Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freeware RS232 naar ethernet applicatie

Pagina: 1
Acties:

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Mede GoTters,

Ik heb hier een GSM modem liggen die ik wil koppelen aan een Server2008x64 server.
Het modem heeft een lantronix rj45 rs323 converter, hierdoor kan ik het modem dus op IP niveau koppelen aan mijn server.

Echter zijn de applicaties die lokaal een rs323 poort kunnen omzetten naar ethernet allemaal betaald (voor zover ik kan vinden).

Iemand hier toevallig ervaring met een freeware tooltje voor dit?
Gebruik nu een trial van TCP-Com maar mijn opdrachtgever ziet liever een freeware tool.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
bij mijn weten heeft de Lantronix zogenaamde Redirector-software waardoor je een com-poort krijgt die "virtueel" omgezet naar een IP-adres.

[ Voor 18% gewijzigd door pkouwer op 20-08-2010 13:05 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Het is rs232, niet rs323.
Kan misschien wat verschil uitmaken in de zoekresultaten :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Eximius
bobo1on1 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:24:
Het is rs232, niet rs323.
Kan misschien wat verschil uitmaken in de zoekresultaten :)
Oops, hoevaak ik die vergissing al niet gemaakt heb ;)

• Eximius
pkouwer schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:03:
bij mijn weten heeft de Lantronix zogenaamde Redirector-software waardoor je een com-poort krijgt die "virtueel" omgezet naar een IP-adres.
Had dit tooltje al gevonden, echter alleen voor Vista, 2003, XP en ouder en dan ook alleen de 32bit smaken.

Verwijderd

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies hebt:
- een RS-232 modem met RJ45 socket
- een RS-232 modem met ingebouwde RS-232<->Ethernet converter
- een RS-232 modem dat via een RJ45 socket SLIP spreekt

alledrie voldoen namelijk aan jouw omschrijving, maar de wijze van benaderen is telkens anders.
- Voor het eerste geval simpelweg een RJ-45 (wat dus geheel niet per definitie ethernet of IP gerelateerd is) naar subD verloopje erop plakken.
- Voor het tweede geval kan je simpelweg waar voorheen een nullmodem sessie gebruikt werd nu een TCP sessie gebruiken, de meeste terminal applicaties behandelen beiden gelijkwaardig.
- Voor het derde geval kan je gebruik maken van SLIP drivers, die in ieder gerespecteerd server OS aanwezig zijn (in ditgeval onder protocollen voor het netwerk)

• Eximius
Ik heb een GSM modem die gebruik maakt van een Motorole G24 modem, verder zit er een Xport in van Lantronix, die maakt, zover ik weet een conversie tussen Serieel (G24 modem) en RJ 45.
Ik kan hierdoor dus het GSM modem via IP benaderen.

Ik ga het modem gebruiken om alerts te kunnen versturen via SCOM 2007.
SCOM 2007 gebruikt hiervoor een op de server geinstalleerd modem.
Zover mij bekend draait een standaard modem via een COM poort, als je een modem wilt toevoegen en je pakt een standaard x baut modem driver in ieder geval wel.
Ik heb dus een stuk software nodig (freeware het liefst) dat voor mij dus een COM poort aanmaakt op de server en dan de verstuurde data naar het ipadres/poort van mijn GSM modem stuurt.

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:55
Onderstaande Moxa Oncell G3110 zou in dit geval een alles-in-één oplossing zijn bestaande uit 1 unit met gratis virtueel modem stuurprogramma:
http://www.modelec.nl/fil...0G3110_G3150%20Series.pdf
Dit type modem heeft de mogelijkheid om als virtueel modem te acteren waarbij het ethernet medium gebruikt wordt als transport tussen 'modem' en server/werkstation.

Voor wat betreft de XPort zou je kunnen kijken of deze de RFC2217 modi ondersteund. In dat geval zou je mogelijk met de volgende driver aan de slag kunnen:
http://www.hw-group.com/products/hw_vsp/index_en.html

• Eximius
ElbY schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:35:
Onderstaande Moxa Oncell G3110 zou in dit geval een alles-in-één oplossing zijn bestaande uit 1 unit met gratis virtueel modem stuurprogramma:
http://www.modelec.nl/fil...0G3110_G3150%20Series.pdf
Dit type modem heeft de mogelijkheid om als virtueel modem te acteren waarbij het ethernet medium gebruikt wordt als transport tussen 'modem' en server/werkstation.

Voor wat betreft de XPort zou je kunnen kijken of deze de RFC2217 modi ondersteund. In dat geval zou je mogelijk met de volgende driver aan de slag kunnen:
http://www.hw-group.com/products/hw_vsp/index_en.html
Ik ga het is proberen met de driver van hw-group.com, laat nog wel even horen of het werkt, dank alvast!
Edit: Yes! het werkt met dit tooltje :) en de single versie is nog gratis ook! Dank! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Eximius op 30-08-2010 15:01 ]

Pagina: 1