Toon posts:

veel bestanden metadata geven en spotlight

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallohallo,

Gaarne zou ik de bestanden op m'n laptop willen ordenen met metatags, zodat ik ze eenvoudig kan zoeken en vinden middels spotlight.

Op het moment moet ik alle bestanden met de hand individueel van trefwoorden voorzien.
(appel-i en dan spotlight opmerkingen invullen)

Is er een manier, of wellicht een simpel programmatje, waarmee je bijvoorbeeld een map kan selecteren, en dan alle bestanden daarin van een spotlight-opmerking kan voorzien.

Het idee is, dat als ik dan een bestand uit deze map haal en ergens anders naartoe verplaats (bijv. externe HD) dat deze, bij wijze van spreke als een ziekte, de metadata met zich meedraagt, zodat deze individuele bestanden toch nog goed te vinden zijn, ook al staan ze op een andere lokatie.

Volgt u mij?...

Verwijderd

Topicstarter
Voor de eenzame zoeker:

Je moet "Automator" gebruiken. Kies in de meest linker kolom "bestanden en mappen", en dan uit de kolom rechts daarvan kies je: "Stel Spotlight-info in voor Finder-onderdelen"

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:32:
Voor de eenzame zoeker:

Je moet "Automator" gebruiken. Kies in de meest linker kolom "bestanden en mappen", en dan uit de kolom rechts daarvan kies je: "Stel Spotlight-info in voor Finder-onderdelen"
Ha!, Ik was opzoek naar hetzelfde programma! Bedankt :D