Beste mensen,
Op een ASA5505 heb ik een port forward aangemaakt van outside -> inside vanwege een interne server die bereikbaar moet zijn op het Internet. Hij zit niet in de DMZ, vanwege de base license. Het betreft een statische nat met access rule. Voor de rest is het een factory default config waar een asdm wizard overheen is gegaan, waarbij PAT wordt gebruikt voor inside -> outside.
De relevante rules:
object network Webserver
host 192.168.1.5
nat (inside,outside) static interface service tcp www www
access-list outside_access_in permit tcp any object Webserver eq www
access-group outside_access_in in interface outside
De forward werkt prima, maar wanneer de access-list om wat voor reden dan ook op inactief gezet moet worden werkt de forward niet meer nadat deze weer actief is gemaakt. Traffic wordt dan gedenied door de implicit rule.
Ik gebruik ASA 8.3.2 en ASDM 6.3.3, maar heb de rules geconfigureerd onder CLI.
Op een ASA5505 heb ik een port forward aangemaakt van outside -> inside vanwege een interne server die bereikbaar moet zijn op het Internet. Hij zit niet in de DMZ, vanwege de base license. Het betreft een statische nat met access rule. Voor de rest is het een factory default config waar een asdm wizard overheen is gegaan, waarbij PAT wordt gebruikt voor inside -> outside.
De relevante rules:
object network Webserver
host 192.168.1.5
nat (inside,outside) static interface service tcp www www
access-list outside_access_in permit tcp any object Webserver eq www
access-group outside_access_in in interface outside
De forward werkt prima, maar wanneer de access-list om wat voor reden dan ook op inactief gezet moet worden werkt de forward niet meer nadat deze weer actief is gemaakt. Traffic wordt dan gedenied door de implicit rule.
Ik gebruik ASA 8.3.2 en ASDM 6.3.3, maar heb de rules geconfigureerd onder CLI.
[ Voor 3% gewijzigd door Picaroon op 12-12-2010 13:35 ]