• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 18:41

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Ondanks dat dit een beetje noob titel lijkt heb ik uiteraard wel wat research gedaan maar ik wilde van jullie even weten of ik er niet 1tje vergeten.

ik mag een nieuwe toestel uit gaan zoeken omdat mijn abo is afgelopen. Nu vertrek ik volgend jaar juli naar nieuw-zeeland dus het wordt een abo voor 1 jaar.

Maar ik wil graag een android toestel met fysiek toetsenbord. Inmiddels begint de markt op gang te komen met toestellen voor android en wordt de keuze wat ruimer (vorig jaar ook gekeken en toen was er alleen de G1/Magic)

Inmiddels zijn er een aantal toestellen te weten;

Eperia x10 mini pro
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmhelpdesk.nl/img/news/main/x10mini/4.jpg

Motorola Milestone
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/izELJtMt863omkVLaGjXsp30/full.jpg

of de

LG GW620
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/12568486975728/LG-GW620-pers.jpg

wat ik met het toestel wil gaan doen is mailen/internetten en bellen uiteraard.
vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar een groot scherm (motorola) maar zijn er ook nog andere opties welke ik vergeet te vergelijken?

en het liefst wil ik eind volgende week een nieuw toestel hebben uitgekozen...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

Welke versie van android zou je nog naar kunnen kijken, wat voor scherm erin zit (AMOLED, LCD SuperLCD).

Ik zou trouwens gezien je post voor de milestone gaan met de x10 mini pro als 2e keus vanwege de prijs. Ik heb er geen feiten over maar de lg komt me niet zo geweldig over vandaar dat ik die links zou laten liggen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Anoniem: 275034

Persoonlijk zal ik dan voor Milestone ga aangezien het toch een grotere scherm heeft en Android 2.1 erop zit, verder komt er dit jaar nog een update uit naar 2.2 (of was het alleen voor Amerika?).
Tweede keus is net als wat @r!k zei de X10 Mini Pro, houd rekening mee dat het om 1.6 gaat maar wordt dit jaar nog geupdate naar 2.1, als Sony zijn belofte nakomt natuurlijk.
En LG? Dit kan je laten zitten, hun mobiel kopen is gelijk weg gooien van geld. Hardware die na paar maanden al problemen vertonen, brakke software, geen software update (tijdje hadden ze wel beloofd maar was teruggetrokken omdat volgens LG niet meer nodig was?) enzo...

Of wacht je nog even op de nieuwe Desire met toetsenbord die dit jaar nog uitkomt, maar aangezien je NU een keuze moet maken zal ik toch voor de Milestone ga!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
idd zo dacht ik er ook over, en daarbij is het natuurlijk ook makkelijk om de milestone te rooten om er dan 2.2 op te zetten. denk dat ik die dan maar ga bestellen, iemand nog goede adressen? :P

of eventuele andere tips?

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Anoniem: 275034

Tweakers Pricewatch! Of Gsmweb (geen reclame of belang erin, maar beide ouders hebben telefoon daar en support van hun zijn ook nog eens uitstekend!).

Anoniem: 363230

Geeksphone one. Maar gezien je groot scherm belangrijk vindt vrees ik dat deze je niet zal interesseren. http://www.geeksphone.com/.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 363230 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:15:
Geeksphone one. Maar gezien je groot scherm belangrijk vindt vrees ik dat deze je niet zal interesseren. http://www.geeksphone.com/.
Heb je de topicstart gelezen? Hij wil het toestel nemen bij een abonnement. Ben benieuwd bij welke provider die Geeksphone One te krijgen is....

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:44
Geckoo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:47:
idd zo dacht ik er ook over, en daarbij is het natuurlijk ook makkelijk om de milestone te rooten om er dan 2.2 op te zetten. denk dat ik die dan maar ga bestellen, iemand nog goede adressen? :P

of eventuele andere tips?
2.2 zou ik (nog) niet op rekenen bij de Milestone. Motorola weet zelf nog niet of ze het willen, en de milestone is erg goed beveiligd tegen custom ROM's. Aan rooten heb je niet genoeg om 2.2 er op te zetten. Er is wel een soort van 2.2 mogelijk, maar dan heb je nog de kernel voor 2.1 en een slecht werkende camera.

De LG heb ik een tijdje naar gekeken, en heel erg afgekeurd, voornamelijk om de slechte hardware en oude android versie. De x10 weet ik zo niet, die was er toen niet. De Milestone heb ik nu: hardware is erg goed, alleen de software niet echt fantastisch, en erg goed gelocked waardoor de community maar erg weinig kan fixen aan dit toestel. Het schijnt dat HTC met nieuwe android-qwerty telefoons gaat komen, maar ik weet niet of je zo lang wilt/kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:30
Ik wacht ook nog even een generatie. straks wellicht: Milestone 2?, HTC Desire Z, HTC Vision, Galaxy S Pro ...?

[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Cow op 20-08-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf de x10 mini pro en die is echt heel klein. Ik vind het ideaal maar ik zou hem eerst even testen in bv een winkel als 'een groot scherm' een van je criteria is.

Anoniem: 363230

Nog wel niet uit en mss ook mbt scherm niet ideaal: Acer be Touch E130.

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
ik heb mijn eis laten varen van tobo en heb gisteren een desire besteld. :) dit vanwege het vertrouwde sense, goede ervarigen met htc en xda topics.

thanks voor de info :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Mad_Cow schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:46:
Ik wacht ook nog even een generatie. straks wellicht: Milestone 2?, HTC Desire Z, HTC Vision, Galaxy S Pro ...?
Gigantische kick :) (Van ongeveer 9 maanden)

maar ik mag het bijna weer doen en vorig jaar had ik toch helaas te snel de keuze gemaakt (ik had moeten wachten op de Z (werd letterlijk een maand later aangekondigd. ))
Ik vind het gemis van een qwerty toch wel erg vervelend dus ik wil weer terug naar een Qwerty toestel.

In de pricewatch is op dit moment niks nieuws te vinden tov vorig jaar.

nu weet ik dat er een nieuw HTC Toestel komt bron 1 bron 2
Daarnaast is er een vergelijking met amerikaanse toestellen of een overzicht maar ik dit vind ik allemaal een beetje vorige generatie (android 2.1/2.2) maar niks vernieuwend.

Zou ik nou maar wachten op de nieuwe HTC (double vision) of mis ik bepaalde aankomende types?
nieuws: 'HTC Doubleshot is Android-toestel met uitschuifbaar toetsenbord'

[ Voor 5% gewijzigd door Geckoo op 25-05-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Motorola Milestone 3: nieuws: Vermoedelijke specificaties Motorola Droid 3 duiken op
Een nog door Motorola aan te kondigen smartphone, de Droid 3, gaat waarschijnlijk een dualcore-processor bevatten. Het is onwaarschijnlijk dat de telefoon in Europa wordt uitgebracht, maar mogelijk maakt Motorola een Europese variant.

Het is daarbij nog onzeker welke cpu er wordt gebruikt: het zou gaan om Nvidia's Tegra 2-processor of een Texas Instruments OMAP-cpu, zo meldt Techno Buffalo. Daarnaast beschikt de Droid 3 over een 4"-scherm met een resolutie van 960x540 pixels. Foto's kunnen geschoten worden met een 8-megapixelcamera, terwijl de 1,3-megapixelcamera aan de voorkant bedoeld is voor videobellen. Ook is een uitschuifbaar qwerty-toetsenbord aanwezig. De software is gebaseerd op het Android-besturingssysteem, waarbij onduidelijk is om welke versie het gaat. Waarschijnlijk gaat het om Android Gingerbread.

De Droid 3 is door Motorola nog niet aangekondigd, maar volgens Techno Buffalo zou de smartphone in juni uitgebracht moeten worden. Een aankondiging van de fabrikant zou dan ook niet ver weg zijn.

Motorola brengt zijn Droid-toestellen doorgaans uit bij de Amerikaanse provider Verizon Wireless, die gebruikmaakt van de cdma-netwerktechnologie. Het toestel werkt daardoor niet in Nederland, maar het is mogelijk dat Motorola ook aan een Europese versie werkt: eerder deed de fabrikant dit met de Milestone en Milestone 2, als Europese tegenhangers van de Droid en Droid 2.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1305976740.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/Moto-Droid-Milestone-3-a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/Moto-Droid-Milestone-3-b.jpg

En er is ook nog: Qwerty Androids

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Had natuurlijk niet anders kunnen verwachten van CLB dat er een reactie van hem zou komen! TOP :)

Ik had idd de droid ook gezien (op de frontpage, maar de milestones/droids komen soms naar nl en zo is ook pas een maand geleden de romupdate geweest voor de milestone 2)
dit trekt mij wat minder in het toestel/producent.

dat topic had ik nog niet gezien/gevonden en ga ik ook zeker even uit pluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-05 20:34

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Een acer betouch e210?

Ik moet ook perse een qwerty met android hebben en had de acer e130 en ga nu over naar de e210:
pricewatch: Acer beTouch E210 Zwart

Of voor de HTC fan die HTC ChaCha:
pricewatch: HTC Chacha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik zit zelf te twijfelen. Ik had eigenlijk al besloten een Desire Z te nemen omdat ik het toetsenbord (en een soort van acceptabele camera) toch wel mis. Als ik echter zie hoezeer Android baat heeft bij een dualcore gaat het toch wel kriebelen, zeker omdat ik altijd vrij lang met mijn toestellen doe (totdat het ding op is meestal).

Maarja, aan de andere kant kan ik nu goed een telefoon gebruiken. Zo kan je altijd wel blijven wachten en bovendien is er nog maar heel weinig bekend over de Milestone 3 en de Dualshot (behalve dat ik de foto's van die laatste echt heel erg lelijk vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
@baja, thanks voor de ideeën , die htc wordt het sowieso niet, tobo en het scherm vind ik te klein..die acer, zal ik eens kijken

@camacha, dat dual core is inderdaad iets om rekening mee ter houden. Wordt dus wachten op een dual core met tobo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Camacha: Ken je het hinge-systeem van de Desire Z?
Ikzelf verbaas me er altijd over als ik een Z zie, hoe slecht en los dat wel niet is.. Just ter info..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:42
Geckoo schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:37:
[...]

Gigantische kick :) (Van ongeveer 9 maanden)

maar ik mag het bijna weer doen en vorig jaar had ik toch helaas te snel de keuze gemaakt (ik had moeten wachten op de Z (werd letterlijk een maand later aangekondigd. ))
Ik vind het gemis van een qwerty toch wel erg vervelend dus ik wil weer terug naar een Qwerty toestel.

...

Zou ik nou maar wachten op de nieuwe HTC (double vision) of mis ik bepaalde aankomende types?
nieuws: 'HTC Doubleshot is Android-toestel met uitschuifbaar toetsenbord'
Heb je de Xperia Pro al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
CLB schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:45:
Ikzelf verbaas me er altijd over als ik een Z zie, hoe slecht en los dat wel niet is.. Just ter info..
Onzin. Werkt na een half jaar nog prima hier. :) Dat het een ander systeem is is waar, maar dat het 'slecht en los zit' is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zei 'ikzelf' wees gerust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er zijn filmpjes gelekt van de Droid 3...

Heb een simpel topicje in elkaar geflanst: Motorola Milestone 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

CLB schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:45:
Ik vind het een prachtig systeem dat goed lijkt te werken en bovendien duurzamer lijkt dan sliders, die op den duur altijd uitlubberen.

Nee, ik snap dat gezeur eerlijk gezegd niet. Anders, ja. Minder? Naar mijn mening niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 08-06-2011 17:07 ]

Pagina: 1