SBS08 verwijderen Exchange en SQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb hier nog een SBS2008 licentie over na een migratie naar allemaal losse componenten.
Nu wil ik deze licentie op een andere server gaan installeren en deze aan een extra internet verbinding hangen zodat bezoekers en klanten van ons hiermee kunnen verbinden als ze internet etc nodig hebben, meer hoeven ze niet te kunnen.
Nu is mijn vraag of ik Exchange en SQL gewoon zonder problemen kan verwijderen.
Krijg ik dan niet continu errors enzo omdat de SBS server Exchange en SQL verwacht?

Hoe kan ik het anders oplossen? Alle services uitschakelen ook al voldoende?
Ik ben normaal niet zo van de SBS maar ja deze licentie is ooit aangeschaft en toch over en de wens hier is om klanten en bezoekers een eigen internet verbinding te geven zonder een fysieke verbinding met ons eigen netwerk. ok... als ze dat willen, regelen we dat :)

EDIT: Machine heb ik gister helemaal opnieuw geinstalleerd, is dus een schone installatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 10:41 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:07
Waarom ga je niet opnieuw inspoelen? Lekker schoon machinetje.

Verwijderd

Topicstarter
Silver7 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:21:
Waarom ga je niet opnieuw inspoelen? Lekker schoon machinetje.
Thx voor je reactie.
Machine is gister opnieuw geinstalleerd (sorry als dit niet duidelijk was) dus is helemaal schoon. Heb het meteen even onderaan mijn post gezet d:)b
Vroeg me nu af of ik die stuff als Exchange en SQL er niet af kan halen.

Tijdens de installatie heb ik helaas niet kunnen kiezen om deze onderdelen weg te laten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 08:38 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

Waarom een server inzetten voor zoiets? Een apart DSL-lijntje voor deze toepassing met een accesspoint (of een serie accesspoints) eraan lijkt me een stuk goedkoper, zowel qua installatie, beheer als onderhoud.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Hier staan stappen hoe je Exchange kan deinstalleren (de Exchange online dingen kan je negeren :) )
http://technet.microsoft....rary/dd728010(WS.10).aspx

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:45:
Waarom een server inzetten voor zoiets? Een apart DSL-lijntje voor deze toepassing met een accesspoint (of een serie accesspoints) eraan lijkt me een stuk goedkoper, zowel qua installatie, beheer als onderhoud.
Server krijgt ook andere toepassingen voor een bedrijf uit amerika. Zij moeten hierheen VPNen voor bepaalde data en diverse andere functies. Iets wat verder niet belangrijk is om mee te delen., maar toch bedankt voor het meedenken ;-) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:27:
Hier staan stappen hoe je Exchange kan deinstalleren (de Exchange online dingen kan je negeren :) )
http://technet.microsoft....rary/dd728010(WS.10).aspx
Ok vet. ik ga ermee aan de slag :)

Verwijderd

Topicstarter
Exchange is verwijderd. Super!
Ruimt alweer lekker op zo :) Bedankt!

Kan ik van SQL ook zo alles verwijderen zonder problemen? Of is dit nodig voor bepaalde standaard functies op een SBS08 bak?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 11:16 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Waarom zou je Exchange niet lekker laten staan eigenlijk?
Als je hem niet belast staat het toch niet echt in de weg?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:38:
Exchange is verwijderd. Super!
Ruimt alweer lekker op zo :) Bedankt!

Kan ik van SQL ook zo alles verwijderen zonder problemen? Of is dit nodig voor bepaalde standaard functies op een SBS08 bak?
de sbsmonitoring meuk gebruikt die sql instances

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:23:
Waarom zou je Exchange niet lekker laten staan eigenlijk?
Als je hem niet belast staat het toch niet echt in de weg?
Omdat het toch nooit gebruikt gaat worden op deze bak :) (ook niet in de toekomst)
Wilde liever ook geen SBS bak hiervoor gebruiken maar een gewone clean installatie van server 2008 bijvoorbeeld.
SBS licentie hadden we nog over. We hebben ook nog wel 1 licentie voor 2008 over en hadden hier een DC van kunnen maken, alleen hebben we geen usercals. Voor SBS hadden we die ook nog.
Dus dan maken we die bak maar zo schoon mogelijk met de middelen die ik voorhande heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:28:
[...]

de sbsmonitoring meuk gebruikt die sql instances
Thx, laten we die staan. d:)b
Dan heb ik geen vragen meer en is deze post wat mij betreft opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik trouwens helemaal blij want vandaag zou Ziggo zakelijk de voor ons extra lijn aanleggen (hebben al een KPN sdsl lijn, helaas is glas niet mogelijk tenzij wij zelf de graafkosten van een paar duizend betalen). denk kan ik het zaakje een beetje op orde gaan maken. Monteur komt hier aan, begint met zijn werk, dus modem ophangen etc, geen signaal. En ja hoor schijnt er een draadbreuk ergens buiten te zijn.
Nu dus wachten op een telefoontje van Ziggo of aannemer welke gaat graven.
Grrrr, maar ja die dingen gebeuren he, schijnt dat Enoco hier ander half jaar geleden gegraven hebben in de buurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:16:
Ik trouwens helemaal blij want vandaag zou Ziggo zakelijk de voor ons extra lijn aanleggen (hebben al een KPN sdsl lijn, helaas is glas niet mogelijk tenzij wij zelf de graafkosten van een paar duizend betalen). denk kan ik het zaakje een beetje op orde gaan maken. Monteur komt hier aan, begint met zijn werk, dus modem ophangen etc, geen signaal. En ja hoor schijnt er een draadbreuk ergens buiten te zijn.
Nu dus wachten op een telefoontje van Ziggo of aannemer welke gaat graven.
Grrrr, maar ja die dingen gebeuren he, schijnt dat Enoco hier ander half jaar geleden gegraven hebben in de buurt.
Wel wat off-topic, maar oke.

Waarom geen glas? De responsetijd van glas is heel laag en snelheid is "flexibel". kan laag beginnen en naar mate je meer nodig hebt, hoger gaan.

Wij hebben in het verleden een hele goede deal gehad (aansluiten <1000) met KPN. Ik zou hun eens bellen, misschien is het nog steeds zo :) En mocht je ze niet te pakken krijgen heb ik nog wel een dealer voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door PeeCee op 22-08-2010 00:50 ]

Pagina: 1