Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:06
Na goedkeuring van Ferry, hierbij mijn vragen en inleiding.
Voor ons bedrijf willen wij een soort van zuil laten vervaardigen in metaal of plexiglas/lexan/wat mogelijk is.
De computer die erin moet komen staat reeds klaar met de nodige tests gedaan.

Ik zoek dus naar bedrijven die dit traject kunnen realiseren. Het vervaardigen is één, maar er moet ook een CAD tekening gemaakt worden en berekening gemaakt worden zodat de zuil niet makkelijk omvalt e.d. Dat tekenen zou ik wellicht nog wel met de nodige tijd kunnen leren (teken nu alles met de hand), maar wellicht niet efficient.
Googlen op metaalbewerkingsbedrijven dan kom ik websites tegen die over industrieel gaan en dan heb ik het idee dat ik verkeerd zit. Iemand adviezen hoe dit traject het beste ingegaan kan worden? Regio Rotterdam overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dpcpolyester.nl/
deze gozer kan echt een hele boel met polyester.
Je zou even kunnen informeren...

CAD tekenen kan hij zo ver ik weer alleen niet maar hij heeft wel meedere showcases gemaakt ook voor TV bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Polyester doelde ik niet op. Helaas kan ik de topic titel niet aanpassen. Het moet wel een bepaalde luxe uitstralen en polyester geeft mij niet die indruk.
Hoe gaan de mensen hier op pad bij een bedrijf om bijv een custom case te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Denk dat de gemiddelde plaatwerkerij dat wel kan maken hoor! Geslepen RVS bijv. heeeel netejs is dat!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
En die werken neem ik aan op basis van CAD tekeningen? Ik zit ook met het punt hoe kan ik er voor zorgen dat datgene in evenwicht is met een bepaald gewicht aan de bovenkant. De voet wil ik niet al te zwaar maken aangezien het makkelijk meegenomen moet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 15:16
'Polyester' klinkt goedkoop, maar glasvezelgewapend polyester kan alles wat je wil. Sterket bij gelijk gewicht is beter dan staal. Looks zijn makkelijk: het spul is goed te spuiten. En het grote voordeel is dat ook organische vormen erg goed mogelijk zijn. Zeker iemand die met het materiaal om kan gaan kan er alles mee.
Iemand die eerst een frame maakt, dit bespant met doek en vervolgens ofwel met glasvezel versterkt ofwel puur polyesterhars gebruikt, kan werkelijk in no time alles maken wat je wil.

Ik moet wel zeggen: Een mooi gepolijste rvs zuil is bijzonder aantrekkelijk en zal niet omvallen. Al heb ik meelij met de mensen die 'm er neer moeten zetten...

• warhamstr
@mgizmo

Bij zo'n bedrijf word idd gewerkt met cad tekeningen. Dus meestal is het mogelijk om je eigen tekeningen aan te leveren... Of het zaakje stabiel word kan je dan kunnen zei jou dan ook wel vertellen denk ik.

In Sliedrecht weet ik wel zo'n bedrijfje te viden. DM maar voor meer info.

[ Voor 15% gewijzigd door warhamstr op 19-08-2010 08:24 ]

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 19:06

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Metaalbewerkingsbedrijven, en dan vooral bedrijven die CNC frezen zijn waarschijnlijk wel het soort bedrijven die je hiermee kunnen helpen. Mijn eerste keus zou Meester Techniek uit Leiden zijn, omdat ik ze ken en er goede ervaring mee heb voor electronica behuizingen, maar het hangt er natuurlijk vanaf waar je zelf woont. Zij maken in overleg een tekening van hetgeen je wilt hebben en dan kan het uitgefreesd worden uit een willekeurig materiaal (metaal of kunststof).

• warhamstr
Ik denk tog dat je met een product zoals zo'n zuil beter bij een kleinschalig bedrijf terecht kan. Er word dan eerder met een bak koffie erbij gepraat tot alles duidelijk is. Bij grote ingestelde zaken is het lastiger om je wensen perfect in je product te krijgen. Tenminste dat is mijn ervaring...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Inderdaad, een smederij (bijv. Bitter, in Delfgauw kom ik wel vaker, en is in de buurt van rotterdam) en als het van RVS moet zijn heb je Rovasta in Bleiswijk of jongeneel in Berkel & Rodenrijs. Die 1e doet echt vanalles (onder andere de vuilnisbakken in centrum r-dam), die laatste maakt frames voor mijn werkgever, en doet bijv. ook veel bureau/keukenbladen maken.

• mgizmo
warhamstr schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:33:
Ik denk tog dat je met een product zoals zo'n zuil beter bij een kleinschalig bedrijf terecht kan. Er word dan eerder met een bak koffie erbij gepraat tot alles duidelijk is. Bij grote ingestelde zaken is het lastiger om je wensen perfect in je product te krijgen. Tenminste dat is mijn ervaring...
Dat vind ik dus zo lastig om te vinden. Als ik ga zoeken kom ik bedrijven tegen waarbij ik het gevoel krijg dat ik gehele industriele installatie kom laten vervaardigen.
Dank voor de meldingen heren, ik ga ze benaderen en kijken wat er gedaan kan worden. Het moet ook nog handzaam worden (dus in delen of slimme constructies). Loodzwaam moet het dus niet worden. Daar heb ik ervaringen bij met een ander bedrijf en het is te doen, maar je moet geen twee honderd meter moeten gaan lopen.
Kunststof heeft meer mijn voorkeur denk ik omdat het lichter is dan metaal (afhankelijk van de minimale benodigde dikte) en mogelijk nog van die sfeerverlichting toegepast kan worden binnen de zuil dat zichtbaar is aan de buitenkant. Of is dat weer diffuse plexiglas ofzo? Ik moet mij verdiepen in de kunststoffen. Nadeel is neem ik aan wel de krasbestendigheid. Bij metaal kun je het opnieuw laten coaten. Bij kuststof?
Het moet de verhuur circuit ingaan dus ik heb nogal met mogelijke "lompe boeren" te maken.

• warhamstr
DM even. Ik ken wel zo'n bedrijfje mits je Sliiedrecht niet te ver weg vind. :)

En ik denk zelf dat rvs plaat uitermate geschikt is voor jou doel...

[ Voor 31% gewijzigd door warhamstr op 19-08-2010 10:04 ]

Pagina: 1