Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb nu een packard bell computer. Sinds kort als ik hem opstart krijg ik na het groote paarse packard bell scherm een ander zwart schermmet een rood american ..... logo met allemaal data van mijn computer. Onderaan staat dan:

Date/time not set.
CMOS battery low (weet niet of dit er iets mee te maken geeft)
Press F1 to run setup.

Dan druk ik meestal F1 kom ik in een blauw menu (BIOS denk ik). Dan doe ik standaard CMOS en dan zie ik dat de tijd op 01/25/2007 staat en de tijd is dan 00:00 en een aantal seconde(hoelang ik dus in die BIOS zit).

Nou dan verander ik het in de werkelijke tijd en doe dan f10 (save & quit) en dan start mijn pc opnieuw op.
Dan kan die 2 dingen doen, of hij start windows vista op zodat ik weer me pc normaal kan gebruike of hij herhaalt weer. Meestal herhaalt hij het weer en verander ik weer die tijd. Na een stuk of 20+ keer te proberen pakt hij hem eindelijk en start hij windows op. Dit is erg vervelend vooral als ik thuiskom in de avond en nog even achter de pc wil.

Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel en dat het verholpen kan worden.

Groeten
karim

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
CMOS battery low (weet niet of dit er iets mee te maken geeft)
Niet meer en niet minder. Batterij vervangen en het probleem is over. Die batterij zorgt ervoor dat je bios de instellingen vast kan houden. Batterij leeg datum pleite als je de pc uitzet.

[ Voor 33% gewijzigd door muppet99 op 19-08-2010 14:16 ]

Carpe Diem

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 12:28
Vervang het CMOS batterijtje. Dit batterijtje zit duidelijk op het moederbord (een ronde zilverkleurige schijf) en is, zoals de BIOS keurig aangeeft, bijna leeg. Dit zorgt ervoor dat de opgeslagen gegevens niet meer bewaard kunnen blijven en dat dus iedere keer alle CMOS instellingen (waaronder ook de tijd) worden gereset. Haal het batterijtje er met enige beleid uit, kijk welke het is en haal ergens een nieuwe. Dan zouden alle problemen verleden tijd moeten zijn.

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:34

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Waarschijnlijk is de batterij op je moederbord zo goed als leeg/kapot. Kijk op de batterij welke je moet hebben (typenummer), Google even op het nummer en bestel een nieuwe. Je krijgt van PB wel een nieuwe (gratis), maar dat duurt veel langer dan het zelf doen.

Afbeelding batterij:
Afbeeldingslocatie: http://www.guy-lian-music.be/synth/Repair/Image4.jpg

Verwijderd

Topicstarter
haha dat is wel simpel, ik heb alles gegoogled maar alleen niet dat :P

bedankt voor de snelle reactie ik denk dat ik zometeen maar ff naar de stad ga en kijken of het helpt.

groeten
karim

edit: heeft iemand mischien een idee hoeveel zon ding kost en waar ik het zou kunnen halen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 14:18 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001

Reptile209

- gers -

Kost waarschijnlijk max. 2,50, probeer het eerst eens bij de HEMA en anders bij je plaatselijke MediaMarkt of electronicadealer.

Zo scherp als een voetbal!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
1,85 euro per stuk, zie ik ze staan van Varta.

Verwijderd

Topicstarter
maakt het uit qua type?

niet dat ik de verkeerde erin doe en dat mn computer dan kapot gaat ofzo.
Mijn voeding was laatst wel kapot trouwens en heb een andere erin gezet. Mischien dat het iets te maken heeft met dat ?

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Jazeker. Daarom moet je eerst kijken welk typenummer op de batterij staat.

Het ligt niet aan je voeding, die batterijtjes raken gewoon op.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt iedereen. ik ga maar even bij de hema kijken dan.

groeten
karim

Verwijderd

Type CR2032 is ook te koop bij het kruidvat, etos, sommige tankstations, enc.
Pagina: 1