na annuleren order, artikel toch geleverd?

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:01
ik heb ergens begin juni aanhangwagen onderdelen besteld bij een webshop, deze had mij al eens vaker naar tevredenheid geleverd.

echter mijn 2e order kwam maar niet binnen (ook niet na de verzend bevestiging). contact gezocht met de eigenaar van de webshop welke mij vertelde dat hij het artikel niet snel genoeg kon leveren (ondertussen had ik al 2 weken zitten wachten omdat de e-mail contact persoon niet echt duidelijkheid kon geven)

in overleg met de man aan de telefoon het order geanulleerd en ik zou een creditering krijgen.
na nog een 14 dagen had ik nog geen geld gezien, nu was het geen groot bedrag dus heb ik heb maar eens een mailtje gestuurd waar mijn geld bleef.

de reactie was iets in de trend van: "administratie afdeling is op vakantie als ze terug zijn komt het geld"

zogezegd zogedaan, Reloader gaat op vakantie (18 dagen :D 8) )

maar bij terugkomst nog geen geld ontvangen.

nu heb ik vandaag nog maar een keer een mailtje gestuurd, waarop ik ineens allerlei verzendbevestigingen krijg en het bericht dat het pakket morgen afgeleverd word...

dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar die aanhanger is al lang en breed gerepareerd en wij hadden een afspraak dat ik een creditering zou krijgen.

wat doe ik nu met het pakketje als het morgen komt? neem ik het gewoon aan of moet ik het weigeren?

even de data opgezocht:

order is van 19 juni
eerste verzendbevestiging is van de 23e: het pakket zou de 24e afgeleverd worden (niet gebeurd)
daarna op 1 juli werd mij verteld dat de artikelen volgende week binnen zouden komen
daarna op ik meen op 8 juli gebeld en het order geannuleerd en afgesproken dat ik een creditering zou krijgen
op 12 juli een mailtje dat de administratie op vakantie was (was best humor :+ )

en vandaag een mailtje gestuurd, waarop de reactie weer (2) verzendbevestigingen zijn....
(en we zijn dus 2 maanden verder..)

nu zit ik dus met de vraag: als het pakket morgen komt neem ik het dan aan en laat ik het erbij , neem ik het aan en ga ik proberen het terug te sturen en dan maar weer afwachten of ik nog ooit geld zie?

[ Voor 5% gewijzigd door Reloader op 18-08-2010 19:25 ]

Verwijderd

Als in de "administratie afdeling is op vakantie als ze terug zijn komt het geld"mail bevestigd wordt dat je hebt geannuleerd dan zou ik de boel weigeren. Anders moet jij de spullen ook nog gaan versturen hetgeen je geld gaat kosten. Tijd om weer eens te bellen zou ik zeggen!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 21:52
Contact opnemen met het desbetreffende bedrijf en het pakketje weigeren. Dan leg je de bal (deels) bij hun neer, anders zadel je jezelf op met nog meer problemen!

• Reloader
mijn mailtje was iets in de trend van

" 2 weken geleden heb k contact gehad ivm levertijd en in overleg met u hebben we besloten het order te annuleren"

echter heb ik nog geen credit gehad wanneer kan ik het geld verwachten?

Reactie:

de administratie is met vakantie , vanaf 21 juli weer aanwezig, dan word het geld aan u overgemaakt..

maar goed dat is al lang geleden

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:36
Volgens mij is 21 Juli allang geweest. Waarom post je hier, en bel je ze niet gewoon ff op? En idd, pakketje niet accepteren! :)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dat maakt niet uit...je hebt in ieder geval een schriftelijk bewijs dat je je geld terug zou krijgen...
Pakket weigeren en geld terug eisen zou ik zeggen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 12:06

Dido

heforshe

Normaliter zou ik al gauw zeggen: aannemen en linea recta terugsturen. Maar een hele aangangwagen onderdelen is wat veel, dat loopt wel aardig in de papieren.

Wat betekent mijn avatar?

• Reloader
Dido schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:07:
Normaliter zou ik al gauw zeggen: aannemen en linea recta terugsturen. Maar een hele aangangwagen onderdelen is wat veel, dat loopt wel aardig in de papieren.
ik heb aanhangwagen-onderdelen besteld

en geen aanhangwagen met onderdelen :)

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 21:52
Dido schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:07:
Zodra je het weigert wilt het product bij de leverancier, dan zullen ze sneller geneigd zijn je geld terug te geven. Zordra JIJ het product thuis hebt liggen, is het logisch dat je moet betalen :)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Morgen direct contact opnemen met het bedrijf en proberen eea met hun te regelen. Vervolgens pakket weigeren en dan stuurt TNT* 'm wel weer retour. Als je het pakket aanneemt mag je verzendkosten betalen voor het retouneren.

En als je morgen voordat TNT komt nog geen contact hebt gehad pakket de volgende dag opnieuw laten bezorgen :P

Alternatief: pakket aannemen als je er geen vertrouwen meer in hebt en de onderdelen verkopen op Marktplaats ofzo :)

* of een andere vervoerder natuurlijk

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Reloader
zo, het blijkt dat ze mij gemaild hebben en dat mijn email adres niet doorkwam, nu heb k ineens een tegoed bon ontvangen.. maar daar kan ik dus niks meer mee want de betreffende shop heeft vrij weinig waar ik iets mee kan zeg maar.

Hoe kan ik hier nu het beste op reageren?

Verwijderd

Gewoon even rustig aangeven dat je nu niet dermate vaak aanhangwagen onderdelen besteld dat dit een oplossing voor je is. Gewoon even aangeven dat zij een fout gemaakt hebben door de producten alsnog te versturen en dat jij ervan uit bent gegaan dat je geld terug zou krijgen.

• Reloader
o wacht, de producten zijn niet verstuurd! en ik heb dus ook geen pakketje gehad, per email de tegoedbon ontvangen

[ Voor 9% gewijzigd door Reloader op 19-08-2010 18:11 ]

• Reloader
reactie gekregen:

ze leveren altijd waardebonnen uit, dat staat in hun voorwaarden.

nu heb ik dat heus gezien en heb ik GEBELD om het order te annuleren destijds en specifiek gevraagd om mijn geld terug te krijgen.

nu heb ik ook een e-mail bericht waarin staat dat mijn geld geretourneerd word..

moet ik er nog werk van maken, of maar gewoon akkoord gaan met de waardebon?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 12:13
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:12 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 23:01

lier

MikroTik nerd

Reloader schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:44:
reactie gekregen:

ze leveren altijd waardebonnen uit, dat staat in hun voorwaarden.

nu heb ik dat heus gezien en heb ik GEBELD om het order te annuleren destijds en specifiek gevraagd om mijn geld terug te krijgen.

nu heb ik ook een e-mail bericht waarin staat dat mijn geld geretourneerd word..

Uiteraard ga je niet akkoord met een tegoed bon, gewoon het geld terug laten storten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Reloader schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:44:
Ik zou het niet accepteren, het is niet volgens afspraak, en het is ook niet volgens de Wet Consumentenkoop (annulering is mogelijk als ze niet binnen een maand leveren). Hun voorwaarden zijn daarbij niet relevant.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beroep je gewoon op de wet kopen op afstand, dan moeten ze volgens mij gewoon crediteren ipv een tegoedbon (iig heb je weer wat zoekwoorden erbij ;) ).

Tijd voor een nieuwe sig..

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:10

Youk

Volvo For Life

Maar moet je dan niet eerst de goederen ontvangen om ze vervolgens terug te sturen om gebruik te kunnen maken van de wet koop op afstand?

Volvo Classic Club Belgium

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56

PhilipvD

Ondertiteld

Hier: http://www.consuwijzer.nl..._ik_verzendkosten_betalen staat wat meer informatie over de wet koop of afstand.

Volgens mij heb je de goederen toch 'ontvangen' als de postbode voor de deur staat? Maar als je dus de verzendkosten sowieso terug mag vragen is zelf terugsturen misschien slimmer omdat je dan ook met Track & Trace code kan aantonen dat je ze retour hebt gestuurd.

---

Verwijderd

Volgens de wet koop op afstand heb je inderdaad alleen recht op een creditering na ontvangst van de bestelling. In dit geval gaat het natuurlijk nergens over dat je een bon krijgt. Ik zou aangeven dat je daarmee niet akkoord gaat, aangezien het anders is afgesproken tijdens een telefoongesprek en tijdens een email conversatie.

Mocht men toch voet bij stuk houden, dan gewoon vragen of ze de bestelling alsnog kunnen uitleveren onder de oude voorwaarden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 14:29 ]

Pagina: 1