Illegale activiteiten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Hallo lezers ;)

nav Knightwolf in "Show je auto - Deel 98!" vraag ik mij af wat wel en wat niet toegestaan is en wil daar graag over discussiëren. Niet voor mijzelf maar wel omdat het topic nu over niets anders gaat.

De hamvraag; wat is wel en wat is niet toegestaan. Wat is er gebeurd? KnightWolf postte een filmpje waar te zien is dat hij over de vluchtstrook een bocht pakt. standeman (na wederom veel discussie over het filmpje) besloot het filmpje te verwijderen.

Nu is daar een discussie over; Is het topic 'Pats hier met je bekeuring' dan ook 'illegaal'? Mogen er geen filmpjes gepost worden waar mensen te hard rijden of iets doen wat niet mag? Waar ligt de grens.

Ik heb de twijvelachtige eer maar genomen om dit topic te maken zodat deze discussie hier gevoerd kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Volgens mij kun je het beter niet doen, zeker niet als je herkenbaar in beeld bent met je kenteken ofzo. Je kunt altijd filmpjes erop zetten en dan niet daadwerkelijk zeggen dat je het zelf bent. ''een vriend van mij ;)''

Je weet nooit wie er meeleest dus.

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 18-08-2010 17:12 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb het filmpje dan wel niet gezien.. maar, iedereen pakt toch wel eens een stukje vluchtstrookmee in een bocht op de snelweg :?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

beany

Meeheheheheh

-Thunder- schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:12:
Ik heb het filmpje dan wel niet gezien.. maar, iedereen pakt toch wel eens een stukje vluchtstrookmee in een bocht op de snelweg :?
Ow, dat doen jullie bewust?? Als ik daar achter rij vraag ik me altijd af of die persoon het zo moeilijk vindt om een auto binnen de lijntjes te houden :?

Maar ontopic: Het is en blijft een grijs gebied, dit soort dingen. Een bekeuring kan je hebben gekregen omdat je per ongeluk 10km te hard reed, of niet heb opgelet waardoor je een parkeerbon hebt gekregen. Dat is niet echt het promoten van illegale activiteiten.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:54
Een grijs gebied? Ik vind er niks grijs aan. Een kleine verkeersovertreding is aan de politie om daar iets aan te doen als ze het zien gebeuren. Er is al helemaal niks crimineels aan. Het is maar een streep op de weg ffs.

Ook lekker hypocriet. Bijna iedereen hier rijdt 'te hard', en niemand heeft daar dus moeite mee. Maar owee als je met je wiel over een streep gaat, dan is de wereld te klein 8)7 Als nou duidelijk te zien is dat je meermalig iemand gruwelijk snijdt, of door rood rijdt, een voetganger die net niet in het ziekenhuis ligt omdatie nog net op tijd opzij kan springen... dan kan ik me er alles bij voorstellen dat je dat niet toestaat (althans, als filmpje van jezelf, als je zo'n filmpje willekeurig op internet vindt en in een betreffende topic post mag het natuurlijk weer wel).

De ophef is verder ontstaan over mijn filmpje. Nogmaals, die cam zat op 30 cm hoogte, mijn hoofd 3x zo hoog en ik kan dus 300% meer zien dan op het filmpje te zien is (nog afgezien van de beperkte beeldkwaliteit vergeleken real life view). Ik ken de weg op m'n duimpje omdat ik er vaak rij, ik zie de omstandigheden, op een tijdstip dat er vrijwel niemand op de weg is en al helemaal niemand last van kan ondervinden... Spijt me zeer maar ik zie niet wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Ik heb het filmpje gezien en snap niet echt wat er in de kop van KW gebeurt. Hij zou best wat meer op circuit rijden of een PS3 ofzo kopen met een stuurtje.

Op zich zou ik nog kunnen begrijpen dat zijn rijgedrag in dat filmpje niet echt gevaarlijk is doordat er op dat moment niet al teveel verkeer is. Maar sommige acties dat je in dat filmpje ziet, zouden op andere (drukkere) momenten ronduit gevaarlijk zijn. Zo is er bijvoorbeeld het stukje waarbij hij tegen een niet normale snelheid op een lege parking van een Praxis rijdt

Ik denk dat je met zo'n filmpjes maar weinig bereikt. In het ergste geval creëer je een sneeuwbaleffect waarbij de filmpjes belachelijker worden met de tijd. Ik zal anders morgen een filmpje maken waarbij ik het zelfde doe als KW, maar dan in de spits.

[ Voor 12% gewijzigd door jvvv op 18-08-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

blik op de weg en wegmisbruikers wordt toch ook uitgezonden.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
jvvv schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:45:

Op zich zou ik nog kunnen begrijpen dat zijn rijgedrag in dat filmpje niet echt gevaarlijk is doordat er op dat moment niet al teveel verkeer is.
Daarom gebeurt het ook op dat specifiek gekozen tijdstip ;) Duh.
Maar sommige acties dat je in dat filmpje ziet, zouden op andere (drukkere) momenten ronduit gevaarlijk zijn. Zo is er bijvoorbeeld het stukje waarbij hij tegen een niet normale snelheid op een lege parking van een Praxis rijdt
Nogmaals: cam zit heel laag, heet niet voor niks 'bumpercam'. Snelheids effect lijkt veel groter dan het werkelijk is. En alsof ik uberhaupt gas zou geven als daar mensen lopen :z Je bent nou echt aan het zoeken om iets te zeiken te hebben. Kap daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb het filmpje gezien, vond de overtredingen niet super erg, maar echt blij werd ik er ook niet van.

En ik denk dat Knightwolf wel een klein beetje het filmpje bagitaliseerd door te zeggen dat het niet druk is etc...
Maargoed, het zijn zijn acties. Zoals die ubocht met gierende bandjes. Tja. Wij kunnen er niet over oordelen, maar had een bekeuring ook niet misplaatst gevonden.

Ik denk dat die er wel 1 kan verwachten als die zo door blijft rijden.

[ Voor 21% gewijzigd door Kecin op 18-08-2010 17:50 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Staat men ook wel eens stil bij het feit dat sommige mensen er niet op zitten te wachten de zoveelste bebloede en levenloze figuur onder de vangrail uit te pulken? Ook al is het hun beroep...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:43:
Ik ken de weg op m'n duimpje omdat ik er vaak rij, ik zie de omstandigheden, op een tijdstip dat er vrijwel niemand op de weg is en al helemaal niemand last van kan ondervinden... Spijt me zeer maar ik zie niet wat het probleem is.
Gaat het gewoon niet om het patserige aan dergelijke filmpjes?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:48:
[...]

Daarom gebeurt het ook op dat specifiek gekozen tijdstip ;) Duh.

[...]

Nogmaals: cam zit heel laag, heet niet voor niks 'bumpercam'. Snelheids effect lijkt veel groter dan het werkelijk is. En alsof ik uberhaupt gas zou geven als daar mensen lopen :z Je bent nou echt aan het zoeken om iets te zeiken te hebben. Kap daar mee.
Ik doe zo'n acties ook, maar wat ik hier erg aan vind is dat jij dit doet om het te filmen en dan online te gaan posten.
Je doet dus zo'n acties met in je achterhoofd het idee dat je videotje er cool moet uitzien. Je neemt dus wss iets meer risico dan wanneer die camera er niet hangt.

En het excuus dat je het op een rustig tijdstip doet, is ook maar best flauw. Mij maak je me niet wijs dat jij ander op een normale manier kan rijden.

Anyway, einde discusie. Heb wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
RobIII schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:50:
offtopic:
Staat men ook wel eens stil bij het feit dat sommige mensen er niet op zitten te wachten de zoveelste bebloede en levenloze figuur onder de vangrail uit te pulken? Ook al is het hun beroep...
Waar dan? Ik zie geen bloed of ongelukken in m'n filmpje, of ook maar iets dat erbij in de buurt komt... Sterker nog, ook buiten het filmpje om heb ik zoiets nog niet in de verste verte meegemaakt door mijn weggedrag. Dus alle commentaar op mijn weggedrag is overrated.

Ow, en alsof ik alleen maar zo rij elk moment dat ik op de weg zit :z heb al gezegt dat ik het speciaal deed voor dit filmpje, als reactie op commentaar op het filmpje van BruceLee.
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:53:
[...]

Gaat het gewoon niet om het patserige aan dergelijke filmpjes?
Natuurlijk, showoff gehalte moet hoog zijn, anders vindt men het filmpje te saai om te zien. Zo werkt dat met alle filmpjes op internet.

Bv het filmpje dat ik met T/A op bedrijventerrein in de sneeuw drift. Niks dan commentaar gehad dat het niet interessant is (nota bene van dezelfde mensen die nu ook lopen te klagen!), dat het allemaal te langzaam gaat, dat ik niet dwars genoeg ga, bla bla bla. Niet snappende dat er ook nog zoiets als veiligheid is en ik m'n auto heel wil houden, en ik aan het stuur heel wat beter kan inschatten waar die grens ligt.

[ Voor 33% gewijzigd door Knightwolf op 18-08-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Rustige tijdstippen zijn juist het gevaarlijkst, omdat je niemand verwacht en niemand jou verwacht.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
jvvv schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:56:
[...]

Je doet dus zo'n acties met in je achterhoofd het idee dat je videotje er cool moet uitzien. Je neemt dus wss iets meer risico dan wanneer die camera er niet hangt.
Dat is dus een foute aanname, veiligheid staat bij mij voorop. ALTIJD. Dus als ik iets in gedachten heb dat leuk is voor het filmpje, maar door de omstandigheden kan ik het niet uitvoeren en/of m'n filmpje wordt er door verpest, omdat bv net die ene auto in de weg rijdt, dan is het jammer voor het filmpje :) maar ik ga geen onveiligheid uithalen om toch maar een leuk/stoer filmpje te hebben. No way. Dan doe ik gewoon een nieuwe poging waarbij het hopelijk wel lukt.
En het excuus dat je het op een rustig tijdstip doet, is ook maar best flauw. Mij maak je me niet wijs dat jij ander op een normale manier kan rijden.
Ik hoef het je ook niet wijs te maken, geloof wat je wil. Maar buiten m'n showfilmpjes om rij ik best netjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 18-08-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is dus een foute aanname, veiligheid staat bij mij voorop. ALTIJD. Dus als ik iets in gedachten heb dat leuk is voor het filmpje, maar door de omstandigheden kan ik het niet uitvoeren en/of m'n filmpje wordt er door verpest, dan is het jammer voor het filmpje :) maar ik ga geen onveiligheid uithalen om toch maar een leuk/stoer filmpje te hebben. No way.
Waarom doe je dan dit soort dingen? Als het veilig zou zijn was het wel legaal geweest ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:01:
Dat is dus een foute aanname, veiligheid staat bij mij voorop. ALTIJD.
Da's een drogredenering en niet te combineren met dergelijke filmpjes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wordt dit nou een topic waarbij we allemaal KW, hoe kansloos z'n filmpje ook is, gaan afkraken en bekritiseren, of gaan we inhoudelijk discusseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dit is een judgement call die een HK mod zelf mag maken, maar ik heb er persoonlijk geen probleem mee. Als ik een vergelijking mag maken is dat hetzelfde als dat we elk jaar aan het einde van het jaar een sticky hebben over vuurwerk: prima als je erover praat, maar zodra je overdadig ermee gaat patsen, recepten voor vuurwerkbommen of wat dan ook gaat plaatsen, daar is de grens. Om de parallel te trekken, als je het vet vindt om een zelfgemaakt filmpje te posten van een vette zelfgefrabiceerde vuurwerkbom, ook al ben je in je eentje in een weiland en gebeurt er niet zoveel, dan kan ik me voorstellen dat zo'n filmpje verwijderd wordt.

Dat bekeuringentopic lijkt me verder een stuk minder erg, ik weet niet zo goed hoe daar in gepost wordt (heb nooit bekeuringen :+ ), maar ook daar lijkt me dat echt overdadig gepats best ff op z'n plek gezet mag worden.

Zoals zo vaak in de HK, misschien een beetje flauw, maar de grens is vaag --> het veelgehoorde grijze gebied. Tsja en daarin hebben de HK-mods hun vrijheid te handelen naar hun goeddunken. Verder is het volgens mij bij verwijderen gebleven, toch?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:04:
[...]

Da's een drogredenering en niet te combineren met dergelijke filmpjes.
Dat kan dus wel degelijk. Jammer dat je dat niet wil begrijpen. Zeiken om iets te zeiken te hebben en met de kudde mee te lopen. Kortzichtigheid van sommige mensen gaat soms best ver, helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 18-08-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07
Zou je ajb het filmpje willen posten met het kenteken van KW, dan zorg ik er wel voor dat het legaal wordt afgehandeld ;).

Mensen die hun eigen strafbare feiten filmen horen volgens mij niet op de weg. Als je een keertje per ongeluk een lijn aantikt (en vervolgens jezelf weer corrigeerd) kan ik er nog wel inkomen, maar als je moedwillig over de vluchtstrook gaat rijden dan ben je gewoon een gevaar op de weg.

Het is zoals in het desbetreffende topic al is aangehaald: je weet niet wat er op de vluchtstrook staat, ook al is het rustig.

En nee het is zeker niet standaard dat mensen in een bocht over de vluchtstrook rijden, ik erger mij daar dood aan.

Laatst kon ik iemand links gewoon inhalen in de bocht omdat hij volledig over de vluchtstrook ging (en ook nog met 30-40km/u). Stel ik had dat gedaan, er staat nergens dat ik dan fout was en er staat aan het einde van de bocht iemand op de vluchtstrook... Dan kon die gast nooit meer naar links want daar zat ik dan.

Ik hoop dat KW het met zijn acties een keer een flinke bekeuring krijgt of een eenzijdig ongeluk zodat hij het afleert en hoop dan dat er niemand anders bij betrokken is dan.

Het ergste is vaak dat die mensen gewoon niet weten dat ze gevaarlijk bezig zijn en denken dat het nu wel kan. De ongelukken gebeuren juist vaak op die momenten dat je ze niet verwacht (als het rustig is iod), als je het wel verwacht dan rij je vaak anders.

E: ik bedenk me net, hij kan zo ook zijn eigen ongeluk filmen en posten (dat is misschien een wijze les voor andere mensen)

[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 18-08-2010 18:10 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:07:
Dat kan dus wel degelijk. Jammer dat je dat niet wil begrijpen. Zeiken om iets te zeiken te hebben en met de kudde mee te lopen. Kortzichtigheid van sommige mensen gaat soms best ver, helaas.
Nee hoor. Gewoon als niet-betrokken buitenstaander door de onzin heen kijken en aangeven wat dergelijke filmpjes zijn. Patserig en kansloos. Ik heb geen kudde nodig voor een mening, maar het is een pluspunt voor de kudde als ze dezelfde mening hebben.

Verder zal het me aan mijn derriere oxideren of je dergelijke filmpjes plaatst, voor bestraffing dergelijke activiteiten is er inderdaad de verkeerspolitie. Maar ga niet beweren dat het veilig is, onschuldig etc is, want dat is het niet, en dat is de drogredenering :) .

Anderen kortzichtig noemen helpt trouwens niet; jij bent degene die filmpjes van verkeersovertredingen plaatst. Of bedoel je het als een "kunstuiting"?

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 18-08-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 01:00

Yor

Yor1313#2571

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:43:
Ik ken de weg op m'n duimpje omdat ik er vaak rij, ik zie de omstandigheden, op een tijdstip dat er vrijwel niemand op de weg is en al helemaal niemand last van kan ondervinden... Spijt me zeer maar ik zie niet wat het probleem is.
Ik ga niet inhoudelijk op je filmpje in ofzo, maar alle redenen die jij in dit stukje hierboven aanhaalt, zijn juist die redenen dat er 's nachts van die vreselijke ongevallen gebeuren:

- Ik ken de weg mdat ik er vaak rij:

Juist dan sluipt routine erin, en dat is een klootzak. Net die dag ervoor is er een verandering opgetreden in het wegdek/situatie, en jij bent de lul.

- Op het tijdstip dat er niemand op de weg is:

Jij en juist meerderen denken dat. Jij denkt ff lekker hard te kunnen rijden en Jannes van de skateboardclan gaat dan net zijn nighttime freestyle skateboard filmpje opnemen omdat er 's nachts toch geen auto op de weg is.......succes...

Maar ja, ik hoef je gelukkig niet achter je stuur vandaan te trekken als er iets fout gaat.....
( KUT, dat is deel van mijn werk, dus wil je gewoon normaal rijden? ;) )

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
kfaessen schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:07:

Het is zoals in het desbetreffende topic al is aangehaald: je weet niet wat er op de vluchtstrook staat, ook al is het rustig.
Als je beter kijkt weet je dat wel. Ik wist het omdat ik het kon zien. Lege vluchtstrook = 100% veilig om af te snijden. Zeker voor die enkele keer dat ik dat ooit doe.
En nee het is zeker niet standaard dat mensen in een bocht over de vluchtstrook rijden, ik erger mij daar dood aan.
Betere vraag: waarom in hemelsnaam? Je valt er niemand mee lastig. Anders wordt het als je op een recht stuk paar 100 meter of langer over de vluchtstrook rechts inhaalt.
Laatst kon ik iemand links gewoon inhalen in de bocht omdat hij volledig over de vluchtstrook ging (en ook nog met 30-40km/u).
Dat doe ik dus ook niet. Die mensen erger ik me ook dood aan. Niet omdat ze de vluchtstrook pakken, maar omdat ze zo langzaam rijden.
Stel ik had dat gedaan, er staat nergens dat ik dan fout was en er staat aan het einde van de bocht iemand op de vluchtstrook... Dan kon die gast nooit meer naar links want daar zat ik dan.
In dat geval was jij naar mijn mening toch fout geweest omdat jij hem dan moedwillig de weg blocked. Inhalen over in feite een 1-strooks baan is behoorlijk aso, zoniet nog aso'er dan dat randje over de vluchtstrook afsnijden.
Ik hoop dat KW het met zijn acties een keer een flinke bekeuring krijgt of een eenzijdig ongeluk zodat hij het afleert en hoop dan dat er niemand anders bij betrokken is dan.
:D _O-
Wat moet ik afleren? Veilig rijden en ver vooruitkijken, anticiperen, en daarop m'n baan bepalen? Lol :D En wat voor superieur netjes weggedrag heb je zelf wel niet? 8)7
Het ergste is vaak dat die mensen gewoon niet weten dat ze gevaarlijk bezig zijn en denken dat het nu wel kan. De ongelukken gebeuren juist vaak op die momenten dat je ze niet verwacht (als het rustig is iod), als je het wel verwacht dan rij je vaak anders.
Je moet niet denken, je moet kijken. Je moet niet verwachten, je moet kijken. Dan overkomt je zoiets niet. Is mij dus ook nog nooit overkomen omdat ik KIJK. Vooruit kijk. Ver vooruitkijk. Met je oogjes weetjewel. En afhankelijk van m'n zichtveld snelheid en lijn aanpas. Daarom 'denk' ik niet dat het kan, ik _weet_ wanneer iets wel en niet kan. Omdat ik het _zie_.

Schijnt voor de meeste mensen erg, ERG moeilijk te zijn... :/
Yor schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:17:
[...]

Ik ga niet inhoudelijk op je filmpje in ofzo, maar alle redenen die jij in dit stukje hierboven aanhaalt, zijn juist die redenen dat er 's nachts van die vreselijke ongevallen gebeuren:

- Ik ken de weg mdat ik er vaak rij:

Juist dan sluipt routine erin, en dat is een klootzak. Net die dag ervoor is er een verandering opgetreden in het wegdek/situatie, en jij bent de lul.
1: Dit is niet snachts.
2: als je zoiets mist heb je toch niet goed gekeken, wat ik hierboven al benoem.
Ja dergelijke situaties heb ik wel es meegemaakt. Bekende weg, vaak gereden, en ineens heel de situatie anders vanwege werkzaamheden. Nooit iets fout gegaan, of iets dat er bij in de buurt kwam.

Ik blijf erbij, als je zoiets 'onverwacht' overkomt heb je simpelweg niet ver genoeg vooruit gekeken en je snelheid en lijn niet op je zichtveld aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 18-08-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:18:
[...]

Betere vraag: waarom in hemelsnaam?
He, toevallig. Dat is precies de vraag die in me opkomt bij jouw filmpjes.

Je zegt zelf al dat je normaalgesproken niet zo rijdt. Je gaat dus speciaal over de vluchtstrook rijden voor een filmpje? Waarom in hemelsnaam?

Het enige dat je er mee bereikt zijn dit soort discussies.
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:58:
Natuurlijk, showoff gehalte moet hoog zijn, anders vindt men het filmpje te saai om te zien. Zo werkt dat met alle filmpjes op internet.

Bv het filmpje dat ik met T/A op bedrijventerrein in de sneeuw drift. Niks dan commentaar gehad dat het niet interessant is (nota bene van dezelfde mensen die nu ook lopen te klagen!), dat het allemaal te langzaam gaat, dat ik niet dwars genoeg ga, bla bla bla. Niet snappende dat er ook nog zoiets als veiligheid is en ik m'n auto heel wil houden, en ik aan het stuur heel wat beter kan inschatten waar die grens ligt.
Dat drift-filmpje vond ik persoonlijk nog wel leuk om te zien anders. :) Dat filmpje van je Starlet op de B257 klikte ik daarentegen na 11s weg. 3x raden waarom.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:08

Osxy

Holy crap on a cracker

Vluchtstrook =/= rijbaan.
Je hoort er gewoon niet te rijden, zelfs als jij denkt/vind dat het veilig is kun je daar altijd verrast worden. Ik hoop met vele anderen mee dat je die bekeuring een keer oploopt, voordat het wel een keer misloopt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:13:
[...]

Nee hoor. Gewoon als niet-betrokken buitenstaander door de onzin heen kijken en aangeven wat dergelijke filmpjes zijn. Patserig en kansloos. Ik heb geen kudde nodig voor een mening, maar het is een pluspunt voor de kudde als ze dezelfde mening hebben.
Die mening mag je ook hebben, geen problemen mee :)
Verder zal het me aan mijn derriere oxideren of je dergelijke filmpjes plaatst, voor bestraffing dergelijke activiteiten is er inderdaad de verkeerspolitie. Maar ga niet beweren dat het veilig is, onschuldig etc is, want dat is het niet, en dat is de drogredenering :) .\
Maar ga niet voor een ander bepalen wat wel en niet veilig is. Onschuldig is het niet, dat heb ik ook nooit beweerd, echter aan de andere kant stelt het ook weer niet veel voor. En veilig is het zeerzeker wel. Veilig genoeg voor dat moment voor mezelf en voor anderen.
Osxy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:24:
Vluchtstrook =/= rijbaan.
Je hoort er gewoon niet te rijden, zelfs als jij denkt/vind dat het veilig is kun je daar altijd verrast worden. Ik hoop met vele anderen mee dat je die bekeuring een keer oploopt, voordat het wel een keer misloopt.
Je hoort er niet te rijden? Lol. Je mag ook niet 'te hard' rijden :') net als dat er zoveel niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

KW kan zich wel gaan verdedigen maar ik denk toch dat de meeste mensen hem niet zullen steunen, ben dan ook bang dat dit een heleboel geflame word. Persoonlijk zou ik liever hebben dat KW de filmpjes voor zichzelf zou houden, want dit soort rijgedrag stoor ik me aan. Waar ik me nog meer aan stoor is KW zn simpele nonchalante gedrag..

Geef toch gewoon toe dat je fout zit, ookal heb jij super ogen, ben je nog beter dan de Stigg heb je 1000 achievement points in Forza Motorsport 3...

Je rijd vroeg of laat iemand te pletter, helaas is het dan vaak zo dat de overtreder niets heeft, en het slachtoffer met een gebroken nek in het ziekenhuis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

offtopic:
Wat heeft dat te maken met een filmpje van iemand die niet binnen de lijnen kan rijden? En dan bedoel ik het wel of niet stilstaan hierbij, niet de rijstijl :)
Kecin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:28:
KW kan zich wel gaan verdedigen maar ik denk toch dat de meeste mensen hem niet zullen steunen, ben dan ook bang dat dit een heleboel geflame word. Persoonlijk zou ik liever hebben dat KW de filmpjes voor zichzelf zou houden, want dit soort rijgedrag stoor ik me aan. Waar ik me nog meer aan stoor is KW zn simpele nonchalante gedrag..

Geef toch gewoon toe dat je fout zit, ookal heb jij super ogen, ben je nog beter dan de Stigg heb je 1000 achievement points in Forza Motorsport 3...

Je rijd vroeg of laat iemand te pletter, helaas is het dan vaak zo dat de overtreder niets heeft, en het slachtoffer met een gebroken nek in het ziekenhuis ligt.
Ik ben ook geen promotor van een dergelijke rijstijl (al heb ik het filmpje niet gezien) maar zie niet echt het probleem. Hij post een filmpje andere zeggen "doe normaal man" en Knightwolf doet er wel of niet iets mee. En als de politie zijn filmpje tegenkomt op Youtube doen die er misschien wel iets mee (zou niet de eerste keer zijn)

Hlpdsk heeft ook genoeg leuke filmpjes gepost die gewoon op de openbare weg zijn gemaakt.
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:27:
Maar ga niet voor een ander bepalen wat wel en niet veilig is. Onschuldig is het niet, dat heb ik ook nooit beweerd, echter aan de andere kant stelt het ook weer niet veel voor. En veilig is het zeerzeker wel. Veilig genoeg voor dat moment voor mezelf en voor anderen.
Dat bepaalt hij toch ook niet? Hij heeft er alleen een mening over.
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:18:
t

Betere vraag: waarom in hemelsnaam? Je valt er niemand mee lastig. Anders wordt het als je op een recht stuk paar 100 meter of langer over de vluchtstrook rechts inhaalt.
Persoonlijk heb ik er een hekel aan omdat mijn bijrijder gewond is geraakt door zo'n dokus die allerlei kiezels naar binnen spetterde toen hij over de vluchtstrook voorbij kwam. Die vegen ze namelijk richting vluchtstrook. Die dokus die dat gedaan heeft weet dat niet eens en zit misschien nu ook wel ergens op een forum te verkondigen dat het heel veilig is.

[ Voor 80% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 18:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:30
Waar is dat filmpje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Weggehaald, dat is eigenlijk de discussie :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

offtopic:
Ik weet dat het een flauwe opmerking is, maar bij dit soort gevallen niet meer dan waar.
Ze hebben destijds bewust gekozen voor dat beroep, dan moeten ze niet gaan miepen
dat als ze het ook moeten uitvoeren. De slachter bij mij in het dorp jammert ook niet
als hij weer eens een beest moet slachten.

Ontopic: KW's filmpje.. Tja, het is mijn rijstijl niet. Ik zie echter ook niet waarom er zo'n gigantische ophef over is.
Óóóóóóh, hij rijdt over de streepjes! :o Kom op zeg, alsof wij allemaal van die voorbeeldige bestuurders zijn.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Van een mier een olifant maken.. en zo iemand de grond in trappen.

Fijn volk hier zeg !

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het filmpje had ook gewoon moeten blijven staan imo. Anders kun je in het grappige filmpjes en grappige plaatjes topic wel heel veel weg gaan halen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Kecin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:28:
Persoonlijk zou ik liever hebben dat KW de filmpjes voor zichzelf zou houden, want dit soort rijgedrag stoor ik me aan.
Da's ieders keuze en het makkelijke op een forum is dat je dan verder kan scrollen. Zelfde als met het gezeik over dikke vrouwen in het 'mooie meiden topic'.
Waar ik me nog meer aan stoor is KW zn simpele nonchalante gedrag..
Ik ben simpel en zeer realistisch, en ik KAN simpelweg geen dingen groter maken dan ze zijn. Zoals de mogelijke 'problemen' die heel misschien met het rijgedrag in mijn filmpje 'zouden kunnen' gebeuren.
Geef toch gewoon toe dat je fout zit
Ik hou me inderdaad net als 99% van de rest van het verkeer niet altijd aan alle regeltjes nee. Big deal, live with it.
Als ik al ooit iemand te pletter rij is het door z'n eigen schuld. Mijn fout gaat dat zeerzeker niet zijn!

Was het maar waar dat ik het ene na het andere ongeluk zou krijgen met zo'n weggedrag. Al is het alleen maar om jullie stelling te bekrachtigen. Maar nee, dat wil maar gewoon niet gebeuren. Hoe dat komt mag je zelf bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is altijd een discussie van fatsoensrakkers vs relschoppers, lijkt het wel. Ik krijg echter van de moderaties wel een stevig calvinistisch, 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' gevoel, flink aangevuld met een dosis moraalriddergehalte, overgoten met een stevige laag 'ja maar mijn misstap is veel minder erg dan de jouwe'-hypocrisie.

Wat is er precies erg aan een filmpje waarbij iemand over de vluchtstrook rijdt? Ik kan twee dingen verzinnen:

1) Misschien gaan mensen het nadoen.

Ik mag hopen dat we hier niet een PG-13-rating gaan gebruiken omdat we denken dat de kijkers niet slim genoeg zijn om zelf te bepalen wat wel en niet acceptabel is in het verkeer. Dan krijg je straks hetzelfde betuttelende gezeik als in de Opel GT waar ik een tijdje geleden in reed. Daar zat de volgende sticker ingeplakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.nhtsa.gov/images/fig7.gif

Zoek de fout:

Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200701/2007-opel-gt-4_1280x0w.jpg

2) Het is een overtreding, het mag niet van de wet, etc. enz.

Daar is een opsporingsinstantie voor. En vervolgens een proces dat bepaalt of de verdachte inderdaad schuldig is, en dan wordt een straf uitgedeeld.

Ik snap de censuur soms wel, echt waar. Maar in dit geval denk ik vooral: mogen we alsjeblieft nog zelf denken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hier, kijk en huiver :')

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2T4HJnN9_S0]

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 18-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:37:
Als ik al ooit iemand te pletter rij is het door z'n eigen schuld. Mijn fout gaat dat zeerzeker niet zijn!
Kom op. Wat je hier beweert is dat je nooit fouten maakt, en negatieve uitkomsten zijn altijd een ander zijn fout. Dat is een l*lsmoes en suggereert toch wel een stevige plaat voor het gezicht.

In je ijver gepats te verdedigen schiet je nu erg door. Ja, het is allemaal een beetje mierenneuken en moraalridderen met dat filmpje (mijn derriere oxideert nog steeds), maar om eerlijk te zijn gaat het niet zozeer om het filmpje maar wel om de superarrogante "ik maak nooit fouten" houding die je nu uitstraalt. Je maakt namelijk al een fout door je niet aan de verkeersregels te houden en daardoor onvoorspelbaar te worden voor andere mensen. Dat je dan ook nog denkt God te zijn op de weg die nooit schuld zal hebben bij een ongeval....

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 18-08-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik zeg niet dat ik nooit fouten maak, leg me die woorden dan ook niet in de mond :o

Heb alleen gezegt dat ik nooit iemand overhoop zal rijden door mijn schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Kerel, dat is gewoon achterlijk gedrag, achterlijk gebruik van de vluchtstrook en achterlijk asociaal. Klaar. En als je dat zelf niet snapt, heb ik veel medelijden met je. Hoewel dit filmpje i.d.d. niet "SHOCKING" is, staat het in de eerste minuutjes al bomvol "kijk mij stoer rijden alsof ik op 't circuit rij" en daar is de openbare weg gewoon niet voor, klaar, simpel. Ga met je brik naar 't circuit en blijf op de openbare weg gewoon netjes rechts rijden, zoals álle automobilisten en motorrijders behoren te doen.
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:44:
Ah, en dat heb jij áltijd 100% in de hand? Want iemand overhoop rijden is altijd 100% bewust en expres ofzo?

Overigens, met dat geslinger op de weg van jou, links, midden, rechts, vluchtstrookje en weer heulemaal naar links e.d. komt er gewoon eens een moment waarop jij een motorrijder die sneller rijdt dan jij inschat de vangrail inrijdt doordat je hem over 't hoofd ziet. En ga nou niet lopen claimen "jamaar die zie ik wel", want dat is een drogrede. Het gevaar zit em juist wanneer je een keertje per ongeluk niet kijkt of wel kijkt en em simpelweg niet ziet. En dan zit jíj met de gebakken peren.

[ Voor 39% gewijzigd door Osiris op 18-08-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:43

Matis

Rubber Rocket

Ik zeg niet dat ik nooit fouten maak, leg me die woorden dan ook niet in de mond :o

Laat ik hopen dat ik dit kan QFT-en, maar ik ben bang dat vroeg of laat je aan het kortste eind trekt.

Edit; wat Osiris hierboven zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 18-08-2010 19:46 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:37:

Was het maar waar dat ik het ene na het andere ongeluk zou krijgen met zo'n weggedrag. Al is het alleen maar om jullie stelling te bekrachtigen. Maar nee, dat wil maar gewoon niet gebeuren. Hoe dat komt mag je zelf bedenken.
Mijn post gelezen over wat dat grind doet bij een cabrio of motorrijder dat omhoog komt als je over de vluchtstrook rijdt? Maar dat gebeurdt bij jou natuurlijk ook nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 19:50 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En dat is gewoon onzin en arrogant: dat kun je namelijk niet voorspellen. Wat echter wel een zekerheid is, is dat met patserig en onvoorspelbaar weggedrag de kans op het veroorzaken van ongelukken groter wordt. Dat wil niet zeggen dat je ooit een ongeluk zult veroorzaken, maar je doet geen moeite om de kans te verkleinen terwijl dat wel goed kan.

Dat je het leuk vind die filmpjes te maken: tja. Dat je het leuk vind ze online te zetten (imo patsen): tja. Dat je het waandenkbeeld hebt dat jij nooit de oorzaak zult zijn van een ongeval: probleem door missend inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
offtopic: Heb je een afstandsbediening voor je camera? Dan kan je hem uit en aanzetten hoef je de stukken van de snelweg niet te filmen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vanaf hier wordt je niet meer serieus genomen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

nvm

[ Voor 101% gewijzigd door -Thunder- op 18-08-2010 20:12 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Oh en uiteraard gebruik je netjes bij al die achterlijke nutteloze baanwisselingen je knipperlichten gok ik zo?

Ontopic: dit soort filmpjes mogen w.m.b. geweerd worden van het forum. Grote kans dat 't uitnodigt tot meer filmpjes-makerij en dus uitnodigend tot het overtreden van de wet.

[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 18-08-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Osiris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:51:
Oh en uiteraard gebruik je netjes bij al die achterlijke nutteloze baanwisselingen je knipperlichten gok ik zo?
Ik hoop het wel, op die manier kan een motorrijder nog rekening houden met het feit dat er weer iemand blind omkomt, zonder goed de dode hoek te hebben gecheckt.
Hoevaak ik als motorrijder gered ben door het feit dat de bestuurder toch nog het fatsoen had om zijn richtingaanwijzer uit te doen, alvorens hij mij finaal afsneed.
Ontopic: dit soort filmpjes mogen w.m.b. geweerd worden van het forum. Grote kans dat 't uitnodigt tot meer filmpjes-makerij en dus uitnodigend tot het overtreden van de wet.
Agreed, slecht zien doet slecht volgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Matis op 18-08-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Matis schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:54:
[...]

Ik hoop het wel, op die manier kan een motorrijder nog rekening houden met het feit dat er weer iemand blind omkomt, zonder goed de dode hoek te hebben gecheckt.
Hoevaak ik als motorrijder gered ben door het feit dat de bestuurder toch nog het fatsoen had om zijn richtingaanwijzer uit te doen, alvorens hij mij finaal afsneed.
Hoe vaak ik wel niet heb gehad dat zo'n klootviool me niet zag en zónder knipperlicht m'n baan op kwam zetten...

Overigens zal ik ver achter zo'n idioot als in het filmpje blijven rijden als je z'n weggedrag ziet, dat dan wel weer. Want in de buurt komen is je leven verliezen als motorrijder :X

Overigens vindt de bestuurder van die auto zichzelf uiteraard een supergoed automobilist. Maarja, een anorexia nervosa-patiënte vindt zichzelf ook nog te dik en wil met 35 kg alsnog afvallen.. Kortom: wat men van zichzelf vindt, is niet altijd ook de waarheid.

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 18-08-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, wij lezers op het forum moeten toch zeker niet uitgenodigd worden tot zelf denken, dat kunnen de moderators toch wel voor ons doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:30
Ik snap de fuzz over het filmpje niet helemaal. Ik keur het af, dergelijke acties horen niet thuis op de openbare weg, maar op hier nou zo'n stampij over te maken... er zijn ergere dingen op deze aardkluit waar ik liever de energie aan besteed.

Ik maak me eerder zorgen over de perceptie van KW (nofi), uitspraken als "Heb alleen gezegd (;)) dat ik nooit iemand overhoop zal rijden door mijn schuld" vindt ik veel kwalijker. Moet je eens zien hoe snel je kan reageren als er een bloedpropje los schiet en zich lekker nestelt in je hersenen.

Kans is klein, maar de kans is er en dat is genoeg om het "randje" rijden niet te doen buiten gecontroleerde omgevingen zoals een circuit.

Ik ben zelf ook niet heilig, ik ben vanmiddag ook niet met max 120 naar huis gereden maar zodra ik in de buurt kom van overig verkeer ga ik terug naar de snelheid van het overige verkeer, ik zal verdorie maar een klapband krijgen.....

Kortom, als iemand zo'n filmpje wilt posten moet hij vooral zijn gang gaan maar de denkwijze mag wel iets bijgesteld worden imho.
Osiris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:57:
Hoe vaak ik wel niet heb gehad dat zo'n klootviool me niet zag en zónder knipperlicht m'n baan op kwam zetten...
Oh hou op! Deze morgen nog... op de A50, komt achter een vrachtwagen (waar hij een hele tijd achter hing) los en komt vrolijk naar links... Ik heb nog nooit de ABS ervaren zonder sneeuw maar eens moet de eerste keer zijn (links zat ook iets in het gras vanwege uitwijken). Heb de auto de volgende afrit even aan de kant gezet en even een peuk gedraaid, was me echt de pleuris geschrokken.

[ Voor 22% gewijzigd door sPENKMAN op 18-08-2010 20:05 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Osiris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:44:
[...]

Hoewel dit filmpje i.d.d. niet "SHOCKING" is
Nou dan zijn we er al :z wat een ophef om niks.
Ah, en dat heb jij áltijd 100% in de hand? Want iemand overhoop rijden is altijd 100% bewust en expres ofzo?
Nee niet expres, maar ongelukken gebeuren door onoplettendheid. Goed uitkijken heb je nou eenmaal doelbewust zelf in de hand. Het is een bewuste keuze om niet op te letten en daarmee dus feitelijk ook een bewuste keuze om het verkeer mogelijk in gevaar te brengen.

Als iedereen perfect zou opletten op de weg gebeuren er gewoon _GEEN_ ongelukken, op de enkele technische mankementen na.
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:49:
[...]

Mijn post gelezen over wat dat grind doet bij een cabrio of motorrijder dat omhoog komt als je over de vluchtstrook rijdt? Maar dat gebeurdt bij jou natuurlijk ook nooit.
Op dat filmpje na rij ik niet over de vluchtstrook, zoals ik al eerder gezegt heb.
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:49:
[...]

Dat wil niet zeggen dat je ooit een ongeluk zult veroorzaken, maar je doet geen moeite om de kans te verkleinen terwijl dat wel goed kan.
Ik doe juist continu moeite om die kans klein te houden.
Dat je het leuk vind die filmpjes te maken: tja. Dat je het leuk vind ze online te zetten (imo patsen): tja. Dat je het waandenkbeeld hebt dat jij nooit de oorzaak zult zijn van een ongeval: probleem door missend inzicht.
Nee, juist door het hebben van goed verkeersinzicht!
Indien het nodig is voor de verkeersveiligheid: ja.
Het 'nodigd' helemaal niks uit ???
Zeker niet gezien hoeveel weerstand het filmpje geeft. Of zie jij iemand reageren die het ook wel graag wil filmen zo?
Osiris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:57:
[...]

Overigens vindt de bestuurder van die auto zichzelf uiteraard een supergoed automobilist. Maarja, een anorexia nervosa-patiënte vindt zichzelf ook nog te dik en wil met 35 kg alsnog afvallen.. Kortom: wat men van zichzelf vindt, is niet altijd ook de waarheid.
Mijn familie en vrienden hebben op mijn dagelijkse rijgedrag anders niks aan te merken. Sterker nog, ze hebben vaak graag dat IK rij, omdat ze zich relaxed en veilig voelen als ik rij.

En nee, het zijn dan wel mensen die net als jullie klagen op asociaal rijgedrag, dus dat zal echt geen reden zijn ;)
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:01:
[...]

Precies, wij lezers op het forum moeten toch zeker niet uitgenodigd worden tot zelf denken, dat kunnen de moderators toch wel voor ons doen?
omg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als er niks achter je zit valt het nogal mee en is dit nogal een overbodige discussie. Maar dat kunnen we niet zien in je filmpje.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik vind het een beetje mierenneukers & moraalridders vs. KW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:07:
[...]

Als er niks achter je zit valt het nogal mee en is dit nogal een overbodige discussie. Maar dat kunnen we niet zien in je filmpje.
Er reed helemaal niemand achter me. Achter me net zo leeg als voor me.

Heb geen 2 camera's anders had ik ook wel een camera aan m'n achterbumper gehangen 8) dan had je het kunnen zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 18-08-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:04:
[...]

Nou dan zijn we er al :z wat een ophef om niks.
Not really, gezien mijn commentaar erachter ;)
[...]

Nee niet expres, maar ongelukken gebeuren door onoplettendheid. Goed uitkijken heb je nou eenmaal doelbewust zelf in de hand. Het is een bewuste keuze om niet op te letten en daarmee dus feitelijk ook een bewuste keuze om het verkeer mogelijk in gevaar te brengen.

Als iedereen perfect zou opletten op de weg gebeuren er gewoon _GEEN_ ongelukken, op de enkele technische mankementen na.
Niemand, maar dan ook NIEMAND is perfect. Hate to burst your bubble, maar jij ook niet. Je kunt nóg zo goed uitkijken, maar een ongelukje zit in een klein hoekje. Of wilde je zeggen dat alle ongelukken die dagelijks gebeuren op de weg allemaal het resultaat zijn van totaal niet uitkijken en opletten? Of zullen daar ook een deel stiekem toch "niet goed genoeg" uitgekeken zijn? Of een deel "goed uitgekeken, maar toch niet gezien"?

Het is géén bewuste keuze om wél goed uit te kijken en tóch niet te zien.
[...]

Indien het nodig is voor de verkeersveiligheid: ja.
En hoe bepaal jij of het nodig is voor de verkeersveiligheid? Juist, door jouw eigen faalbare inschattingsvermogen. En hoe vaak komt het wel niet dagelijks voor dat mensen iets inschatten wat achteraf een verkeerde inschatting bleek te zijn? Motorrijders die van hun wielen afgereden worden, omdat ze niet gezien waren, ondanks dat de veroorzaker wél gekeken had en een inschatting maakte met de beslissing dat iets, in zijn ogen, niet nodig was?
[...]

Het 'nodigd' helemaal niks uit ???
Zeker niet gezien hoeveel weerstand het filmpje geeft. Of zie jij iemand reageren die het ook wel graag wil filmen zo?
In dit topic niet nee, het originele topic volg ik niet.
[...]

Mijn familie en vrienden hebben op mijn dagelijkse rijgedrag anders niks aan te merken. Sterker nog, ze hebben vaak graag dat IK rij, omdat IK het veel beter kan dan hun.

En nee, het zijn dan wel mensen die net als jullie klagen op asociaal rijgedrag, dus dat zal echt geen reden zijn ;)
Rij jij ook zoals in 't filmpje met hun in de auto dan? :?
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:09:
[...]

Ik zie voor je vaak genoeg talloze auto's anders?

Plus wederom het motor-argument: je ziet ze vaak niet (aankomen).

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 18-08-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:09:
[...]

Heb geen 2 camera's anders had ik ook wel een camera aan m'n achterbumper gehangen 8) dan had je het kunnen zien.
Tja, dan vraag ik me af waar iedereen zich zo over opwind. Het is jouw lak als er grind ligt :p

[ Voor 62% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 20:11 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt wel vol blijven houden, maar dat is dus onzin. Zodra iemand zich onvoorspelbaar gaat gedragen (bijvoorbeeld omdat hij Youtube filmpjes wil maken), dan kan iemand nog zo opletten, maar ze kunnen niet inschatten wat dergelijke mensen nu weer nodig vinden voor een filmpje. Je bent niet alleen op de weg.

Serieus, denk nu eens een keertje na en probeer even de mogelijkheid te overwegen dat je gewoon fout zit.
Ik doe juist continu moeite om die kans klein te houden.
Dan zou je die filmpjes niet maken. Blijkbaar verveel je je op de weg, foute houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Aan de ene kant is het ook nog sneu ook. Je zou toch zo narcistisch en egocentrisch zijn. Wat lijkt me dat voor een paar dagen heerlijk. KW, wat is je geheim?

In mijn opinie is het verwijderen van het filmpje een goede zaak. We zijn toch geen petjes-tjoening-forum-clubje? Daarvoor laat die maar lekker naar www.streepjesrijden-metde-transam.nl gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Kecin op 18-08-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

Je kunt wel vol blijven houden, maar dat is dus onzin. Zodra iemand zich onvoorspelbaar gaat gedragen (bijvoorbeeld omdat hij Youtube filmpjes wil maken), dan kan iemand nog zo opletten, maar ze kunnen niet inschatten wat dergelijke mensen nu weer nodig vinden voor een filmpje. Je bent niet alleen op de weg.

Serieus, denk nu eens een keertje na en probeer even de mogelijkheid te overwegen dat je gewoon fout zit.

[...]

Dan zou je die filmpjes niet maken. Blijkbaar verveel je je op de weg, foute houding.
Iedereen heeft toch wel eens ooit een bochtig weggetje wat sportiever genomen? Ik had eigenlijk minimaal verwacht dat KW driftend over die vluchtstrook ging met deze discussie maar dat gaat allemaal nog best netjes. Als er veel verkeer reed op die vluchtstrook stukken had ik trouwens een andere mening gehad, maar dat is omdat ik bang ben geworden van het grind dat omhoog stuift bij zo'n actie.

Het is ook een bumpercam dus dan lijkt het allemaal wat harder en heftiger dan bij een camera op het dashboard.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 20:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:16:
Iedereen heeft toch wel eens ooit een bochtig weggetje wat sportiever genomen?
Daar gaat het niet om (het filmpje zelf is helemaal niet interessant), het gaat om de houding die KW uitstraalt bij het verdedigen: hij is de perfecte coureur die alles perfect inschat, en als iedereen zo perfect reed als hij, dan waren er nooit ongelukken. Iedereen overtreed wel eens regels, niemand is roomser dan de paus, maar geef dan gewoon toe dat het fout is. En daar schort het aan :) .

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 18-08-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:19:
[...]

Daar gaat het niet om, het gaat om de houding die KW uitstraalt: hij is de perfecte coureur die alles perfect inschat, en als iedereen zo perfect reed als hij, dan waren er nooit ongelukken. Iedereen overtreed wel eens regels, niemand is roomser dan de paus, maar geef dan gewoon toe dat het fout is. En daar schort het aan :) .
Plus IMO dat stelselmatig de openbare weg als circuit gebruiken toch wel eventjes wat anders is als incidenteel eens een bochtje ietswat sportiever maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Osiris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:10:
[...]

Niemand, maar dan ook NIEMAND is perfect. Hate to burst your bubble, maar jij ook niet. Je kunt nóg zo goed uitkijken, maar een ongelukje zit in een klein hoekje. Of wilde je zeggen dat alle ongelukken die dagelijks gebeuren op de weg allemaal het resultaat zijn van totaal niet uitkijken en opletten? Of zullen daar ook een deel stiekem toch "niet goed genoeg" uitgekeken zijn? Of een deel "goed uitgekeken, maar toch niet gezien"?

Het is géén bewuste keuze om wél goed uit te kijken en tóch niet te zien.
Ik ben ook niet perfect nee. Maar sommige dingen doe ik echt wel beter dan het gros van het verkeer op de weg, en een van die dingen is kijken! Kijken voor me, kijken naast me, kijken in alle spiegels. En dan ook nog beseffen wat ik exact zie voor ik evt een handeling verricht.

Er is een verschil tussen kijken OF er iets is, en kijken en zien DAT er niets is. Veelvuldig gebeurt het eerste en dat gaat meestal goed. In geval van het 2e gaat het gewoon niet fout.
Motorrijders die van hun wielen afgereden worden, omdat ze niet gezien waren
Motoren zie ik altijd, iig nog niet meegemaakt dat ik er (achteraf gezien) eentje over het hoofd gezien had.
Rij jij ook zoals in 't filmpje met hun in de auto dan? :?
Heb al eerder gezegt: zo extreem zoals in het filmpje rij ik uberhaupt niet behalve dan alleen in dit filmpje :z
Ik zie voor je vaak genoeg talloze auto's anders?
Ver genoeg weg om geen last van mij te hebben, wat ik ook uitvreet.
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:11:
[...]

Tja, dan vraag ik me af waar iedereen zich zo over opwind. Het is jouw lak als er grind ligt :p
Precies. En het is net nieuw asfalt dus dat grind ligt er nog bijna niet.
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

Fout met wat?
Als ik iemand anders 'raar' zie doen hou ik daar gewoon rekening mee. Is dat zo moeilijk voor je om te begrijpen? :?
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:16:
[...]

Het is ook een bumpercam dus dan lijkt het allemaal wat harder en heftiger dan bij een camera op het dashboard.
Precies en hoewel ik dat al vaker heb gezegt willen mensen het nog steeds niet geloven. Mja da's dan mooi lekker hun probleem. Niet mijne iig.
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:19:
[...]

maar geef dan gewoon toe dat het fout is. En daar schort het aan :) .
Je hebt notabene net nog gereageerd op m'n reactie... waar schort het dan nog aan??
Osiris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:23:
[...]

Plus IMO dat stelselmatig de openbare weg als circuit gebruiken toch wel eventjes wat anders is als incidenteel eens een bochtje ietswat sportiever maken.
Niet dat ik dat doe, maar wat dan nog? Zoals ik zei, mits met gezond verstand is daar niks gevaarlijks aan, voor niemand.

[ Voor 48% gewijzigd door Knightwolf op 18-08-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:15:
In mijn opinie is het verwijderen van het filmpje een goede zaak. We zijn toch geen petjes-tjoening-forum-clubje? Daarvoor laat die maar lekker naar www.streepjesrijden-metde-transam.nl gaan.
Analoog hieraan zou ik graag verzoeken om alle topics rondom BMW's te sluiten. Dit is toch geen paupers-met-een-te-kleine-penis-forum-clubje?

offtopic:
Voor mensen met een wat beperkt inlevingsvermogen: ik probeer Kecin niet te beledigen, maar ik probeer een punt te maken. Voordat ik weer eens een nutteloze DM krijg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:25:
Niet dat ik dat doe, maar wat dan nog? Zoals ik zei, mits met gezond verstand is daar niks gevaarlijks aan, voor niemand.
Dat is een contradictio in terminis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fout met wat?
Als ik iemand anders 'raar' zie doen hou ik daar gewoon rekening mee. Is dat zo moeilijk voor je om te begrijpen?
Kom op zeg, je kunt niet voorspellen dat iemand onvoorspelbaar gaat zijn. Jij wilt zo graag Youtube filmpjes maken dat je dus onvoorspelbaar wordt.
Je hebt notabene net nog gereageerd op m'n reactie... waar schort het dan nog aan??
Omdat je nog steeds blijft volhouden dat het volledig veilig is, niets aan de hand, en als iedereen zo reed als jij zouden er nooit ongelukken gebeuren. Je geeft dus helemaal niet toe dat het onveilig en onverstandig is. Ongelukken vermeden in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Zoals ik zei, mits met gezond verstand is daar niks gevaarlijks aan, voor niemand.
Dat geeft dus aan dat het inzicht nog steeds ontbreekt. Gezond verstand = je aan de verkeersregels houden zodat andere mensen kunnen voorspellen wat je gaat doen. Gezond verstand is niet de verkeersregels overtreden voor youtube-filmpjes.
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:28:
Analoog hieraan zou ik graag verzoeken om alle topics rondom BMW's te sluiten. Dit is toch geen paupers-met-een-te-kleine-penis-forum-clubje?

offtopic:
Voor mensen met een wat beperkt inlevingsvermogen: ik probeer Kecin niet te beledigen, maar ik probeer een punt te maken. Voordat ik weer eens een nutteloze DM krijg. ;)
Ho ho, alleen sluiten voor mannen met een BMW. Of moeten vrouwen een transplantatie ondergaan voor ze een pooierwagen mogen hebben? ;)

zoals ik een goede vriendin vroeg toen ze trots haar BMW toonde: sinds wanneer ben je eh... pooierin geworden :p

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 18-08-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Die uitspraken kun je beter niet doen tenzij je hier van geniet ;) Gezond verstand en openbare weg als circuit gebruiken gaat ook niet echt samen. Circuit rijden is niet hetzelfde als snel of sportief rijden, dat is racen. Alle bochten afsnijden :+ en met rokende banden op je eindpunt komen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:30:
[...]

Omdat je nog steeds blijft volhouden dat het volledig veilig is, niets aan de hand, en als iedereen zo reed als jij zouden er nooit ongelukken gebeuren. Je geeft dus helemaal niet toe dat het onveilig en onverstandig is. Ongelukken vermeden in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Ik blijf het ook volhouden omdat het ook gewoon veilig was. Als je er bij was had je dat zelf ook zo ervaren (je bent toch geen mietje?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:32:
[...]

Ik blijf het ook volhouden omdat het ook gewoon veilig was. Als je er bij was had je dat zelf ook zo ervaren (je bent toch geen mietje?).
Ow dus het tegenovergestelde van veilig is een mietje? :D
Kom op, je weet zelf dat als een agent je had gezien je je rijbewijs en auto kwijt was.... Zet die oogkleppen toch eens af man.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
gambieter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:30:
[...]

Dat geeft dus aan dat het inzicht nog steeds ontbreekt. Gezond verstand = je aan de verkeersregels houden zodat andere mensen kunnen voorspellen wat je gaat doen. Gezond verstand is niet de verkeersregels overtreden voor youtube-filmpjes.
FOUT !!!!!!!!!
Gezond verstand is ZELF nadenken en kijken en verkeersregels toepassen die nodig zijn voor de veiligheid.

Ik doe nooit iets op de weg waar anderen last van kunnen hebben, dus je 'onvoorspelbaarheid' is helemaal geen meespelende factor.
Atlas schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:33:
[...]

Ow dus het tegenovergestelde van veilig is een mietje? :D
Kom op, je weet zelf dat als een agent je had gezien je je rijbewijs en auto kwijt was.... Zet die oogkleppen toch eens af man.
Ik had hooguit een simpele Mulderboete gehad, meer niet. Overdrijven is ook een vak.

Modbreak:Gelieve niet te flamen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:32:
Het gaat niet om het ene filmpje, het gaat om je houding. De mietjesopmerking is dom maar dat is voor je eigen rekening, het versterkt je argumentatie niet.
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:35:
FOUT !!!!!!!!!
Gezond verstand is ZELF nadenken en kijken en verkeersregels toepassen die nodig zijn voor de veiligheid.
Verkeersregels zijn niet facultatief en worden ook niet buiten werking gesteld voor youtube-filmpjes. Schreeuwen maakt ze niet anders.

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 18-08-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Harrie

NederVlaming

Ik dacht dat dit topic ging gaan over of dit soort filmpjes zijn toegestaan of niet.... Maar nu lees ik verschillende pagina's met mensen die het rijgedrag van KW bekritiseren... Ik denk niet dat dat de bedoeling van dit topic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Daar ging het topic ook over, nou snap ik ook wel waarom het filmpje weggehaald is trouwens :p

Gaat nergens over dit. Ga eens een dagje ter hoogte van je bumper zitten (of pak een kart) en zie hoe veel sneller alles lijkt te gaan. Er gebeurd helemaal niks in dat filmpje en deze discussie was al begonnen voor KW zich kon verdedigeren (dus zijn argumenten kunnen ook niet de oorzaak zijn, hooguit olie op het vuur).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Op herhaling nog maar een keer.
-Thunder- schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:30:
Van een mier een olifant maken.. en zo iemand de grond in trappen.

Fijn volk hier zeg !

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

FOUT !!!!!!!!!

Ik doe nooit iets op de weg waar anderen last van kunnen hebben, dus je 'onvoorspelbaarheid' is helemaal geen meespelende factor.
Kerel, dit is wederom je eigen "inzicht". Wie zegt dat jij 't aan het rechte eind hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oneens. KW is zelf deelnemer en verhit het vuur door vol te blijven houden dat hij nooit een ongeluk zal veroorzaken. It takes two to tango :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Geef dan het voorbeeld en reageer er niet op... oke ik reageer hier nu zelf ook... ik weet het.. maar waarom zo'n speciaal topic hier over.. ik herinner me hier laatst nog een filmpje van iemand die duizend keer erger reed.. maar dan op het circuit.. oke circuit.. maar wel de ring.. waar mensen vrij rijden.

Kap er gewoon mee.

Wat ik nu trouwens echt totaal niet snap.
De modjes reageren overal altijd zo snel enzo.. maar dit laten ze staan.. slechte zaak.

[ Voor 17% gewijzigd door -Thunder- op 18-08-2010 20:47 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hooguit Olie op het vuur, de discussie was al uitgebreid bezig voor KW hier kwam kijken.

@thunder
en een filmpje met een of andere jap, een suppra ofzo. Een onschuldig filmpje waarbij ook een stuk vluchtstrook werd gepakt met het invoegen. Alleen was het een dashboardcam dus zag het er minder eng en snel uit.

[ Voor 56% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 20:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Harrie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:36:
Ik dacht dat dit topic ging gaan over of dit soort filmpjes zijn toegestaan of niet.... Maar nu lees ik verschillende pagina's met mensen die het rijgedrag van KW bekritiseren... Ik denk niet dat dat de bedoeling van dit topic was.
Ik vind de discussie over het filmpje zelf eigenlijk nog best bijdragend aan de originele topicstart. IMO geeft het wel aan wat voor "type" mens zulk soort filmpjes maakt en waaróm we ze zouden moeten weren. Blijkbaar, IMO, kunnen sommige mensen niet echt omgaan met verantwoordelijkheid en het lijkt me niet dat dit forum een platform is voor zulks gedrag en types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:45

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

offtopic:
Hmpf, als ik iemand zo zie rijden, bel ik politie. Achterlijke gladiolen. Als je sportief wil doen ga je maar naar zandvoort ofzo.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Laten we het hier bij houden:

Mensen snappen niet waarom ik zo rij. En ik snap de ernst van de kritiek niet.

Klaar, zijn we eruit, iedereen heeft gezegt watie wil zeggen, iedereen blij.

Topic kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Sja ik keur zulke filmpjes ook af.

Dingen die niet mogen hoeven voor mij niet aangemoedigd te worden. Als het veilig was om over de vluchtstrook te rijden dan kreeg je er ook geen hoge boete voor als je erop betrapt wordt (200 euro vind ik niet niks). De hoogte van de boete bepaald de gevaarzetting en deze is niet zomaar verzonnen. De gevaarzetting bepaalt de hoogte van de boete en deze is niet zomaar verzonnen. (bedankt Osiris)

Bij wegmisbruikers zie je zulke dingen ook heel vaak, dat zijn dan vaak de gastjes die de hoogste boetes krijgen en dan ook nog zeggen van die reed ook fout om hun eigen fouten goed te praten.

Feit is gewoon dat dit volgens de wetgeving niet is toegestaan en dat is ook de reden dat ik zulke filmpjes afkeur om hier te posten.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 18-08-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:55:
Laten we het hier bij houden:

Mensen snappen niet waarom ik zo rij. En ik snap de ernst van de kritiek niet.

Klaar, zijn we eruit, iedereen heeft gezegt watie wil zeggen, iedereen blij.

Topic kan op slot.
a) we zijn er helemaal niet uit;
b) de discussie waarom jij een gevaar op de weg bent was slechts een offtopic discussie in een topic over of filmpjes met zulks wanstaltig rijgedrag getolereerd zouden moeten worden.
kfaessen schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:58:
De hoogte van de boete bepaald de gevaarzetting en deze is niet zomaar verzonnen.
Bedoel je niet "De gevaarzetting bepaalt de hoogte van de boete"? Dit is overigens ook niet geheel waar, aangezien volgens mij ook meetelt hoe grote "ergenis" iets is op de weg.

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 18-08-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Hoeveel reageerders hier hebben daadwerkelijk een rijbewijs en gebruiken dit ook regelmatig?
Dus niet eens in de week/maand ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Osiris schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:59:
Bedoel je niet "De gevaarzetting bepaalt de hoogte van de boete"? Dit is overigens ook niet geheel waar, aangezien volgens mij ook meetelt hoe grote "ergenis" iets is op de weg.
Dit klopt ook voor een deel, maar boetes voor alleen ergernis zijn een heel stuk lager dan 200 euro.

Die van de vluchtstrook rijden is wel een van de hoogste verkeersboetes volgens deze site: http://www.leerwiki.nl/De_hoogte_van_de_verkeersboetes

Dan kun je toch wel stellen dat het een van de gevaarlijkste overtredingen is die je kunt maken.

E: @Opa_vertelt: Ik heb 10 jaar het rijbewijs, rij elke dag 150km en heb nog 0 boetes. (wie overtreft dat?)
Ps. En de auto staat ook echt op mijn naam.

Het gevaarlijkste wat ik overigens 2 keer heb meegemaakt is dat iemand afslaat bij een benzinepomp en op het laatste moment via het puntstuk van de afslag weer de weg op gaat zonder te kijken of er auto's op de rechter rijstrook rijden. Zo heb ik al eens bijna tegen een vrachtauto gereden die zo met 30km/u de snelweg op kwam en tegen een personenauto die met ongeveer 50km/s een autoweg op kwam. Hebben we daar nog geen filmpje van???

[ Voor 31% gewijzigd door DutchKel op 18-08-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Opa_vertelt schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:08:
Hoeveel reageerders hier hebben daadwerkelijk een rijbewijs en gebruiken dit ook regelmatig?
* Kecin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:58:
Waar dan? Ik zie geen bloed of ongelukken in m'n filmpje, of ook maar iets dat erbij in de buurt komt...
offtopic:
Ik heb het net even gekeken. Bij de Praxis had je van te voren even gekeken of er geen spelende kinderen waren?
Ow, en alsof ik alleen maar zo rij elk moment dat ik op de weg zit :z heb al gezegt dat ik het speciaal deed voor dit filmpje, als reactie op commentaar op het filmpje van BruceLee.
Dat is nu juist het probleem. Er ontstaat extra gevaar op de weg omdat je hier die filmpjes kan posten. Op die manier wordt het van kwaad tot erger natuurlijk, dus ik kan me best voorstellen dat zo'n filmpje wordt weggehaald.

Heb je het filmpje trouwens ook bij flitsservice gepost? Ben wel benieuwd wat ze er daar van vinden. :p
Ik had hooguit een simpele Mulderboete gehad, meer niet. Overdrijven is ook een vak.
offtopic:
Denk aan 3 mulders en een EMG, of zelfs invordering rijbewijs op basis van art. 5 over de gehele rit.
kfaessen schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:09:
Die van de vluchtstrook rijden is wel een van de hoogste verkeersboetes volgens deze site: http://www.leerwiki.nl/De_hoogte_van_de_verkeersboetes

Dan kun je toch wel stellen dat het een van de gevaarlijkste overtredingen is die je kunt maken.
offtopic:
Het is vaak een economisch delict bij een file, dat wordt hoger bestraft omdat het anders gaat lonen. Ook is in slaap vallen/andere dingen doen en op de vluchtstrook komen nogal gevaarlijk.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb 4 boetes per jaar ofzo en rijd 90 procent van de tijd als een bejaarde :p
pedorus schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:15:
[...]
offtopic:
Het is vaak een economisch delict bij een file, dat wordt hoger bestraft omdat het anders gaat lonen. Ook is in slaap vallen/andere dingen doen en op de vluchtstrook komen nogal gevaarlijk.
Het gaat inderdaad wel eens zwaar mis als mensen afgeleid zijn of slapen en gedeeltelijk op de vluchtstrook terecht komen. Dit is heel wat anders als wat KW deed. Het grootste gevaar is dat de vluchtstrook vuil was maar aangezien er niemand voor of achter hem reed heeft hij daar alleen zichzelf mee.

En om die zakenmannetjes in hun audi's van de vluchtstrook te houden moet de bekeuring wel wat hoger zijn. Ze zijn in Nederland inderdaad niet gekoppeld aan je inkomen.

[ Voor 83% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 21:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

RedHat schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:09:
...
Nu is daar een discussie over; Is het topic 'Pats hier met je bekeuring' dan ook 'illegaal'? Mogen er geen filmpjes gepost worden waar mensen te hard rijden of iets doen wat niet mag? Waar ligt de grens.
...
Ik denk dat Osiris, Knightwolf en gambieter hun standpunten wel neer hebben gezet ondertussen over dit ene filmpje (Marzman en anderen ook trouwens, maar die hebben zich iets genuanceerder opgesteld in mijn optiek, en het zich iets minder persoonlijk aangetrokken).
Misschien tijd om het te hebben over waar nu de grens ligt van wat wel/niet wenselijk is om gepost te zien, niet over de houding van de poster e.d. en van wat op dit moment gepost is (ok, ik kan me er misschien ook aan ergeren, maar daar gaat het hier nou even absoluut niet om).

Een beetje constructief dus :)

Edit: ik moet echt mijn berichten sneller gaan typen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door crizyz op 18-08-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Opa_vertelt schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:08:
* Matis meldt
Zowel A als B, gebruik hem niet dagelijks, ik kan immers op de fiets naar het werk, maar toch wel 4 keer per week dat ik in de auto zit en daadwerkelijk kilometers maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

-Thunder- schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:46:
Geef dan het voorbeeld en reageer er niet op... oke ik reageer hier nu zelf ook... ik weet het.. maar waarom zo'n speciaal topic hier over.. ik herinner me hier laatst nog een filmpje van iemand die duizend keer erger reed.. maar dan op het circuit.. oke circuit.. maar wel de ring.. waar mensen vrij rijden.

Kap er gewoon mee.

Wat ik nu trouwens echt totaal niet snap.
De modjes reageren overal altijd zo snel enzo.. maar dit laten ze staan.. slechte zaak.
Huh? Ik heb toch al gereageerd? 8)7

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

LuNaTiC schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:21:
[...]

Huh? Ik heb toch al gereageerd? 8)7
Hij bedoelt dat er niet gereageerd wordt dat iedereen een user aanvalt om een filmpje dat eigenlijk niks voorstelt. De echte grap is trouwens dat de discussie oftopic is gegaan na thunder zijn eerste post want het ging helemaal niet specifiek over KW zijn actie :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46

Duinkonijn

Huh?

Ik denk dat de vraag is, waar trek je de lijn..

Verwijder/verbiedt je dit, dan zou je eigelijk alle filmpjes moeten verwijderen waar de wegenverkeerswet wordt overtreden.. zoals:
- ghostrider
- drifters op openbare weg
- rechts inhalers
- hardrijders

denk dat de lijn getrokken moet worden op het punt dat men het gaat uitlokken...
"kijk mij eens een km over de vluchtstrook rijden"

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:31:
Hij bedoelt dat er niet gereageerd wordt dat iedereen een user aanvalt om een filmpje dat eigenlijk niks voorstelt. De echte grap is trouwens dat de discussie oftopic is gegaan na thunder zijn eerste post want het ging helemaal niet specifiek over KW zijn actie :)
Ik val KW niet aan op het filmpje. Ik spreek hem aan op zijn houding en onvermogen in te zien dat het onverstandig is, en zijn vreemde denkbeeld dat verkeersregels facultatief zijn. Het filmpje heeft me al een geoxideerde derriere gegeven.

* gambieter is net thuis, na fietsen over het voetpad. Was alleen mijn camera vergeten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Duinkonijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:32:

Verwijder/verbiedt je dit, dan zou je eigelijk alle filmpjes moeten verwijderen waar de wegenverkeerswet wordt overtreden.. zoals:
- ghostrider
- rechts inhalers
- hardrijders

denk dat de lijn getrokken moet worden op het punt dat men het gaat uitlokken...
In dat geval kunnen ze/we ook de helft van de filmpjes van hlpdsk verwijderen, waar hij al driftend door Tilburg rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Duinkonijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:32:

- ghostrider
- rechts inhalers
- hardrijders

Misschien een beetje flauw om er over te beginnen maar hlpdsk had regelmatig drift filmpjes die gemaakt waren op de openbare weg. Meestal een lege weg, maar waar KW afsneed over de vluchtstrook was het ook leeg.

En hlpdsk kreeg ook commentaar op zijn filmpjes, vond dat ook onzin en zijn filmpjes bleven gewoon staan.

[edit] :( matis :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is inderdaad nogal offtopic gegaan. Ipv discussie over het beleid is het meer een inhoudelijke discussie geworden over (on)veilig rijden. Misschien gaan de twee discussies niet hélemaal los van elkaar, maar zoals nu is het wel erg ontspoord.

Ik heb m'n antwoord over dit specifieke geval al gegeven, en ook wat dat betekent voor de rest van het beleid.

Ik denk dat het beter is om dit topic even op slot te zetten om de gemoederen te laten bedaren. Als er mensen zijn die nog niet uitgepraat zijn over dit beleid, mogen wmb een nieuw LA topic openen (onder voorwaarde dat het daar dan ook over puur het beleid gaat en niet inhoudelijk of persoonlijk naar users toe).

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.