Jquery/javascript variables

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik gebruik de volgende code voor een jquery cycle:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<script type="text/javascript">
    if(jQuery){
         $(document).ready(
            function(){
                $('#fotos').cycle(
                    {
                        fx: 'fade',
                        timeout: 5000,
                        speed: 1200,
                        sync: 0,
                        //fit: 1,
                        pauseOnPagerHover: true,
                        allowPagerClickBubble: true,
                        startingSlide: 4,
                        pause: true,
                        fastOnEvent: 600,
                        pager: ".ui-tabs-nav",
                        pagerAnchorBuilder: function(index, element){
                            var heroNavList = $('.ui-tabs-nav a');

return heroNavList[index];
                        },
                        pagerEvent: 'mouseover'
                    }
                );
            }
         );
     }
</script>

Ik gebruik deze code op elke pagina aangezien de waarde van startingSlide per pagina verschilt. Ik vroeg me af of hier een simpelere manier voor is zodat ik gewoon op elke pagina dezelfde slider kan includen en dan op de pagina zelf alleen aangeven wat de waarde van startingSlide is, dus op zo'n soort manier:
code:
1
2
<script type="text/javascript">startingSlide = 4;</script>
<script type="text/javascript" src="js/slider.js"></script>

kan iemand mij hier bij helpen? alvast bedankt! (ik ben een totale leek op het gebied van javascript)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je de code in het bovenste blok eens in een functie zet (zeg MyFunction), en die functie in slider.js (of een andere .js) mikt en vervolgens op elke pagina gewoon MyFunction(4) doet waarbij 4 je "startingSlide" is? Dit is wel héél basic en als je met copy/pasten aan het "programmeren" bent dan kan ik je alleen maar adviseren even een basic tutorialletje JS door te nemen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:27:
kan iemand mij hier bij helpen? alvast bedankt! (ik ben een totale leek op het gebied van javascript)
Kan iemand even...?
We verwachten in de Devschuur wel een beetje kennis; heb je die niet dan moet je die opdoen of het project even uitbesteden aan iemand die wel de benodigde kennis heeft ;)

JavaScript: slider.js
1
2
3
4
5
6
7
8
9
//originele code hier...

function MyFunction(startat) {
    if(jQuery){
...
                        startingSlide: startat,
...
     }
}

HTML:
1
2
3
<!-- html hier -->
<script type="text/javascript">MyFunction(4);</script>
<!-- html hier -->

Neem even onze Quickstart door voortaan voor je een topic opent.

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 18-08-2010 17:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij had ik iets duidelijker moeten zijn; ik had verwacht in grote lijnen antwoord te krijgen bijvoorbeeld 'dat kan door functies te gebruiken' en dat zou me dan verder helpen om een oplossing te vinden. Nu wist ik niet waar ik moest starten (en ik gebruik normaal gesproken nooit javascript of jquery dus leek het mij een beetje overbodig om een JS tutorialletje te volgen). Ik had niet verwacht het hele antwoord voorgekauwd te krijgen, niet dat ik het erg vind want het werkt nu perfect. ;)
en als je met copy/pasten aan het "programmeren" bent dan kan ik je alleen maar adviseren even een basic tutorialletje JS door te nemen.
Ik zou het zelf geen "programmeren" willen noemen, ik had alleen dit nodig en de rest leer ik binnenkort wel op de universiteit. Maar ik begrijp dat jullie wel een beetje kennis verwachten, mijn excuses daarvoor. Ik ken overigens niemand in mijn directe omgeving die wel over de benodigde kennis beschikt en uitbesteden heb ik het geld niet voor als middelbare scholier. Bovendien is het voor een klein, niet-commercieel, persoonlijk projectje.

Hoe dan ook, heel erg bedankt. Het werkt nu naar behoren! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 18:33 . Reden: zinsbouw ]