Ik ben een site aan het bouwen als beginnende flasher, waarbij ik aan het "OOP" wil vasthouden.
Nu heb ik een Main.as die 5 swf's (letters) op een lege pagina plaatst en deze worden ieder bestuurd via een eigen externe .as. Wanneer ik een van deze swfs aan klik zou het naar de volgende pagina moeten gaan.
Vooralsnog heb ik op de 2e pagina alleen een background gezet (allemaal dmv code, geen items op de timeline) - waneer ik nu de swf aanklik die naar pagina 2 zou moeten gaan zie ik ook de background, maar de middelste 3 swf's van pagina 1 staan er bovenop...
Nu dacht ik, mschien moet ik die verwijderen met "removeChild", maar dan zegt hij dat ze niet bestaan
oftewel ik add de swf met:
in de Main.as - dit werkt de letter "A" swf komt op de stage
Als ik dan in de Main2.as voor de 2e pagina dit code:
geeft hij de error:
1120: Access of undefined property A_btn.
Maarja de swfjes blijven wel op mn 2e pagina staan.
Heeft iemand hier een idee over?
Nu heb ik een Main.as die 5 swf's (letters) op een lege pagina plaatst en deze worden ieder bestuurd via een eigen externe .as. Wanneer ik een van deze swfs aan klik zou het naar de volgende pagina moeten gaan.
Vooralsnog heb ik op de 2e pagina alleen een background gezet (allemaal dmv code, geen items op de timeline) - waneer ik nu de swf aanklik die naar pagina 2 zou moeten gaan zie ik ook de background, maar de middelste 3 swf's van pagina 1 staan er bovenop...
Nu dacht ik, mschien moet ik die verwijderen met "removeChild", maar dan zegt hij dat ze niet bestaan
oftewel ik add de swf met:
code:
1
| this.addChild(A_btn); |
in de Main.as - dit werkt de letter "A" swf komt op de stage
Als ik dan in de Main2.as voor de 2e pagina dit code:
code:
1
| this.removeChild(A_btn); |
geeft hij de error:
1120: Access of undefined property A_btn.
Maarja de swfjes blijven wel op mn 2e pagina staan.
Heeft iemand hier een idee over?