Ik wil mijn cpu overclocken op een Gigabyte GA-EG43M-S2H moederbord. Het is een Intel Pentium Dual-Core E5300 2,6Ghz. 2x1GB ddr 800MHz geheugen in dual channel.
Als ik nu de CPU Host Frequency (MHZ) ook maar iets verander dan boot de computer niet meer op en valt weer terug in default settings. Zelfs een +1 MHz ophoging gaat al mis.
Wat ik geprobeerd heb:
- PCI express frequency staat fixed op 100MHz
- Verschillende MCH frequency Latch settings geprobeerd.
- Verschillende System memory multipier settings geprobeerd. Waaronder de 2.
- CPU voltage tot 1.35 verhoogd om zeker te weten dat de processor genoeg spanning krijgt.
- Lage Memory Frequancy’s gehanteerd om zeker te weten dat memory niet maxed out is, trouwens ook voor CPU gedaan.
- En natuurlijk de laatste BIOS erop gezet.
In sommige fora hebben ze het over een Memory Mode op setting 2 zetten. Die optie heb ik niet, ook heb ik geen C.I.A.2 optie menu.
Het maakt allemaal niet uit, als ik ook maar iets aan de CPU Host Frequance verander boot hij terug naar default settings.
Als ik nu de CPU Host Frequency (MHZ) ook maar iets verander dan boot de computer niet meer op en valt weer terug in default settings. Zelfs een +1 MHz ophoging gaat al mis.
Wat ik geprobeerd heb:
- PCI express frequency staat fixed op 100MHz
- Verschillende MCH frequency Latch settings geprobeerd.
- Verschillende System memory multipier settings geprobeerd. Waaronder de 2.
- CPU voltage tot 1.35 verhoogd om zeker te weten dat de processor genoeg spanning krijgt.
- Lage Memory Frequancy’s gehanteerd om zeker te weten dat memory niet maxed out is, trouwens ook voor CPU gedaan.
- En natuurlijk de laatste BIOS erop gezet.
In sommige fora hebben ze het over een Memory Mode op setting 2 zetten. Die optie heb ik niet, ook heb ik geen C.I.A.2 optie menu.
Het maakt allemaal niet uit, als ik ook maar iets aan de CPU Host Frequance verander boot hij terug naar default settings.