Ik moet een programma maken waarmee ik van de mobiele telefoon (symbian 3rd) naar de laptop een datastream kan creeren en over deze verbinding continu data kan sturen. Ik weet niet goed in welke taal ik dit probleem moet aanpakken. In welke taal is het bijvoorbeeld 'eenvoudig' om een bepaalde poort uit te lezen en vervolgens met deze data iets te doen? Ik heb nu met AutoIt zitten spelen omdat het programma toetsaanslagen moet simuleren nadat de data zijn ontvangen, maar ik kom er niet verder mee. Via Bluetooth wil de connectie telkens niet standhouden en ik weet niet hoe je een gsm en computer via wifi kunt binden. Zou iemand mij een zet in de goede richting willen geven? Mocht het niet duidelijk zijn, dan hoor ik het graag.
Welke partij verbreekt de verbinding dan telkens? Heb je daar al eens dieper naar gekeken? (Persoonlijk heb ik wel nog maar weinig programmeerervaring met betrekking GSM's...)Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:35:
Via Bluetooth wil de connectie telkens niet standhouden
Computer ad-hoc netwerk laten opzetten?Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:35:
[..] ik weet niet hoe je een gsm en computer via wifi kunt binden.
[ Voor 47% gewijzigd door Styxxy op 18-08-2010 15:08 ]
Je verhaal is nog erg onduidelijk... Wat voor datastream wil je opzetten? Wordt deze al standaard door de telefoon aangemaakt (bijv een Bluetooth protocol dat ondersteund wordt), of moet je die ook op de telefoon zelf initialiseren?
Wat voor ervaring heb je met programmeren? Ik heb zelf vroeger voor een onderzoekproject een mobiele telefoon met Bluetooth aan een PC gekoppeld door op beiden een Java programma te gebruiken. Dat werkte uiteindelijk wel, maar was redelijk omslachtig qua koppelen.
Wat voor ervaring heb je met programmeren? Ik heb zelf vroeger voor een onderzoekproject een mobiele telefoon met Bluetooth aan een PC gekoppeld door op beiden een Java programma te gebruiken. Dat werkte uiteindelijk wel, maar was redelijk omslachtig qua koppelen.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Ik kreeg telkens verschillende foutmeldingen met de Bluetooth verbinding. Volgens mij zit het probleem vooral bij mijn ene laptop, aangezien deze vaak aangeeft dat deze niet verbonden kan worden. Op mijn andere laptop lukt een verbinding wel, maar zit BlueSoleil nogal te zeuren. Ik kan nu maximaal 5MB ontvangen geloof ik, maar de verbinding werkt met BlueSoleil op dit moment wel.Styxxy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:06:
[...]
Welke partij verbreekt de verbinding dan telkens? Heb je daar al eens dieper naar gekeken? (Persoonlijk heb ik wel nog maar weinig programmeerervaring met betrekking GSM's...)
[...]
Computer ad-hoc netwerk laten opzetten?
Ik heb geprobeerd een ad-hoc netwerk op te zetten met mijn laptop als acces point. Mijn gsm kan vervolgens via wifi het netwerk wel zien, maar ik kan alleen maar richting internet. Hij start het webbrowsing automatisch. (Mijn laptop is niet aangesloten op internet met de kabel.)
Ik zal even een wat uitgebreidere versie van het probleem doen dan. Ik moet de accelerometer op de mobiele telefoon uitlezen en aan de hand daarvan moet er op de computer een toetsaanslag worden gedaan. De computer moet daarom data binnen krijgen waarin staat of de gsm naar boven, beneden, of opzij beweegt. Dit heb ik eerst geprobeerd te doen door een bestand te sturen vanaf de gsm naar computer met daarin de accelerometer data, dus de x en y waarde (ik heb maar 2 dimensies nodig). Dit bestand wordt dan vervolgens geopend en uitgelezen op de computer. Dit werkte wel, maar niet realtime. Daarnaast geeft het sturen en openen van hetzelfde bestand problemen.VyperX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:09:
Je verhaal is nog erg onduidelijk... Wat voor datastream wil je opzetten? Wordt deze al standaard door de telefoon aangemaakt (bijv een Bluetooth protocol dat ondersteund wordt), of moet je die ook op de telefoon zelf initialiseren?
Poging 2 was het versturen van een bestand left.txt of right.txt, up.txt of down.txt ook weer afhankelijk van de telefoonbeweging. De computer kijkt vervolgens naar de bestanden in een bepaalde map (in dit geval de Bluetooth inbox) en wanneer left.txt wordt gevonden, wordt er links uitgevoerd in het programma en left.txt wordt uit de inbox verwijderd. Ook dit werkt niet realtime.
Mijn idee is nu dus om een stream te gebruiken met daarin telkens berichten met daarin de verplaatsing en een header en footer om berichten te scheiden. De stream kan dus via BlueTooth of Wifi, wat er maar net handiger werkt..
Mijn ervaring met programmeren, ik ben redelijk thuis in de webprogrammeertalen, heb wat ervaring met Cpp en nu ook een beetje ervaring met AutoIt. Als ik een nieuwe taal moet leren, is dit niet erg, als ik maar weet welke kant ik op moet denken.
Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijker is.
Is het een Nokia Telefoon? Nokia heeft een library om te connecten met je telefoon en informatie uit te lezen. http://www.forum.nokia.co...ther/PC_Connectivity_API/
Geen idee of die ook de accelerometer kan uitlezen.
Mijn eigen telefoon is een Nokia E75, maar het is de bedoeling dat het ook op meer telefoons gaat werken. De software aan computerkant zou dus het liefst werken voor verschillende mobiele OS'n. Ik zal iig naar de PC Connectivity API kijken. Thanks.rutgerw schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:17:
Is het een Nokia Telefoon? Nokia heeft een library om te connecten met je telefoon en informatie uit te lezen. http://www.forum.nokia.co...ther/PC_Connectivity_API/
Pagina: 1