• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 15:48
Heren,

Voor de kindervakantieweek* in mijn gemeente zoek ik een makkelijke manier om 400 "Wanted - Reward 1.000.000 Dollar" posters te maken met de foto's van alle afzonderlijke kinderen.

Mijn idee was om 400 Wanted posters af te drukken met een (deels) transparant vlak in t midden, en dat papier te gebruiken als print papier wanneer ik de foto's met een programma in een batch afdruk. Vereiste daarvoor is dus wel dat ik de foto's op een vaste plaats kan laten zetten door het programma. Want anders komt het transparante vlak niet overeen met de locatie van de foto.

Nu heb ik al verschillende programma's via google gevonden uiteraard, maar sommige werken amper, bij andere wordt de kwaliteit van de foto's erg slecht doordat ze automatisch verkleind worden, etc. etc.

Nu is mijn vraag, waarmee ik dit het makkelijkste kan doen/ met welk programma. Daar de foto's voor eenmalig gebruik zijn, worden er geen erg hoge eisen gesteld aan de kwaliteit. Maar er moeten natuurlijk geen strepen doorheen zitten zoals bij PhotoElf. Het gemak van het printen is daarentegen belangrijker.

Thanks!

* Kinderen van groep 1 t/m 8 worden een week meegenomen in verschillende verhalen dmv wat toneelstukjes en spellen waarbij ze uiteindelijk de bad-guy moeten vangen/tegenwerken. Totaal doen er 1800 kids aan mee.

EDIT: alle foto's moeten nog gemaakt worden, en worden gemaakt door 1 persoon met dezelfde camera, dus de foto's zullen allemaal hetzelfde zijn qua formaat, kwaliteit en verhoudingen.

[ Voor 6% gewijzigd door siem123 op 19-08-2010 09:45 ]

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 18:39
Met een macrotje kun je de fotos wel toevoegen en op een vaste plek op de pagina geven.

Ik zou hier beginnen:

http://msdn.microsoft.com...71535%28office.11%29.aspx

• siem123
Paulusbrand schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:57:
Met een macrotje kun je de fotos wel toevoegen en op een vaste plek op de pagina geven.

Ik zou hier beginnen:

http://msdn.microsoft.com...71535%28office.11%29.aspx
Daar ik helemaal niet bekend ben met macro's en het slechts eenmalig is, zoek ik eigenlijk een programmaatje wat het voor me kan doen. We moeten deze week ook nog andere klussen doen, zoals decors bouwen, spellen maken, routes uitzetten ed. dus eigenlijk wil ik zo min mogelijk uitzoeken. (Niet echt tweaker-ig van me, I know :X )

Edit: voor de geintresseerden onder jullie voor de kindervakantieweek (bij ons heet t Zomerspelen) : www.dongensejeugdraad.nl

[ Voor 8% gewijzigd door siem123 op 19-08-2010 10:18 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52

ThunderNet

Flits!

Dit kan gewoon in Photoshop... De optie die je voorsteld met 2x afdrukken is vreselijk inefficient en uiteindelijk een stuk lastiger te realiseren.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• siem123
Hoe kan ik dit dan voor elkaar krijgen in PS? Ben wel bekend met ps, maar heb geen idee, hoe ik 400 foto;s automatisch kan laten afdrukken..

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52

ThunderNet

Flits!

siem123 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:33:
Hoe kan ik dit dan voor elkaar krijgen in PS? Ben wel bekend met ps, maar heb geen idee, hoe ik 400 foto;s automatisch kan laten afdrukken..
Action/macro maken die het doet. Daarna kun je via de batch functie deze action op een map of selectie foto's uitvoeren :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1