Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Poort 21 + Internet valt steeds weg bij inschakelen DMZ-Host

Pagina: 1
Acties:

• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-11 11:11
(verplaatsen naar Forum: Netwerk. Ik had niet goed gekeken)
hallo,

Zins kort heb ik een server. Op deze server heb ik d.m.v filezilla een ftp server draaien. Maar om de ftp server ook beschikbaar te maken voor buiten het eigen netwerk, moet ik poort 21 openen. Maar als ik dit doe dan zegt mijn modem dat poort 21 al gebruikt is. Maar de ftp server doet het echt niet en hij staat ook niet tussen de lijst.

De foutmelding:
Since port 21 is used, the DSL router
FTP server port will be moved to 2121.

Dus toen dacht ik dan schakel ik de DMZ-Host wel in, dit werkt ook maar het gevolg hiervan is dat om de minuut mijn internet er uitvalt. Met browsen is dit geen probleem maar op skype is dit zeer irritant, want het gesprek valt steeds weg.

Modem: Davolink 201-amr
Opstelling netwerk:

Modem------ Router (5 poorten) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---- computer
---- computer
---- computer
---- computer
---- Server

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor vinden, want het is echt een irritant probleem.

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Verzo op 18-08-2010 21:28 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Heb je poort 21 dubbel vergeven?
Je kan geen poorten openen én de DMZ Host gebruiken voor één dezelfde server.

Doe eens een factor reset en begin eens opnieuw.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de router dat aangeeft, zou ik eens kijken (als dat mogelijk is) welk IP- of MAC-adres poort 21 in gebruik heeft volgens de router.
De melding word niet voor de lol gegeven, dus er moet dan wel iets zijn wat poort 21 al in gebruik heeft.
Kun je eventueel via een poortscanner doen op de machines binnen je netwerk... ;)

Ook kan het zijn dat jouw ISP poort 21 blokkeert, heb je dat al gechecked? Anders steek je misschien ergens moeite in, terwijl het geblokkeerd word, dan zou ik een andere poort gaan gebruiken (iig boven de 1000 / 1024).

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38
Verzo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:24:
De foutmelding:
Since port 21 is used, the DSL router
FTP server port will be moved to 2121.
Heb je geprobeerd of je FTP dan van buitenaf werkt? Zoals ik deze error lees, zet de router zijn eigen FTP poort op 2121 en niet de poort die uiteindelijk naar jouw server moet gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Mint op 19-08-2010 00:39 ]

• Verzo
Opeens doet die het, bij virtual servers stond de FTP-server als een standaard applicatie tussen. Toen kwam er dus poort 21 te staan en heb ik de foutmelding weggedrukt.... en toen deed die het. Maar nu probeert iemand wat van mijn server te downloaden en gaat het met 100kb per seconde... Is er een mogelijkheid om dit sneller te krijgen

http://www.speedtest.net/result/920662964.png

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

TeeDee

CQB 241

Verzo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:34:
Maar nu probeert iemand wat van mijn server te downloaden en gaat het met 100kb per seconde... Is er een mogelijkheid om dit sneller te krijgen

http://www.speedtest.net/result/920662964.png
Geen idee. Wat denk jij dat het zou moeten zijn?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Verzo
Traag internet??

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Je uploadsnelheid zal nu eenmaal niet hoger zijn dan die 100 kB/sec.

• Verzo
Oh oke, dat is balen. Want dan is het nog steeds vrij zinloos om de ftp server te gebruiken buiten mijn eigen netwerk om.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Ligt eraan waarvoor je hem gebruikt..

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Verzo
Om makkelijk bestanden te delen met mensen buiten mijn eigen netwerk. Maar niet alleen mp3's maar ook bijv. films. En dat is met 100 kb niet erg prettig
Pagina: 1