Toon posts:

Kan externe schijf niet veilig verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony Vaio F12S1E/B ICM een Raidsonic Icy Box IB-390StUS-B. Heb uren google afgestruind, maar kom niet tot een oplossing.

Mijn probleem is dat soms de HD103SJ Samsung in de Icy Box zich niet veilig laat verwijderen en aangeeft dat er nog naar de schijf geschreven wordt.

Het vreemde is dat de enige schrijfacties die er gemaakt worden van het besturings-systeem windows 7 zijn

Namelijk:

$MFT; $Logfile en $Extend.

Ik wordt er gierend gek van en hoop dat er iemand is die het antwoord heeft.
Alvast ontzettend bedankt!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Schakel je PC uit en haal em er dan af.
Zodra het OS plat ligt wordt er ook niks meer met de schijf gedaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 09:10
Staat de schrijf-cach wellicht aan? Of heeft dat hier geen verband mee? (Wilde gok :p )

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11-2025
Als Windows bij mij een schijf niet veilig wil verwijderen dan kijk ik steeds vaker met unlocker welk proces dit is en vanaf daar kun je ook actie ondernemen tegen dit proces.

Als je het programma hebt geïnstalleerd kun je unlocker starten door in de verkenner met de rechtermuisknop op je schijf te klikken daarna krijg je zo'n soort venster:
Afbeeldingslocatie: http://ccollomb.free.fr/unlocker/tutorial2.png
Met de knoppen "Kill Process", "Unlock" en "Unlock All" moet je wat voorzichtig zijn maar je weet alvast in welke richting je moet zoeken.

Op mijn PC heb ik bijvoorbeeld de "Nokia Ovi Suite" staan en hiervan het proces "NokiaMServer.exe" zorgt ervoor dat de root van mijn HDD ook altijd wordt gelockt als de HDD verbonden is bij het opstarten. In dit geval gebruik ik "Kill Process" maar bij de tool Everything kan ik gewoon naar de instellingen gaan en daar de verbinding met deze schijf uit zetten.

Voor enige vorm van dataverlies ben ik natuurlijk niet aansprakelijk ;)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, als ik het goed begrijp is write caching plus hotswap dus een no-go?
Dus het is of geen write-cache en direct kunnen loskoppelen. Of wel caching maar een shut down voordat ik loskoppel?

Jammer, erg jammer :(

McKaamos: Ik wil het doen zonder reboot, maar ja lijkt erop dat dat wishfull thinking is!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-02 15:25
Unlocker is hierin echt een aanrader! Ook als mappen eigenwijs zijn oid (met verwijderen) gebruik ik het altijd.

Writecache uitzetten is wel een goed plan, op die manier kan bij (per ongeluk)loskoppelen geen data verloren gaan die nog in de cache staat (opslaanacties op dat moment daar gelaten)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb het altijd met windows 7 en mijn externe wd. Hij zegt dat er apps zijn die gebruikt door het systeem worden..heel raar. Als ik het aan mijn macbook of op een andere windows pc aansluit merk ik niks van.
Pagina: 1