Bluescreens bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Tijdens het opstarten heb ik verscheidene bluescreens.

Voorheen leek het op te lossen door 1 van de 2 2gb eruit te halen, maar nu heb ik het ook met slechts 2gb in mijn mobo.

De meest voorkomende bsod's zijn memory_management, bad_pool_header en nog iets met registry blabla.
Als ik mijn geheugen test geeft hij geen errors en ook als ik mijn ssd test schijnt er niks aan de hand te zijn.

Specs:
mobo: ASUS M4A89GTDPRO
cpu: AMD Phenom II X4 955 BE
ddr3: CMV4GX3M2A1333C9
ssd: intel postville 80gb
gfx: msi gtx275

Hij is inmiddels opgehouden met bsod's maar nu komt hij niet voorbij windows loading scherm. Valt gewoon uit en start opnieuw op.

Please help me out!

Update:
Ook startup repair werkt niet. Zie foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/914/foutmelding.jpg

Update 2:
Na het openen van mijn kast er achter gekomen dat mijn CPU fan bij opstarten niet begint met draaien. Pas na een tijdje gaat ie draaien, maar dan op halve snelheid ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door rboin op 19-08-2010 13:34 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:15
misschien nuttig om de inhoud van zo'n blue screen te posten?
Zonder foutmelding kunnen we niet zo veel...

Computer says no

• rboin
Meekoh schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:48:
misschien nuttig om de inhoud van zo'n blue screen te posten?
Zonder foutmelding kunnen we niet zo veel...
Had het graag voor je willen doen, maar zoals ik al zei zijn de bsod's er mee opgehouden. Nu sluit pc af na windows loadingscherm.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

effe op F8 duwen voor hij windows laad en de optie nemen

Afbeeldingslocatie: http://msinfluentials.com/blogs/jesper/Disable%20Automatic%20Restart.jpg

dan kan je mooi alles rustig noteren ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• rboin
pm1 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:01:
effe op F8 duwen voor hij windows laad en de optie nemen

[afbeelding]

dan kan je mooi alles rustig noteren ;)
Blijft alsnog opnieuw opstarten...

[ Voor 9% gewijzigd door rboin op 19-08-2010 13:25 ]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

mmm das wel heel raar, dan is het volgens mij toch zeker een hardewareprobleem dat niet alleen je OS maar ook je hele pc doet crashen :S memorycontroller om zeep ?

edit: ik zou zeggen boot eens met een gewone HDD ipv SSD, misschien kan dat al wat verhelderen.

[ Voor 23% gewijzigd door pm1 op 19-08-2010 14:00 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:15
Check je temps eens in de BIOS.

Computer says no

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

? wat zou dat er aan doen, als je temps te hoog worden kan je niet onmiddellijk erna terug opstarten hoor ;) heb ik al eens voorgehad slecht gemonteerde cooler :+

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• rboin
Temps zijn prima. Ben inmiddels maar begonnen met een format en hopelijk dat ik deze keer geen problemen blijf houden.
Weet iemand overigens iets op mijn CPU fan error? Krijg soms een melding bij opstarten. Zwengel ik hem aan is er niets aan de hand.. :s

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

rboin schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:23:
Temps zijn prima. Ben inmiddels maar begonnen met een format en hopelijk dat ik deze keer geen problemen blijf houden.
Weet iemand overigens iets op mijn CPU fan error? Krijg soms een melding bij opstarten. Zwengel ik hem aan is er niets aan de hand.. :s
waarschijnlijk je CPU fan die een te laag voltage krijgt wegens lage temperatuur en niet draait, gevolg moederbord detecteert geen draaiende CPU fan en geeft alarm. had vroeger dat probleem vooral als ik m'n pc uit stand-by haalde. Je kan dit normaal makkelijk uitzetten in de BIOS, deze functie is eigenlijk overbodig want je pc sluit toch af als je CPU te warm wordt ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• rboin
pm1 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

waarschijnlijk je CPU fan die een te laag voltage krijgt wegens lage temperatuur en niet draait, gevolg moederbord detecteert geen draaiende CPU fan en geeft alarm. had vroeger dat probleem vooral als ik m'n pc uit stand-by haalde. Je kan dit normaal makkelijk uitzetten in de BIOS, deze functie is eigenlijk overbodig want je pc sluit toch af als je CPU te warm wordt ;)
makes sense ;)
na een tijdje gedraaid te hebben werkt hij ook gewoon prima..

overigens ben ik nu weer terug bij af: heb clean format op ssd, maar bij 4gb crasht hij. Zal even foto maken van m'n bsod. update zo

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik zou zeggen gooi je SSD er eens uit en installeer op een gewone HDD, als je dan nog BSOD's krijgt dan kunnen we dat toch al uitsluiten :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• rboin
Tot een paar minuten geleden mijn pc probleemloos kunnen draaien op 4GB. Start hem net op en bam weer bluescreens. Kom overigens wel tot in windows, maar dan crashen vrijwel alle programma's en daarna meteen bsod.
Pics:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/fxup9j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2wmpc79.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2lk63uv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2eupcfc.jpg

Zal als ik een dezer dagen nog ff tijd heb windows op gewone hdd pleuren.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Via google kun je op de .sys bestanden heel veel info vinden....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• rboin
Gutteguttegut schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:22:
Via google kun je op de .sys bestanden heel veel info vinden....
ja ik was er al mee bezig! tis alleen allemaal zo onsamenhangend ;(

Verwijderd

Als je het geheugen hebt getest met de ingebouwde tester van Vista/7 dan raad ik je aan om dit nog eens dunnetjes over te doen met memtest86.

Dit ziet er uit als een geheugen probleem. (voel het aan mijn water :P)

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Je moet op google eens zoeken op die 0x00... codes. Enkele of combinaties daarvan.
Haal ook stuk voor stuk alles eens los in de pc. gpu (indien je evt. een onboard gpu hebt) dvd spelers etc.

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
een IRQL not or equal (of not less or equal) BSOD in XP betekend dat een driver vaag doet, en een shared IRQ probeert te claimen terwijl dat niet kan, en dit kan memory corruption als gevolg hebben (kernel raakt in paniek). Ndis.sys is een onderdeel van je network stack, dus probeer al je netwerk kaarten er eens uit te halen, of je netwerk chip uit te zetten in je bios (of misschien naar een ander IRQ te zetten, als dat kan).

Of dit in Vista ook zo is weet ik niet, omdat bijna de complete driver interface overboord is gegooid.

De rest van de screenshots suggereren iets wat te heet word, waarschijnlijk je CPU of (waarschijnlijk) je geheugen wat op een te hoog voltage staat. Probeer in dat geval alles eens te downclocken, zodat je de crash message queue of dump kan bekijken. Dat je direct weer kan opstarten kan zijn dat een specifiek deel van iets heet word, en dus raar doet, maar niet de overheat protection van je moederbord aanschakeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Bahmi op 25-08-2010 00:55 ]

• rboin
network chip geprobeerd. De bijbehorende bsod komt alleen zo weinig voor dat ik niet weet of dat nu werkt of niet.

Heb de voltages van m'n geheugen wel veranderd en draai nu inmiddels al een aantal dagen 4gb zonder errors. Zodra ik deze weer ontvang ga ik wel weer verder met je lijstje!

Thanks voor al jullie input!

[ Voor 7% gewijzigd door rboin op 26-08-2010 03:25 ]

Pagina: 1