Webcam voor de Mac

Pagina: 1
Acties:

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik zoek een webcam voor m'n Mac. Ik heb tot nu toe kunnen vinden deze 2 op de site van Apple:

Logitech QuickCam Vision Pro-webcam voor Mac €99.95
Blue Microphones Eyeball-webcam met microfoon €89.95

Zal het niet zo bar vaak gebruiken, het is meer dat ik kan videochatten met m'n vriendin die overmorgen voor 4 maanden naar het buitenland gaat voor haar studie.
Ik kan natuurlijk een goedkoop krengetje kopen die UVC ondersteund maar vreemd genoeg zijn dat voornamelijk de absurde budget camera's en de kwaliteit wat die dingen uitpoepen wordt IK niet vrolijk van.

Heus ben ik niet de enige die tegen dit probleem is aangelopen hier (niet iedereen heeft een iMac met een ingebouwde iSight!) en het hopelijk opgelost... Of stiekem toch maar een iSight weten te bemachtigen?

Eisen die ik aan de camera stel: autofocus, minimaal 640x480 (liever 1280x720, als ik toch geld smijt...) en als het kan een microfoon :)
De Logitech ziet er naar uit dat het alles kan alleen het vandaag de camera in m'n handen gehad en de lens is wel... erg klein. Zelfde voor de Blue Microphones webcam (niet gezien in het echt) maar de lens is wel miniatuur!
Budget: rond de €60 euro het liefst behalve als de 'dure' (heb ze gezien) een glazen lens heeft e.d. :)

Zou ook graag van dit topic (als het mag) een verzameling willen maken van 'goeie' webcams die het doen zodat medetweakers hier gebruik van kunnen maken!
Hoor het graag! :D

[ Voor 10% gewijzigd door teh_twisted op 18-08-2010 19:56 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

'Lens is erg klein' ? Waar ben je bang voor dan?

• teh_twisted
kaassouffle schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:34:
'Lens is erg klein' ? Waar ben je bang voor dan?
Nou voor 100 euro verwacht ik wel een lens die groter is dan ingebouwde webcammetjes in laptops ;)
eerst snapte ik je niet want ik denk: die geef ik toch zelf aan? maar inderdaad voor 62 euro!

[ Voor 36% gewijzigd door teh_twisted op 18-08-2010 20:59 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Maar een kleine lens is niet per se slecht(er)... Als de specs (kwaliteit) goed zijn, wat maakt het dan uit of de lens klein is? Die nieuwe dure HD cams hebben ook niet een grotere lens. ( http://www.logitech.com/n...ions/webcams/devices/6816 )

[ Voor 35% gewijzigd door kaassouffle op 18-08-2010 21:09 ]

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:13
kaassouffle schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:07:
Maar een kleine lens is niet per se slecht(er)... Als de specs (kwaliteit) goed zijn, wat maakt het dan uit of de lens klein is? Die nieuwe dure HD cams hebben ook niet een grotere lens. ( http://www.logitech.com/n...ions/webcams/devices/6816 )
En ook geen support voor OSX
Algemene systeemvereisten:
Windows® XP (SP2 of hoger), Windows Vista® of Windows® 7 (32-bits of 64-bits)

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik probeer alleen een punt te maken over 'kleine lenzen'. Lijkt me nogal gek argument bij kiezen van camera.

Verwijderd

Neem eens een kijkje bij macam, dan kan je meer cams uitzoeken en hoef je niet in een winkel te staan om te zoeken naar het "for mac" logo ;)

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:13
Oh sorry, dacht dat je die ook aanbeveelde.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

juulie19 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:14:
Oh sorry, dacht dat je die ook aanbeveelde.
Geeft niet :)
Klopt wel wat je zegt.

• teh_twisted
kaassouffle schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:08:
Ik probeer alleen een punt te maken over 'kleine lenzen'. Lijkt me nogal gek argument bij kiezen van camera.
Juist geen gek argument. De chip die erachter zit is bij vrijwel alle camera's tegenwoordig in het gelijke segment het zelfde. Het enige onderscheid ertussen is nog de lens en hoe die kan autofocussen.
Als de lens bagger is kan de chip nog zo goed zijn als die maar wilt maar dan krijg je alsnog bagger beeld!
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:14:
Neem eens een kijkje bij macam, dan kan je meer cams uitzoeken en hoef je niet in een winkel te staan om te zoeken naar het "for mac" logo ;)
Heb die site bij de hand gehad in de winkel en grappig genoeg als je dus googled naar bepaalde camera's staat er bij dat ze het doen via UVC maar UVC wordt niet altijd gemeld op die site. Leuk en redelijk compleet maar... je hebt er toch nog verrekte weinig aan in de shop.
En ik zoek liever een camera die mischien beetje extra kost maar wel vanuit de fabriek supported is :)

Zit dus te denken op moment aan die Logitech for Mac... ugh zo moe wordt ik ervan dat je 'speciale' hardware nodig hebt...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

teh_twisted schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:47:
[...]

Juist geen gek argument. De chip die erachter zit is bij vrijwel alle camera's tegenwoordig in het gelijke segment het zelfde. Het enige onderscheid ertussen is nog de lens en hoe die kan autofocussen.
Maar de grootte van de lens maakt daarbij geen donder uit. Wat uitmaakt is hoe goed het ding geslepen is. En autofocussen is niet een onderdeel van een enkele lens, dat is een combinatie van verschillende lenzen en hun onderlinge afstand in verhouding tot hun brandpunten.
Als de lens bagger is kan de chip nog zo goed zijn als die maar wilt maar dan krijg je alsnog bagger beeld!
Dat is waar, maar meestal is die chip ook niet zodanig spannend dat 't nou heel sterk uitmaakt.

That said geeft de originele iSight (model Firewire) een prima beeld. En er zit een omnidirectionele microfoon in. Dus als je er zoeen op de kop kunt tikken zou ik 't absoluut doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

juulie19 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:06:
[...]

En ook geen support voor OSX

[...]
Bijna elke nieuwe Logitech webcam die op de site staat van Logitech werkt onder OSX, ondanks dat OSX ondersteuning niet onder kopje support staat. Daarbij komt ook dat de meeste chatprogramma's zoals skype geen resolutie ondersteunen hoger dan 640x480. Ik heb ongeveer de gehele serie aan webcams geprobeerd en uiteindelijk gekozen voor een van de goedkoopste, de Logitech C250. De enige rede die ik kan bedenken om een duurder model te kiezen is als je zelf filmpjes of foto's wilt maken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon een logitech of microsoft rond die prijs kopen en dan heb je echt wel goed beeld. Kijk hoe klein de lens is van mobieltjes en wat ze daar mee kunnen (en dan de specifiek mobieltjes met de betere camera's)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik zou zelf voor een wat goedkopere Logitech gaan, zeker als je goedkope gaat moet je niet te veel eisen denk ik stellen omdat je dan vaak inlevert op kwaliteit, vaak zie ik bij de meeste cam’s een kleine lens en dat maakt voor een webcam weinig uit omdat je er toch niet heel ver weg van zit.

Ik heb zelf wat ouder Logitechs en wat programma’s geprobeerd om ze aan de praat te krijgen, onder ander maccam. Maar dat beviel niet echt ondanks dat het volgens de website wel moet kunnen :( .
Ik zou zeker wel kijken naar 1 die direct compatible is met de mac. En dan mogelijk iets meer uitgeven, volgens Logitech is hun Logitech QuickCam® Vision Pro for Mac 79.99 wel 20 euro duurder maar ik weet dat de Windows variant hiervan een goed kwaliteit heeft.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Iets boven je budget, maar voldoet wel aan al je eisen:
  • 720p HD Video
  • Auto focus
  • 2 microfoons
  • Ingebouwde H.264 encoder
Meer specificaties: http://www.facevsion.com/en/modules/tinyd1/index.php?id=12
Unboxing:

Onder andere te koop bij Amazon: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B003IE81XS/socblo-20
Pagina: 1