar misschien werkt het nu wel omdat je inmiddels de bios naar de recentste versie hebt geupgrade.) Probeer het voor de zekerheid in beide slots.
Op die instelling staat hij dus al, zonder resultaat.

Maar ik zal hem dan nog even in het andere slot proberen te doen.

Niets..

• NATStudent
De kaart zou ook stuk kunnen zijn. Heb je een andere kaart om in deze pc te testen, en/of een andere pc om deze kaart in te testen?

• Roel1966
  • Niet online
NATStudent schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:09:
Dat is niet waar. Die 530W is het vermogen wat de voeding aan de componenten kan leveren (mits het een A-merk is, maar dat is het dus (Be Quiet)). Een rendement (of effficientie) van 80% betekent dat de voeding 530W/0.8 = 662.5W uit het stopcontact neemt op het moment dat de componenten van de pc 530W vragen.
Als je componenten bv 100% load vragen dan betekent een efficientie van 80% dat je voeding 80% of meer gegarandeerd kan leveren. M.a.w. wanneer je componenten 100 watt vragen dan betekent dit dat je voeding dan met 80% efficientie 120 watt daadwerkelijk leverd om aan de benodigde 100 watt te komen.

Een voeding van 530 watt kan maar maximaal het opgegeven vermogen leveren minus 20% vanwege de efficientie en er vanuit gaande dat het een klasse A voeding is. In jou redenering zou TS geen 530 watt maar een 662.5 watt voeding hebben want men zet altijd de maximale belasting op de specificaties.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:58
Roel1966 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:54:
[...]

Als je componenten bv 100% load vragen dan betekent een efficientie van 80% dat je voeding 80% of meer gegarandeerd kan leveren. M.a.w. wanneer je componenten 100 watt vragen dan betekent dit dat je voeding dan met 80% efficientie 120 watt daadwerkelijk leverd om aan de benodigde 100 watt te komen.

Een voeding van 530 watt kan maar maximaal het opgegeven vermogen leveren minus 20% vanwege de efficientie en er vanuit gaande dat het een klasse A voeding is. In jou redenering zou TS geen 530 watt maar een 662.5 watt voeding hebben want men zet altijd de maximale belasting op de specificaties.
exact, de maximaal leverbare belasting van die voeding is dus 530 watt. Maar hij vraagt dus 660 watt uit het stopcontact bij 80% efficiëntie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02 16:00

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Nee, dat is niet waar. NATStudent heeft hier helemaal gelijk. De voeding levert maximaal 530W, maar vanwege de 20% verlies heeft hij daarvoor 662.5W uit het stopcontact nodig. De maximale belasting is dus inderdaad gewoon 530W, welke vermeld wordt in de specificaties. De efficiëntie van de voeding bepaalt hoeveel stroom er uit het stopcontact wordt getrokken.

• NATStudent
[...]

Nee hoor. Een 530 Watt voeding is een voeding die 530 Watt aan de pc kan leveren, niet een die 530 Watt max uit het stopcontact mag trekken (we hebben het nog steeds over A-merken). Die 80% wil zeggen dat 80% van de energie uit het stopcontact nuttig gebruikt wordt, en 20% verloren gaat als warmte.

Bij Tom's hardware zeggen ze bijvoorbeeld hetzelfde.
Tom's hardware:
As an example, we take a 500 watt power supply, and plug into it components drawing 500 watts of power; the power supply is therefore at 100 percent load, theoretically. But the efficiency factor now determines how much the power supply absorbs from the electrical outlet and dissipates into heat. If the power supply in this example has an efficiency of 85%, this means 15% of the power taken from the outlet is wasted. So while we use 500 watts, the power meter shows 588 watts (since 588 * 85% = 500). These additional watts of power must not be included in the power supply choice; they are only relevant to the electricity cost.

A few notes:

1. You should easily be able to use the wattage specification of the manufacturer: a 500-watt power supply can be loaded with 500 watts.
Edit: [b] tags

Edit2: @Nef hieronder:
Efficientie = rendement = Nuttige energie/ Geleverde Energie × 100%.

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik heb ook wel eens geen beeld gehad door een fout in het geheugen.. Misschien heb je andere strips om je geheugen te checken?

Om maar weer even ontopic te gaan ipv een heel verhaal te houden over hoeveel watt een voeding nou echt geeft... |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Kiwitje op 19-08-2010 20:12 ]

Specs

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix naar een iets leesbaarder vorm.

• NATStudent
Kiwitje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:11:
Ik heb ook wel eens geen beeld gehad door een fout in het geheugen.. Misschien heb je andere strips om je geheugen te checken?

Om maar weer even ontopic te gaan ipv een heel verhaal te houden over hoeveel watt een voeding nou echt geeft... |:(
Sorry :9. Ander geheugen is te proberen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt aangezien het met de onboard videochip wel gewoon werkte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen computer waar ik de kaart in kan testen.. Ook geen andere kaart.

Ik ben wel goed in dooie dingen kopen zeg :')

• Nef
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

[...]

Ten eerste is 80% van 120W geen 100W :+
En ten tweede Efficientie = rendament = Geleverde Energie / Nuttige energie × 100%. De geleverde energie( door het stopcontact) is 662,5W. Dit wordt omgezet in 530W Nuttige energie, die de voeding aan het systeem levert, en 20% warmte. B merk voedingen hebben een lagere efficientie en gebruiken dus minder van de gebruikte stroom nuttig.
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:23:
Ik heb geen computer waar ik de kaart in kan testen.. Ook geen andere kaart.

Ik ben wel goed in dooie dingen kopen zeg :')
Sommige mensen zijn voor het ongeluk geboren, ik heb daar soms ook last van O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Nef op 19-08-2010 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel morgen wel eens, kijken wat ze zeggen en anders gaat hij maar lekker terug?

• Nef
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:28:
Ik bel morgen wel eens, kijken wat ze zeggen en anders gaat hij maar lekker terug?
Goed plan. Zijn aardig wat mensen hier die ong. alle onderdelen van hun computer vervangen om er achter te komen wat nou precies het probleem geeft, maar eerst even een belletje doen scheelt vaak ook al enorm. Die mensen daar krijgen vast vaker dezelfde problemen voorgeschoteld.

• NATStudent
Nef schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:30:
[...]

Goed plan. Zijn aardig wat mensen hier die ong. alle onderdelen van hun computer vervangen om er achter te komen wat nou precies het probleem geeft, maar eerst even een belletje doen scheelt vaak ook al enorm. Die mensen daar krijgen vast vaker dezelfde problemen voorgeschoteld.
Alleen kan een probleem meerdere oorzaken hebben, dus de enige manier om erachter te komen welk onderdeel of combinatie van onderdelen het probleem veroorzaakt is door systematisch onderdelen te testen :+.

MKEY, Vraag meteen even of ze je ook onderzoekskosten in rekening brengen, wanneer je de kaart opstuurt maar hij toch niet defect blijkt te zijn (veel webshops doen dit).

Verwijderd

Topicstarter
NATStudent schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:37:
[...]

Alleen kan een probleem meerdere oorzaken hebben, dus de enige manier om erachter te komen welk onderdeel of combinatie van onderdelen het probleem veroorzaakt is door systematisch onderdelen te testen :+.

MKEY, Vraag meteen even of ze je ook onderzoekskosten in rekening brengen, wanneer je de kaart opstuurt maar hij toch niet defect blijkt te zijn (veel webshops doen dit).
Dan stuur ik hem retour en bestel ik een nieuwe? :')

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo gegaan:

Ik heb hem dus opgestuurd, wetend dat wanneer er niets met de kaart aan de hand zou zijn ik 15 euro onderzoekskosten zou moeten gaan betalen. Oke prima!
Nu kreeg ik na een x aantal dagen een mailtje binnen waarop stond dat de kaart niks mankeerde, dus ik keek direct alweer naar mijn voeding.
Nou heb ik hem vandaag in huis gekregen, doe ik hem in mijn PC. En ja hoor, jij werkt :')
Morgen maar eens bellen, want volgens mij hebben ze er wel wat aan gedaan.

• Dramatic
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:56:
Het is zo gegaan:

Ik heb hem dus opgestuurd, wetend dat wanneer er niets met de kaart aan de hand zou zijn ik 15 euro onderzoekskosten zou moeten gaan betalen. Oke prima!
Nu kreeg ik na een x aantal dagen een mailtje binnen waarop stond dat de kaart niks mankeerde, dus ik keek direct alweer naar mijn voeding.
Nou heb ik hem vandaag in huis gekregen, doe ik hem in mijn PC. En ja hoor, jij werkt :')
Morgen maar eens bellen, want volgens mij hebben ze er wel wat aan gedaan.
lolnice

Verwijderd

Topicstarter
Oke leuk, doe ik vanmorgen me PC aan. Weer volle toeren, geen beeld. Exact hetzelfde probleem. Lekker dit.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:31:
Oke leuk, doe ik vanmorgen me PC aan. Weer volle toeren, geen beeld. Exact hetzelfde probleem. Lekker dit.
Volgens mij is je voeding gewoon niet sterk genoeg. Ik ga ervan uit dat je voeding een BQ 530w L7 is?
Die levert 34A op 12v dat is toch iets aan de krappe kant lijkt me 40A is aanbevolen. Probeer het eens te testen met een andere voeding

[ Voor 5% gewijzigd door Tjona100 op 27-08-2010 13:45 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Tijdens het posten van de PC zal de fan altijd op 100% draaien. In windows zelfs zal de fanspeed worden aangepast.

Vermoedelijk ligt het probleem dus bij je voeding of je mobo. Het is wel handig om een test PC bij de hand te hebben. op de gok onderdelen vervangen is niet ideaal.

Daarnaast is het handig om nu een volledige lijst van je specs van je systeem te posten. Anders wordt gericht helpen ook lastig

[ Voor 65% gewijzigd door Lumics op 27-08-2010 13:45 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lijkt me een dode kaart / dood PCI slot op mobo.
De enige optie om daar achter te komen lijkt mij de kaart in een andere PC te proberen / andere kaart in je mobo te testen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Euh.

Ik had de kaart dus opgestuurd, weer terug gekregen met de mededeling dat er niets aan de hand was.
Toen er in gedaan heeft het gewoon goed gedaan, bij opstarten direct al rustig gelopen dus niet die volle toeren etc. Spelletjes gespeeld deden het super!
Vanmorgen, niets meer.

Andere slot ook alweer geprobeerd exact hetzelfde.. Alsof hij met aan het pesten is :o

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:53:
Euh.

Ik had de kaart dus opgestuurd, weer terug gekregen met de mededeling dat er niets aan de hand was.
Toen er in gedaan heeft het gewoon goed gedaan, bij opstarten direct al rustig gelopen dus niet die volle toeren etc. Spelletjes gespeeld deden het super!
Vanmorgen, niets meer.

Andere slot ook alweer geprobeerd exact hetzelfde.. Alsof hij met aan het pesten is :o
Jij doet nu de aanname dat het je videokaart is. En dat heb je nog niet bewezen. Het kan net zo goed één van je andere componenten zijn dat opstandig is.

Uitzoeken waar het aan ligt!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe?

Want via onboard heb ik gewoon beeld, de voeding lijkt me ook vreemd aangezien hij het gister wel deed. Ik heb ook niet zo snel ff een nieuwe voeding hier liggen zeg maar.

De kaart lijkt mij idd ook sterk. Zal wel eens kijken of ik ergens een voeding kan regelen.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb je de CPU toevallig ook overgeklokt ? Zoja, geef de CPU en/of het mobo eens 1 stapje meer spanning voordat je het opnieuw probeert ... Vergeet niet dat zo'n graka in 2D modus start en zodanig niet meteen full-load trekt; een 530W A-merk PSU zou op dat moment echt geen probleem moeten zijn.

Als een PSU niet sterk genoeg is, heb je typisch eerst spontane resets onder load, vastlopers, op termijn meestal gevolgt door een plof, stank en daarna helemaal niets meer ;) Heb zelf jaren een Q6600 @3.5GHz en een 8800GTX @ Ultra draaiende gehad op een 500W voeding en ook onder full-load trok de voeding het makkelijk (koel & stil) ...

Maar je hebt dus de laatste moederbord BIOS en de laatste GPU BIOS beiden al geflastht/in gebruik ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:49:
Heb je de CPU toevallig ook overgeklokt ? Zoja, geef de CPU en/of het mobo eens 1 stapje meer spanning voordat je het opnieuw probeert ... Vergeet niet dat zo'n graka in 2D modus start en zodanig niet meteen full-load trekt; een 530W A-merk PSU zou op dat moment echt geen probleem moeten zijn.

Als een PSU niet sterk genoeg is, heb je typisch eerst spontane resets onder load, vastlopers, op termijn meestal gevolgt door een plof, stank en daarna helemaal niets meer ;) Heb zelf jaren een Q6600 @3.5GHz en een 8800GTX @ Ultra draaiende gehad op een 500W voeding en ook onder full-load trok de voeding het makkelijk (koel & stil) ...

Maar je hebt dus de laatste moederbord BIOS en de laatste GPU BIOS beiden al geflastht/in gebruik ?
Ik heb niets overgeklokt :)

Dus dan zou het iets anders moeten zijn, wel vreemd dat hij dan een tijdje wel werkte.. Ik laat hem nu weer een nachtje "buiten" slapen. En kijken hoe die dan weer is, had hiervoor 5 dagen me pc uit gehad en toen deed ie het. Of dat er wat mee te maken heeft, lijkt me sterk..

Ehm, ik heb alleen de moederbord bios geupdate, gpu bios? hoe doe ik dat :x?

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:07
SKiLLa schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:49:

BS, de meest recente voedingen schakelen zichzelf uit bij overbelasting en daar valt deze ook onder.
Ik had een Zalman ZM-600W met een GTX 470 wat volgens het boekje prima zou moeten werken, NIET dus.
Soms bij het opstarten kwam ik gewoon normaal in windows en sprong mijn scherm zomaar op zwart
en af en toe bij het booten had ik ook geen beeld. Daarna had ik het een Seasonic M12D 850W getest en de problemen waren weg. Daarbij verbruikt een 5870 meer dan een 8800GTX

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je de PC aanzet, hoor je dan op een gegeven moment wel een kortstondige piep, wat het signaal is voor een succesvolle POST (Power On Self Test)? Is dat niet het geval, dan zou ik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens even doornemen.

Verwijderd

Topicstarter
Die box heb ik eruit gehaald :') vond het maar een kutpiep, zal morgen eens ff een boxje pakken en kijken wat die doet!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het nachtje rusten heeft gewerkt, hij deed het gewoon weer.

Toen weer uitgezet en weer het probleem, vervolgens de kaart eruit gehaald + dat batterijtje van het mobo en hij deed het weer.

Heb hem nu nog niet uitgezet. Zal straks eens kijken of ie het nu wel blijft doen.

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer wanneer ik hem uit heb gezet en hem weer aan doe werkt hij niet meer. Dan moet ik dus de kaart + het batterij er een tijdje uit laten en dan doet hij het weer.

Ligt dat niet aan de bios?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:27:
Elke keer wanneer ik hem uit heb gezet en hem weer aan doe werkt hij niet meer. Dan moet ik dus de kaart + het batterij er een tijdje uit laten en dan doet hij het weer.

Ligt dat niet aan de bios?
Probeer dan eens een BIOS-update voor jouw moederbord te installeren... Wellicht kan dat helpen inderdaad... :)

• Dramatic
Lumics schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:58:
[...]

Jij doet nu de aanname dat het je videokaart is. En dat heb je nog niet bewezen. Het kan net zo goed één van je andere componenten zijn dat opstandig is.

Uitzoeken waar het aan ligt!
wel toevallig dat het probleem begon op de dag dat hij een nieuwe videokaart had dan.

Verwijderd

Topicstarter
De bios is al geupdate.. Dat is dus zo vreemd, kan ik er ook een oudere versie op zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Dramatic schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

wel toevallig dat het probleem begon op de dag dat hij een nieuwe videokaart had dan.
Hij doet het wel die kaart :P Alleen niet echt op een manier dat ik zeg, yay.

Verwijderd

Topicstarter
Nou leuk, heb ik een 620w voeding, nog steeds niets. Dus dat is het niet..
Pagina: 1