Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik probeer bij een vriend van me het netwerk te repareren. De situatie is als volgt.

- 2 PC's bedraad aangesloten op een Linksys WRT54GL.
- Deze linksys is zelf via een "gewone"poort aangesloten via kabel op de modem. Dit omdat ik zelf ook eenzelfde modem heb en deze staat ingesteld op gateway.
- De ene pc draait op XP Home Premium, de andere op Windows 7 HP. Een derde maakt zo nu en dan draadloos contact met de router. Deze draait Vista. ook HP.

Nadat ik de Linksys had gereset met de knop achterop kan ik met de Windows 7 pc contact maken met de router. Zolang ik hem niet aansluit op de modem.
Zodra ik dat wel doe kan ik met dezelfde pc wél op internet maar niet meer toegang krijgen tot de router. En dan bedoel ik niet dat mijn wachtwoord niet werkt, maar hij vind hem in het geheel niet. Ik dacht dat het misschien kon liggen aan de ipadressen van de router en de modem maar nadat ik de linksys veranderde naar 1.20 veranderde dat niets.
De 2e PC kan alleen rechtstreeks met de modem contact met internet maken.

De linksys staat nu als volgt:
DHCP: uit
Ingesteld als: gateway
Draadloos: voorlopig default gelaten.

Afijn. Ik wil graag met alledrie probleemloos kunnen internetten.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Kom eens met ip adressen van alle apparaten en welke ip's je hebt als je de pc's op de verschillende apparaten hebt hangen.

En welke situatie wil je nou exact bereiken? Dus welk apparaat (modem/router) moet wat doen?
Werkt het modem wel als gateway? Reset het ding desnoods, dan weet je het zeker.
Je kan een adsl modem prima als bridge instellen.

[ Voor 103% gewijzigd door job op 18-08-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:52
is het een modem of een modem/router?