Onduidelijkheid meereiskaartje NS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:12
Een hele goeieavond allemaal!

Ik ga aankomend weekend met mijn vriendin naar Antwerpen en nu kreeg ik van mijn opa een meereiskaartje van de NS dat geldig is in de maand augustus. Nu staat dit allemaal erg krom omschreven. Wat ik mij namelijk afvraag is of ik dat kaartje ook kan gebruiken als mijn vriendin een reductiekaartje koopt (ze heeft namelijk een kortingskaart). Op de site van de NS wordt er wel gespreken over een OV-chipkaart of OV-studenkaart. Deze staan namelijk op de site als geldig. Verder staat er ook bij dat het kaartje alleen geldig is in de combinatie met een geldig regulier vervoersticket. Nu vraag ik mij dus af wat er met dat woordje 'regulier' wordt bedoeld? Moet ik er dan vanuit gaan dat dit meereiskaartje alleen geldig is als zij een vol-tariefticket koopt? Of kan dit meereisticket ook in combinatie met een reductiekaartje?

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:51

Coldcat

HODL

Als voor die persoon een reductie kaartje voldoet mag jij meereizen :)

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Oke dat had ik dus even nodig :)
Voor haar geldt een reductiekaartje dus dan weet ik al genoeg :Y

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Beetje zoeken mag wel hè, het blijft GoT ;) De eerste hit op Google wijst naar een topic op FOK!, waarin staat dat het meereiskaartje jou voorziet van reisrecht als je meereist met iemand die over een geldig vervoersbewijs beschikt. Of diegene dan een kortingskaart gebruikt of niet maakt dan verder niet uit.

offtopic:

Geniaal wel weer, die site van de NS. Als ik zoek op "meereiskaart" krijg ik als antwoord:
U stelt me een vraag over de Meereiskaart. De Meereiskaart was geldig t/m 28 februari 2010. Is uw vraag hiermee niet beantwoord, probeer uw vraag dan anders te stellen zodat ik hem beter kan beantwoorden.
Als "veelgestelde vraag" staat daar vervolgens onder: "Als de Meereiskaarten op zijn in de boekwinkel, kan deze die dan ook bijbestellen?". Het antwoord op die vraag, wat verschijnt als je erop klikt:
U stelt mij een vraag over een boekwinkel. Helaas begrijp ik uw vraag niet helemaal. Stel uw vraag anders, dan kan ik u wellicht beter van dienst zijn.
_O-

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:48
http://www.ns.nl/cs/Satel...kenaug2010/spoordeelweken

meereiskaartje is onderdeel van spoordeelweken en de voorwaarden staan in de pdf onderaan onderstaande site. Zoals ik lees is een kortingskaartje gewoon een geldig plaatsbewijs en mag je dus dat meereiskaartje gebruiken. Check echter ook ff de voorwaarden ten aanzien van internationale treinen als je naar Antwerpen wil, lang niet alle treinen mogen worden gebruikt met dit kaartje.

• Capacitor
CodeCaster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:42:
Beetje zoeken mag wel hè, het blijft GoT ;) De eerste hit op Google wijst naar een topic op FOK!, waarin staat dat het meereiskaartje jou voorziet van reisrecht als je meereist met iemand die over een geldig vervoersbewijs beschikt. Of diegene dan een kortingskaart gebruikt of niet maakt dan verder niet uit.

offtopic:

Geniaal wel weer, die site van de NS. Als ik zoek op "meereiskaart" krijg ik als antwoord:

[...]

Als "veelgestelde vraag" staat daar vervolgens onder: "Als de Meereiskaarten op zijn in de boekwinkel, kan deze die dan ook bijbestellen?". Het antwoord op die vraag, wat verschijnt als je erop klikt:

[...]

_O-
toon volledige bericht
Ik heb ook op FOK! gekeken, helaas was dit een gedateerd topic (juni vorig jaar geloof ik) dus ik wou het nog graag voor de zekerheid even weten :)

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:32
Houd er ook rekening mee dat waarschijnlijk het kaartje alléén geldig is op het Nederlandse deel van het traject. Hoogstwaarschijnlijk heb je voor het Belgische gedeelte een 'echt' kaartje nodig voor de 2e persoon. Hiervoor zal een kaartje Roosendaal grens - Antwerpen voldoen.

prutsert

• Capacitor
--WaaZaa-- schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:46:
Houd er ook rekening mee dat waarschijnlijk het kaartje alléén geldig is op het Nederlandse deel van het traject. Hoogstwaarschijnlijk heb je voor het Belgische gedeelte een 'echt' kaartje nodig voor de 2e persoon. Hiervoor zal een kaartje Roosendaal grens - Antwerpen voldoen.
Is al over nagedacht ;)
Heb één kaartje Nijmegen-Roosendaal en twee kaartjes Roosendaal-Antwerpen, dit laatste is met de NS HiSpeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Alles goed gegaan :)
Komt misschien ook omdat we niet gecontroleerd zijn 8)7
Verder een leuk weekend gehad :Y
Pagina: 1