.dmg probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren weer lange tijd bezig geweest met de nieuwe iMac van mijn vader. Lange tijd ook met de helpdesk gepraat veel uitgeprobeerd maar geen oplossing gevonden (wel dichter bij het probleem gekomen). Gisteren zijn met behulp van de helpdesk alle instellingen gecontroleerd, Safari hergeïnstalleerd, veel meer dingen en uiteindelijk het wissen avn de volledige hardeschijf en het opnieuw installeren van OSX (versie 10.6.4).

Het probleem zoals we het nu kunnen zien is als volgt.

De iMac (en ook de windowscomputer, daar kwam ik op het eind achter toen ik naar huis ging) kunnen geen .dmg bestanden downloaden. De download start wel maar mount niet wanneer het hele bestand gedownload is. Het blauwe balkje in het downloadvenster blijft dus blauwe zoals die er ook uitziet als die volloopt.

Ik heb mijn eigen iMac (OSX 10.5.8) gisteravond maar eens naar mijn ouders gesleept en die vertoont hetzelfde probleem. Ik heb vervolgens mijn eigen router daar neergezet en hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Ook bij direct aansluiten op het glasvezel kastje (glasvezel via Concepts ICT) blijft het probleem zich voordoen.

Heeft iemand enig idee wat nu het probleem is, maar bovenal wat de oplossing is?

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 14:34
Misschien even uitzetten dat safari veilige bestanden (zoals dmg's) automatisch probeert te mounten? Dan kun je namelijk gewoon het dmg bestand downloaden en daarna zelf proberen te openen (preferences -> helemaal onderaan de general tab dat vinkje uit vinken) :)

En als die dan nog blijft hangen; laat hem eens gewoon een half uur hangen. Ik weet dat die niet zo hoort, maar ben benieuwd of die het uiteindelijk wel doet :)

[ Voor 23% gewijzigd door CoiLive op 19-08-2010 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
CoiLive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:08:
Misschien even uitzetten dat safari veilige bestanden (zoals dmg's) automatisch probeert te mounten? Dan kun je namelijk gewoon het dmg bestand downloaden en daarna zelf proberen te openen (preferences -> helemaal onderaan de general tab dat vinkje uit vinken) :)
Dat zou ik kunnen proberen, maar vreemd dat de helpdesk daar niet opkwam. Maar een windowscomputer mount dat soort bestanden niet en ook die wil het niet voltooien..
En als die dan nog blijft hangen; laat hem eens gewoon een half uur hangen. Ik weet dat die niet zo hoort, maar ben benieuwd of die het uiteindelijk wel doet :)
Dat hebben we wel geprobeerd, en dat werkt niet.

Alvast bedankt voor de tips. Meer tips/oplossingen zijn van harte welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 10:13 ]

• CoiLive
Heb dit nog even gevonden. Misschien dat het helpt:

Do a permissions repair.

Open Disc Utility, select the hard drive icon on the left of the window, and click repair Permissions.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Misschien een corrupte dmg download? Heb je het ook met andere DMG's ?

Verwijderd

Topicstarter
Hipska schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:18:
Misschien een corrupte dmg download? Heb je het ook met andere DMG's ?
Bij alle .dmg's. Op mijn iMac bleef het hangen toen die bij mijn ouders stond en zodra ik de computer weer thuis neerzette maakte die hem gewoon af.

Dus de files die ik geprobeerd heb om te downloaden waren goed, dat kunnen we dus uitsluiten (ook omdat ik en de helpdesk tegelijkertijd dingen hebben gedownload vanaf dezelfde locatie).

Verwijderd

Ik zou eens bellen naar je internetprovider. Die kunnen van op afstand je modem normaalgezien besturen. Laat hen een clean install doen en eventueel de firmware er opnieuw opzetten. (Zeker handig als je een modem hebt van je provider)

Kan iets te maken hebben met interne firewalls e.d...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:45:
Ik zou eens bellen naar je internetprovider. Die kunnen van op afstand je modem normaalgezien besturen. Laat hen een clean install doen en eventueel de firmware er opnieuw opzetten. (Zeker handig als je een modem hebt van je provider)

Kan iets te maken hebben met interne firewalls e.d...
Dat is een mooie tip. Het betreft zo'n glasvezelkast waarop kabel/telefoon en internet worden aangesloten. Ik denk zelf ook dat het probleem daarin moet liggen.

Maar de provider kan dus vanuit kantoor bij dat kastje om software matig wat te updaten/knutselen? Ikzelf mag namelijk niet met het kastje rommelen, hij is ook verzegeld enzo.

• CoiLive
Wat gebeurd er als je een dmg bij jou thuis download en die meeneemt naar je ouders om hem daar te openen? (zonder dat die computer aan het internet hangt en als die er wel aan hangt. Dan weet je namelijk of dat echt aan het internet ligt).

Verwijderd

Topicstarter
CoiLive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:53:
Wat gebeurd er als je een dmg bij jou thuis download en die meeneemt naar je ouders om hem daar te openen? (zonder dat die computer aan het internet hangt en als die er wel aan hangt. Dan weet je namelijk of dat echt aan het internet ligt).
Dan kan ik hem gewoon openen en het programma installeren. Ik had namelijk al een prog op memorystick meegenomen.

• CoiLive
En als je een film of een zipfile download? Kun je die wel gewoon openen?

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 10:54
Dik kans dat je internetverbinding niet helemaal jofel is en dat je tijdens het downloaden flink wat pack loss heb, waardoor je .dmg's corrupt geraken. Router dus reseten en anders ISP bellen.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Probeer eens een ISO of DMG te downloaden en dan met een MD5 check (in Mac OS X met het commando 'MD5') te controleren of deze overeenkomt met de opgegeven MD5 van de leverancier. Ik test dit zelf altijd met een Ubuntu ISO, omdat hiervan MD5's te vinden zijn op hun website.
Zelf heb ik exact hetzelfde probleem met mijn Ziggo verbinding (de hele straat overigens) maar Ziggo blijft zeggen dat het in mijn eigen netwerk zit, terwijl ik alles rechtstreeks op het modem met verschillende machines heb getest die het op andere plekken wel gewoon goed doen.. Nu dus maar een XS4All VDSL2 aangevraagd en dan Ziggo internet opzeggen... Succes met de helpdesk van je ISP, in ieder geval...

Verwijderd

Topicstarter
LeLo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:52:
Probeer eens een ISO of DMG te downloaden en dan met een MD5 check (in Mac OS X met het commando 'MD5') te controleren of deze overeenkomt met de opgegeven MD5 van de leverancier.
Dat wil ik best doen wanneer ik weer bij mijn ouders ben, maar zoals het er nu staat snap ik het niet helemaal. Kun je misschien stapje voor stapje uitleggen hoe dat moet?

Verwijderd

Download deze iso: ftp://ftp.snt.utwente.nl/...bian-505-i386-netinst.iso

Vervolgends open je een terminal en tik je in
md5 Downloads/debian-505-i386-netinst.iso

De uitvoer hiervan moet gelijk zijn aan 81c7298203a33f84ccb8a6e46f358879.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot nu toe.

Ik was er vanavond heel even. Ik heb voor de zekerheid nog wat .dmg files op memorystick gezet en dat werkt allemaal prima. Ik heb nogmaals even de computer rechtstreeks aan het glasvezel kastje gehangen en dan werkt het nog steeds niet. Vervelend is dat hij sommige files wel pakt zoals firefox via de apple downloadsite maar via mozilla.org niet. Gisteren pakte die helemaal geen .dmg files dus laten we optimistisch blijven en zien dat er een kleine verbetering is. Mijn vader had aan het eind van de middag overigens even met de provider gebeld en die zouden navraag doen of het mogelijk was om het kastje van nieuwe software te voorzien en na te kijken enz enz.

Afijn ik heb al heel wat gezien in computerland, maar dit probleem is wel heel vaagjes.

Een van de programma's die ik op stick had gezet was overigens Limewikre en het downloaden van mp3 doet hij perfect... MD5 check zal ik dit weekend doen als ik nog tijd kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:13:
Bedankt tot nu toe.

Ik was er vanavond heel even. Ik heb voor de zekerheid nog wat .dmg files op memorystick gezet en dat werkt allemaal prima. Ik heb nogmaals even de computer rechtstreeks aan het glasvezel kastje gehangen en dan werkt het nog steeds niet. Vervelend is dat hij sommige files wel pakt zoals firefox via de apple downloadsite maar via mozilla.org niet. Gisteren pakte die helemaal geen .dmg files dus laten we optimistisch blijven en zien dat er een kleine verbetering is. Mijn vader had aan het eind van de middag overigens even met de provider gebeld en die zouden navraag doen of het mogelijk was om het kastje van nieuwe software te voorzien en na te kijken enz enz.

Afijn ik heb al heel wat gezien in computerland, maar dit probleem is wel heel vaagjes.

Een van de programma's die ik op stick had gezet was overigens Limewikre en het downloaden van mp3 doet hij perfect... MD5 check zal ik dit weekend doen als ik nog tijd kan vinden.
Sommige mediaplayers zijn wat fouttoleranter en spelen een corrupte MP3 dan ook gewoon af.

Zodra er ook maar iets corrupt is aan een DMG wil hij al niet meer gemount worden, heb het helaas maar vaak genoeg meegemaakt. Probeer inderdaad eens die iso te downloaden en er een MD5 hash van te nemen.

Indien je niet helemaal begrijpt wat je dan doet:
Je neemt een MD5 hash van die iso, om te kijken of hij wel exact hetzelfde is aangekomen bij jouw, als hij verstuurd is. Normaliter is een bestand tot op de bit gelijk, op alle mogelijke manier een exacte kopie van het bronbestand. Bij jouw kennelijk niet, omdat er af en toe wat bits verloren gaan, waardoor data corrupt raakt. Met een hash van het bestand kun je kijken of het bestand inderdaad veranderd is vanaf het moment dat het van de bron bij jouw terecht is gekomen.
Pagina: 1