Metamodbotje (verbetering van)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij deugt het modbotje niet helemaal. Er zijn nog wat zwakke plekken waar naar gekeken zou moeten worden. Zou het niet mogelijk zijn om het geval een maandelijkse reset te laten ondergaan? Waarbij zowel de teller (flamebaits) als de noemer (totale aantal) worden gereset (gaarne wel deze waarden apart bewaren voor statistieken of zo)? Mensen boven de 5 zouden dan nog steeds recht op moderaties verliezen (dus geen maandelijks generaal pardon >:)).

Hiermee bereik je de volgende dingen: Ik ben bij iedere moderatie niet meer bang om trollen uit te delen omdat ik er anders een promille omhoog ga. Mensen die weinig modereren en dus met een enkele flamebait tegen de lamp lopen zijn dan minder snel de lul. Beste argumnent is misschien dat mensen blijvend goed moeten modereren :). Als ik een straatje trollen rondstrooi zal dat door een behoorlijk groot getal worden gedeeld dus zal ik nooit meer last kunnen krijgen. Indien ik elke maand die weging weer zie is er geen nonchalante troll-strooiing meer.
Ook zal het 0-gemodereerd als zijnde noemer-vergroting afnemen, zodat er niet vals gespeeld meer kan worden (0-gemodereerd geef je dan iig niet meer om je penalty-ratio beter te maken).

Ik noem mezelf dan als voorbeeld, maar dat kan je natuurlijk voor iedereen lezen.

Overigens zou ik het an sich wel prettig vinden als het TMF op GoT wordt gelinkt in de moderatie-overzichten of het modpuntenupdateje. Ik denk dat veel mensen het zoeken van het forum nogal lastig vinden. We hebben een prima FAQ, bekwame vaste bezoekers en sinds kort modjes, dus dit forum zou extra instroom wel aankunnen.

* Delerium is voorstander van transparanter moderererereren :) (hoeveel ererereren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Jaymz

Keep on moving !

IS volgens mij wel iets waar naar gekeken moet/kan worden. Ik zou zeggen: "Laten we hier eens ff over denken", als de ideeen wat vaster zijn => LA.

[Edit: Tja :)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Overigens zou ik het an sich wel prettig vinden als het TMF op GoT wordt gelinkt in de
moderatie-overzichten of het modpuntenupdateje. Ik denk dat veel mensen het zoeken van het forum nogal lastig vinden. We hebben een prima FAQ, bekwame vaste bezoekers en sinds kort modjes, dus dit forum zou extra instroom wel aankunnen.
Ik vindt dit wel een goed idee trouwens, dit bren 'k wel even onder de aandacht in LA.

[ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik vraage me het volgende af, in hoeveree moet je bang zijn voor een 'user' die onbestraft trolls kan uitdelen. Ik bedoel:
Hoe lang moet je daar "goed" voor modden.

Ik vermoed dat als je zo lang "goed" mod, de kans klein is dat je je "bekeerd".

Maar ja, wat vinden de anderen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik trek mij weinig tot niets aan van het botje, en dan krijg ik strafpunten? Nou en? Ik modereer naar eer en geweten en ben van mening dat ik dat vrijwel altijd objectief kan, als één of ander systeem het daar niet mee eens is en mij een promilage kado geeft, dan begin ik daar niet van te bibberen ofzo.

Uiteraard is de strekking dat iedereen graag wil dat er goed gemodderd wordt en daar kan het botje als hulpmiddel bij dienen, voor de rookies is het wellicht handig dat ze het risico lopen gestraft te worden bij verkeerd modden, maar dan zou je het hele mechanisme breder moeten trekken, als ik nl. alleen maar -1 Overbodig ga uitdelen, dan ontloop ik het botje :)

Buiten dat, wat zegt nu die tag helemaal, belangrijker is (zo niet het belangrijkste) dat er een goede verdeling (filtering) wordt toegepast bij berichten die de moeite waard zijn om te lezen en de crap die niemand hoeft te zien.

Als je dat laatste doorrekent kunnen we stoppen bij +2 en -1, ik bedoel, je kunt je view wel op +4 of +3 zetten, maar dan heb je geen garantie dat je de absolute bikkel posts te lezen krijgt, het zijn alleen maar berichten die een aantal mensen de moeite waard vinden om te lezen en daar een punt aan hebben gegeven.

Je zou dus kunnen overwegen om het hele tag-principe aan te passen of er uit te kieperen en de te halen punten begrenzen tussen -1 en +2.

Tis maar een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Ik let eigenlijk ook nooit op het metabotje..

Wat een betere methode dan "general pardon" zou zijn is dat moderaties nieuwer dan 30 dagen 100% tellen..
soort tellertje van:

0-30 100%
30-60 50%
60-90 25%
>90 10%

Ofzo.... dan heb je er een gelijdelijke verval in.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik vind eigenlijk dat de metabodmod niet alleen naar trolls/ flamebaits kijken moet, maar hoe jouw moderatie zich verhoudt tot de uiteindelijke moderatie.

Post staat op 3, ik geef +1: post komt uit op 0 Overbodig. Dan ben ik stout geweest.

Post staat op 3, ik geef -1, post komt uit op 1. Ben ik NIET stout geweest.

Post staat op -1, ik geef +1 post komt op +2. Ik ben niet stout geweest.

Dus niet alleen MIJN moderatie afzetten tegen de eindmoderatie, maar ook rekening houden met hoe de score was toen ik modereerde.

Ik geef -1 op post die op 2 eindigt, dan ben ik stout geweest zou je denken, maar toevallig gaf ik -1 toen de score +4 was.

Ik hoop dat ik duidelijk ben. Ik leg dit soort dingen liever IRL uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Denk dat je dan een extra server mag gaan neer zitten voor het metabotje :)

Het is allemaal wel leuk en aardig, maar de mensen die veel hebben gemod delen vaak minder vaak een straatje trolls uit.

Ik ben eigenlijk wel een voorstander van een soort log systeem, waarbij er te achterhalen is WIE er fout heeft gepost, dan kun je een keer tellen hoe vaak iemand in de fout is gegaan en hem/haar? daar op aan spreken.

Nu is het enige wat je kan gebeuren dat een getalletje te hoog word.... spannend.
(die van mij staat op ..... 0.037 en hij daalt niet meer :( ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

:) dat weet ik, maar ik spui mijn idee toch, voor hetzelfdegeld komt er iets werkbaars uit.

[edit: ik heb iets met "ui", elke keer da'k dat moet intypen type ik "ij"]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Op Wednesday 14 March 2001 18:07 schreef Jaymz het volgende:
:) dat weet ik, maar ik spij mijn idee toch, voor hetzelfdegeld komt er iets werkbaars uit.
:?

[edit], na analyse zou Jaymz dit berichie zo kunnen trashen :)

Maar dat doe ik lekker niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jaymz is en blijft 'The King of Typo's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Met m'n muis ben ik anders ook wel goed.

'K heb al eens een verkeerd topic gesloten. (en ik heb er nog maar twee gesloten, die beide weer open zijn) lekker consequent :)
Pagina: 1