Macbook ziet nieuwe HDD niet

Pagina: 1
Acties:

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Dag Allemaal,

In het kort het verhaal.
Een kennis van mij heeft een macbook waarvan duidelijk de hardeschijf was overleden, de schijf had al langer kuren , heb het 1keer voor de kunnen herstellen maar nu reageert de schijf echt nergens meer op (heb hem ook in een PC gehangen , 0 response , en je hoort hem tikken)

Dus toen kwam ik met het idee om een nieuwe schijf erin te zetten , na wat google werk heb ik een hardeschijf gekocht (320GB / 5400rpm)
Macbook open , schijf eruit -> schijf erin , OSX CD erin en installeren maar..
Niet dus , tijdens de installatie word de hardeschijf niet herkent :(
Heb de hardeschijf getest en deze werkt gewoon goed.

Nu ook mijn vraag , is er gewoon nog iets anders kapot gegaan dan de hardeschijf misschien?
Of moet ik misschien eerst wat "updaten" voor zover dit mogelijk is bij een macbook.
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen , of mijn vermoeden kan bevestigen.

Alvast bedankt

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

Als de HDD zowel in een PC als een Mac niet doet dan zal het waarschijnlijk wel aan de HDD liggen :)

Gevalletje RMA :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Heb je wel eerst middels diskutility een partitie aangemaakt? Alvorens je MAC OS X gaat installeren is het noodzakelijk om dit te doen.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:10:
Heb je wel eerst middels diskutility een partitie aangemaakt? Alvorens je MAC OS X gaat installeren is het noodzakelijk om dit te doen.
Als je dit niet doet dan gaat OSX zelf een partitite knutselen. Dat deed de install disc in elk geval bij mij.

Neemt niet weg dat de HDD het in een niet-Mac systeem ook niet doet.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

De nieuwe HD is niet getest in een PC systeem maar de oude:

Een kennis van mij heeft een macbook waarvan duidelijk de hardeschijf was overleden, de schijf had al langer kuren , heb het 1keer voor de kunnen herstellen maar nu reageert de schijf echt nergens meer op (heb hem ook in een PC gehangen , 0 response , en je hoort hem tikken)

Dus staat nergens dat de HDD het in een niet-MAC systeem het niet doet. Enkel de oude, waarvan het vermoeden als was dat deze defect was.. je hoort hem tikken.

• kowapanga
Maximus schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:08:
Als de HDD zowel in een PC als een Mac niet doet dan zal het waarschijnlijk wel aan de HDD liggen :)

Gevalletje RMA :)
De oude schijf werkte niet op de Mac of PC

De nieuwe schijf werkt wel op een gewone PC maar de Macbook ziet hem niet.

Partitie aanmaken kan gewoon tijdens de installatie voor zover ik weet , maar dan moet hij wel de hardeschijf herkennen (nu ziet de schijf utility alleen de cdrom speler)

• SimplySimon
  • Nu online
Quote: Heb de hardeschijf getest en deze werkt gewoon goed.

Ik denk dat meneer hem in Windows heeft getest en daar werkt hij natuurlijk perfect. Het enige wat hij vergeten is dat ntfs niet op MAC gaat werken. Als het goed is kan je bij de Instalatie van MAC OSX schijfhulpprogramma openen en je Hardeschijf formatteren. Succes

Anyone, Correct me if i am wrong

• kowapanga
SimplySimon schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:16:
Quote: Heb de hardeschijf getest en deze werkt gewoon goed.

Ik denk dat meneer hem in Windows heeft getest en daar werkt hij natuurlijk perfect. Het enige wat hij vergeten is dat ntfs niet op MAC gaat werken. Als het goed is kan je bij de Instalatie van MAC OSX schijfhulpprogramma openen en je Hardeschijf formatteren. Succes

Anyone, Correct me if i am wrong
Bestandsindeling heeft hier weinig mee te maken.
Ook al staat er een NTFS partitie op de schijf dan moet de schijf zelf als nog herkent worden in de diskutility die bij de installatie van OSX zit.
Maar goed er zit in mijn geval geen eens een partitie op nog :P

-Edit
Heb de macbook net open gemaakt (veel schroefjes btw!!) en de hardeschijf er met de hand ingezet , zonder rails of deksel en hij word nu gezien , ben bezig met de installatie.
Na de installatie maar even een goede manier vinden om hem vast te zetten want het lijkt er op dat de 2 rubberen plaatjes die als rails functioneren een beetje kaduk zijn

Bedankt voor de input allen

[ Voor 20% gewijzigd door kowapanga op 19-08-2010 11:48 ]

Pagina: 1