Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 12:30
Deze stick gebruikte mijn moeder om tv te kijken via haar laptop op de camping. Nu mocht ik hem hebben en de volgende dingen zaten erbij: de tuner zelf (Pinnacle PCTV hybrid Pro Stick 330e), een IR ontvanger en een afstandsbediening + verouderde CD om Windows Media Center (verder genoemd WMC) te installeren op XP computers zonder WMC.

Ikzelf gebruik W7 x64 ultimate. Heb de volgende laptop: HP DV7 3160
Bij de eerste keer insteken van deze USB DVB-T tuner werd de driver automatisch geinstalleer door de windows driver service (of hoe dat ook heet) en ik stelde hem in in WMC en kreeg daarna gelijk beeld en alle zenders, maar bij alle zenders ontbreekt de audio.

Verder is het zo dat ik al het k-lite codec pack heb geinstalleerd en pinnacle heb proberen te contacteren maar de nummers zijn buiten gebruik voor de support, helaas. Wat ik ook nog geprobeerd heb is een koptelefoon of de audio dan heel misschien wel werd weergegeven. Ook is dit geen belachelijk dom probleem in de trand van: je hebt je audio op mute of WMC op mute gezet of je audio drivers niet geinstalleerd: WMC geluiden hoor ikm wel (de knoppen en tijdens het opstarten dat deuntje, alleen bij live TV heb ik geen audio.

Daarnaast heb ik gegoogeld en ben wel wat ''antwoorden'' tegengekomen, maar deze werkten niet of waren niet op mij van toepassing.

P.S. ik heb net ook even de volledige versie van Pinnacle TV center pro genomen en ook daarin wordt geen audio weergegeven en wel beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door thomasmoors op 18-08-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
kom op, echt niemand op heel tweakers kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:04
Moet je in de instellingen niet ergens aangeven welke 'audio device' moet worden gebruikt? Zoiets had mijn oude Windows 98 versie destijds wel. De Pinnacle software zal best zijn eigen TV-kaart met zenders kunnen vinden, die twee horen immers bij elkaar. Maar misschien weet-ie wel waar het beeld naar toe moet maar niet automatisch waar het geluid heen moet.

[ Voor 21% gewijzigd door Kalief op 20-08-2010 12:52 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
Kalief schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:49:
Moet je in de instellingen niet ergens aangeven welke 'audio device' moet worden gebruikt? Zoiets had mijn oude Windows 98 versie destijds wel. De Pinnacle software zal best zijn eigen TV-kaart met zenders kunnen vinden, die twee horen immers bij elkaar. Maar misschien weet-ie wel waar het beeld naar toe moet maar niet automatisch waar het geluid heen moet.
Ja, dat klopt, maar er valt geen Pinnacle te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
Misschien intressant voor degenen met hetzelfde probleem: ik hen onlangs een koptelefoon gekocht die zo goed is que geluidsweergave dat op het laagste volume van windows het volume van gewone zaken als muziek/youtube nog te luid is zonder het geluid ook nog te verlagen in de bewuste programma's zelf, als ik nu het volume bij het "tv kijken via de tuner" hoog zet (doofmakend bij andere apps), dan kan ik ineens heel zacht de tv-audio horen., vreemde zaak.