Toon posts:

Ziet Intel 5100 AGN WIreless niet onder Vista?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

ik zit met een vervelend probleem. Mijn laptop type Asus X71A heeft als wireless kaartje een Intel AGN 5100, welke tot nu toe altijd naar behoren heeft gewerkt.
De laptop werd geleverd met XP, en daarna zelf Vista eropgezet. Alles werkte!
Nu heb om een keer met een schone lei te beginnen een nieuwe install gemaakt met Vista SP2 integrated.
Vreemd genoeg ziet hij mijn kaartje nu niet meer? Onder Windows 7 ziet hij hem wel, en werkt alles perfect!
Toen dacht ik van nou ga ik terug naar XP, krijg ik bij alledrie de cd's met XP een bluescreen! Kan dus niet aan de CD liggen..
Maargoed, ik wil dus perse Vista erop. Installeren gaat allemaal goed, alleen ziet hij wel dat er een kaartje inzit..installeert hem alleen niet. Downloaden van drivers helpt niet, heb van de site van Asus geprobeerd, werkt niet..Intelsite geprobeerd..werkt niet..zelfs het inteldetectie programma van de site ziet mijn kaart niet!
Bios staat goed, kaartje staat ook aan bij de zijkant van de laptop. LAN pakt hij wel, dus heb gelukkig internet.
Wie weet hier een oplossing voor ???

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 19:51
Ook niet te zien in apparaatbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wel te zien. Maar niet te installeren. Als ik de drivers wil installeren gaat hij heel de cyclus af, maar daarna komt hij met een scherm. Dat de bestanden die hij wil overschrijven of iets als in gebruik zijn voor een proces..en dan gaat hij niet meer verder...

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je installeert met administrator rights?

• brambo123
Als je twijfelt over de administrator rights:
Maak even een snelkoppeling naar "devmgmt.msc" en zeg in de eigenschappen als administrator uitvoeren.
En waar heb je je drivers weg? asus of intel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja met administrator rights. En de drivers heb ik allebei geprobeerd, bij Asus en die van Intel...

• brambo123
Heb je het al een keer geprobeerd in veilige modus?
Heb je het alleen geprobeerd met de software installatie of ook handmatig in apparaatbeheer?
De laatste 32bit driver: http://downloadmirror.intel.com/19145/eng/ICS_Dv32.zip

[ Voor 63% gewijzigd door brambo123 op 18-08-2010 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die driver heb ik al geprobeerd, werkt helaas niet. En heb het nog niet in veilige modus geprobeerd, dat ga ik doen. denk alleen dat het niet gaat helpen. ben op dit moment nog op mijn werk helaas, dus weet het morgen pas.
Heb wel allebei de manieren van installatie geprobeerd, automatisch en handmatig...bij automatische installatie geeft ie aan dat een proces wat hij probeert te overschrijven in gebruik is. en als ik de drivers uitpak en het handmatig probeer, doet hij er niks mee. zegt gewoon dat er geen juiste driver instaan.
Er was me nog iets vreemds opgevallen, als hij in Vista staat ziet hij m in apparaatbeheer als een azurewave nog wat kaartje, en als windows 7 eropstaat is het een Intel AGN5100??
Pagina: 1