Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Let overigens a.u.b. op je spelling & grammatica..
[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 18-08-2010 22:09 ]
Ja sorry type het allemaal een beetje snel op een touch geval. Maar volgens mij kan er geen druk opbouwen zonder zuurstof in dit geval. Je zou dus een facuum pak ook kunnen schudden zonder gevolgen...Osiris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:09:
Te hoge druk die een "zakkie" niet aan kan?
Let overigens a.u.b. op je spelling & grammatica..
Waarom zou dat niet kunnen dan?ElmarNieser schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:12:
Maar volgens mij kan er geen druk opbouwen zonder zuurstof in dit geval. Je zou dus een facuum pak ook kunnen schudden zonder gevolgen...
VacuumElmarNieser schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:12:
[...]
Ja sorry type het allemaal een beetje snel op een touch geval. Maar volgens mij kan er geen druk opbouwen zonder zuurstof in dit geval. Je zou dus een facuum pak ook kunnen schudden zonder gevolgen...
Ga voor jezelf eens na: waardoor komt de hoge druk in een fles? Hoe ontstaat dat? Waaruit ontstaat dat? Waarom ontstaat dat? En hoezo heb je het over "zuurstof"? Een speciale reden voor om dat element specifiek te gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 18-08-2010 22:16 ]
Als je een zak van 1 liter vult met cola, deze schudt. dan zal de zak dusdanig gaan uitzetten, dat hij uitrekt.
Het zou wel weer kunnen als de Atmosfeerdruk gelijk is aan de druk in de zak.
nadeel daarvan is dat de druk dusdanig hoog is, dat er in z`n geheel geen bubbeltjes meer komen
[ Voor 25% gewijzigd door Duinkonijn op 18-08-2010 22:36 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Oker dat wist ik niet. Toch zou er een oplossing moeten komenDuinkonijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:19:
Wikipedia: Koolstofdioxide is een gas, wat geen zuurstof nodig heeft om uit te zetten.
Als je een zak van 1 liter vult met cola, deze schudt. dan zal de zak dusdanig gaan uitzetten, dat hij uitrekt.
Het zou wel weer kunnen als de Atmosfeerdruk gelijk is aan de druk in de zak.
nadeel daarvan is dat de druk dusdanig hoog is, dat er in z`n geheel geen bubbeltjes meer komen
Dan zou je dus je fles na gebruik op druk moeten brengen d.m.v. bijvoorbeeld een dop met ventiel. Dat kan gewoon met reguliere lucht, de 21% zuurstof in de lucht maakt niet uit.ElmarNieser schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:37:
[...]
Oker dat wist ik niet. Toch zou er een oplossing moeten komenAls er 2glazen Cola uit een fles zijn dan kan je de fles nog maar 24 bewaren, anders vind ik het niet meer drinkbaar...
Al zou het wel beter zijn om 't te vullen met CO2, omdat je anders tóch weer een uitwisseling krijgt van stikstof+zuurstof de frisdrank ín en CO2 de frisdrank úit, met daardoor een prikdaling.
[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 18-08-2010 22:40 ]
Verwijderd
Als je weet dat je er maar twee glazen van drinkt, dan koop je toch simpelweg kleinere flessenElmarNieser schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:37:
[...]
Oker dat wist ik niet. Toch zou er een oplossing moeten komenAls er 2glazen Cola uit een fles zijn dan kan je de fles nog maar 24 bewaren, anders vind ik het niet meer drinkbaar...
En het is natuurlijk nog altijd een persoonlijke kwestie of je Cola nog drinkbaar vindt na een bepaald aantal dagen.
True. Ik koop het liefst ook gewoon blikjes, maarja iets minder voordelig heVerwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:40:
[...]
Als je weet dat je er maar twee glazen van drinkt, dan koop je toch simpelweg kleinere flessen
En het is natuurlijk nog altijd een persoonlijke kwestie of je Cola nog drinkbaar vindt na een bepaald aantal dagen.
Helaas werkt zo'n facuum pompje wat ik voor de wijn heb niet. Hij sluit niet goed aan op de fles
[ Voor 19% gewijzigd door ElmarNieser op 18-08-2010 22:57 ]
Het omgekeerde van de vacuvin zegmaar.
http://www.vacuvin.nl/Bar_286_267.html
Overigens heeft Soda club een systeem waarmee je koolzuur aan vloeistoffen kan toevoegen
http://www.sodastream.nl
dit systeem is eigelijk bedoelt om zelf frisdrank te maken met de mixxen die zij aanbieden. maar een gewone cola fles kan ook wel
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Ten eerste heeft koolzuur in dranken geen donder met zuurstof te maken.
Ten tweede, je wordt op weg geholpen met de hint dat je cola in een fles goed kunt houden door er lucht in te pompen, en jij komt aan met een vacu-vin ding dat lucht uit de fles pompt.
Ik zie hier verder heel weinig nuttige discussie uit voortkomen, dus gaat dit topic dicht.
NB: het is al even genoemd, maar je mag echt wel wat meer tijd en moeite besteden aan je spelling. Dat jij haast hebt om het te typen is je eigen probleem. Je stelt een vraag waar absoluut geen haast bij is, dus is er geen enkele reden om niet een klein beetje rekening te houden met degenen van wie je verwacht dat ze moeite doen om je schrijfsels te lezen.
Dit topic is gesloten.
![]()