Beste Tweakers,
Ik zit met het volgende probleem.
Sinds gisteravond boot mijn pc niet meer. Deed helemaal niets meer. Ik ging er vanuit dat het mijn voeding stuk was gegaan en heb een rma aangemaakt bij de leverancier.
Ongeduldig als ik ben, heb ik vanmiddag een extra voeding aangschaft bij de lokale computerboer, met het idee vanavond toch weer verder te kunnen. Maar helaas het werkt nog niet.
Ik ben toen verder gaan zoeken en daar kwam het volgende uit.
Met de nieuwe voeding kreeg ik in eerste instantie weer beweging in het apparaat maar wel onder de volgende omstandigheden:
Kunnen jullie mij misschien enige tips geven in deze.
Ik zou graag willen weten of ik nu mijn moederbord moet opsturen of dat het toch mijn videokaart is die het begeven heeft.
Het betreft de volgende configuratie.
Mobo: MSI P55-GD65
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Voeding: antec truepower tp 650
Videokaart: Asus EAH5850 DirectCU TOP/2DIS/1GD5
CPU: Intel Core i5 750
B.v.d. voor het meedenken.
Groeten,
Dennis
Ik zit met het volgende probleem.
Sinds gisteravond boot mijn pc niet meer. Deed helemaal niets meer. Ik ging er vanuit dat het mijn voeding stuk was gegaan en heb een rma aangemaakt bij de leverancier.
Ongeduldig als ik ben, heb ik vanmiddag een extra voeding aangschaft bij de lokale computerboer, met het idee vanavond toch weer verder te kunnen. Maar helaas het werkt nog niet.
Ik ben toen verder gaan zoeken en daar kwam het volgende uit.
Met de nieuwe voeding kreeg ik in eerste instantie weer beweging in het apparaat maar wel onder de volgende omstandigheden:
- PC opgestart, alles aangesloten.. HELEMAAL NIETS
- PC opgestart zonder videokaart.. alles draait maar uiteraard geen beeld.
- 6 polige PCI-e stekker aangesloten >>
8 polige PCI-e stekker niet >>
PC start op met een lange piep.. - PC opgestart, alles aangesloten.. uiteraard nog niets.. Videokaart eruit gehaald, maar nu doet hij helemaal niets meer!
Kunnen jullie mij misschien enige tips geven in deze.
Ik zou graag willen weten of ik nu mijn moederbord moet opsturen of dat het toch mijn videokaart is die het begeven heeft.
Het betreft de volgende configuratie.
Mobo: MSI P55-GD65
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Voeding: antec truepower tp 650
Videokaart: Asus EAH5850 DirectCU TOP/2DIS/1GD5
CPU: Intel Core i5 750
B.v.d. voor het meedenken.
Groeten,
Dennis