Random freezes in games.

Pagina: 1
Acties:

• -Reca-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 22:41
Ik heb dus random freezes in games. Zowel in Bad Company 2 als in Starcraft 2, loopt mijn computer soms zomaar vast. Ik krijg dan geen BSOD, maar hij blijft gewoon hangen op zijn laatste beeld. Ik heb Memtest 86 gedaan vanuit de bios om het geheugen te testen en daar vond hij geen errors. Ik heb Intelburntest gebruikt voor het testen van mijn processor (niet overclocked of iets dergelijks) en ik heb met MSI kombustor een uur lang mijn videokaart gestressed op 100%. Mijn vraag aan jullie is:

Wat kan het dan toch zijn dat deze random freezes veroorzaakt? Ik zat zelf te denken aan het moederbord of de harde schijf, maar hoe kan ik dit nog testen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

DPC latency misschien?
Dat kan wel eens random freezes veroorzaken heb ik me ooit laten vertellen.
Er bestaat een tooltje om deze latency op te meten, DPC Latency checker hete het geloof ik.

• -Reca-
Het absolute maximum dat ik daar krijg is 404 microseconde en dat is dus allemaal groen=goed. Dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. Nou had ik Nero backitup op mijn computer staan en ik had het idee dat die wel eens zat te rommelen. Is het mogelijk dat zo'n freeze door randsoftware veroorzaakt wordt?

• -Reca-
Zijn er misschien mensen die weten wat ik nog kan testen?

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Probeer eens een nieuwere of oudere videokaart driver. En daarnaast controleer eens je temps tijdens het gamen (gezien je daar meer warmte van krijgt van 1 component stressen).

Patient gamer