Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Visual Basic] 1x geen antwoord geven in Inputbox mag niet 2

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein programmaatje gemaakt waarbij een Inputbox gebruikt wordt. Deze vraagt om een antwoord

Hieronder staat een deel van de code. In dit geval komt de inputbox nog een keer naar voren wanneer er geen antwoord (lege string, cancel-button of ok-button) wordt gegeven.
Het is de bedoeling dat na 1x de lege string is ingevuld nog maar 1x de inputbox naar voren komt. Dus wanneer er voor de 2e keer geen antwoord wordt gegeven, moet hij het antwoord als FOUT zien.

Dus waar het op neer komt is dat ik de while loop niet meer kan gebruiken, maar het dus anders oplossen.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Case 0
                answer = InputBox("Please type the answer") 'Vraagt het programma om het juiste antwoord
                While answer = ""
                answer = InputBox("Please type the answer")
                End While

If answer = "=,<>,>,<,>=,<=" Then 'Wanneer het antwoord correct is 
                    TextBox1.Text = "Great!" 'Krijgt de gebruiker een compliment
                Else
                    TextBox1.Text = "Please enter the answer exactly as here in the program..."
                    TextBox2.Text = "=,<>,>,<,>=,<="
                End If

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vervang de while door een if en klaar ben je?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:50:
Vervang de while door een if en klaar ben je?
Was dat maar zo makkelijk, want als ik dat doe (zie onderstaande code)
Dan vraagt hij er nog een keer om, maar als ik dan het juiste antwoord geef, dan pakt hij niet meer die andere if else

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Select Case index
            Case 0
                answer = InputBox("Please type the answer") 'Vraagt het programma om het juiste antwoord
                If answer = "" Then
                    answer = InputBox("Please type the answer")

ElseIf answer = "=,<>,>,<,>=,<=" Then 'Wanneer het antwoord correct is 
                    TextBox1.Text = "Great!" 'Krijgt de gebruiker een compliment
                Else
                    TextBox1.Text = "Please enter the answer exactly as here in the program..."
                    TextBox2.Text = "=,<>,>,<,>=,<="
                End If

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Waarom is je if ineens veranderd in een ElseIf? Dat is toch hele andere logica, die je helemaal niet hoeft te veranderen?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Verwijderd

Topicstarter
Nick_S schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:02:
Waarom is je if ineens veranderd in een ElseIf? Dat is toch hele andere logica, die je helemaal niet hoeft te veranderen?
Oja, dat was niet echt slim van me 8)7
Hij doet het nu wel.

Bedankt iig! O+

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Volgende keer zelf iets langer nadenken? Dit is redelijk makkelijke logica. Dat had je ook wel zelf kunnen bedenken toch?

Nog even los daarvan ben je nogal kort door de bocht in je topicstart. We gaan er hier vanuit dat je zelf al wat zaken hebt geprobreerd en dat je dus ook aangeeft wat je hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Dat laat je totaal achterwege. Het is hier geen helpdesk om even snel een oplossing voor je probleem te scoren. Dat staat o.a. netjes uitgelegd in PRG Beleid, lees aub eens door ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.