Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.tv bestand converteren

Pagina: 1
Acties:

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Sinds kort is heeft mijn Samsung decoder het begeven. Het enige probleem is dat er nog een aantal opnames op stonden die ik graag wil bewaren. Daarom heb ik dus de hardeschijf eruit gehaald en aan de computer gehangen. Daarop zag ik de opnames staan in een .tv formaat. Ik ken dit formaat niet en kan op Google ook geen manier vinden om dit om te zetten naar een AVI of ander formaat zodat ik het op DVD kan branden.

Ik heb al programma's als ConvertXtoDVD en MP4 converter geprobeerd maar die willen dit formaat niet pakken. Weet iemand een programma wat dit formaat wel aan kan?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je het bestand al eens hernoemd naar *.avi en proberen af te spelen?
Je kan het met GSpot of MediaInfo eens proberen te openen om te achterhalen wat voor codecs er gebruikt worden.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bijna de eerste hit op google:
[q]Try MP4-Converter.: http://mp4-converter.info/[/q]

Excuses, ik had niet door dat het hetzelfde programma betrof. :$

Voorts beweert men op deze site dat zij tools hebben om het te openen.

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 18-08-2010 14:00 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• rusman
  • Nu online
pven schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:15:
Bijna de eerste hit op google:

[...]

Voorts beweert men op deze site dat zij tools hebben om het te openen.
In de TS noemde ik het programma MP4 converter wat jij hier ook aanhaalt. Dit programma werkt niet met dit bestand. Op de website die je verder nog stuurt staan mooie woorden maar ik kan er niks op vinden qua programma.
Neobahamuth schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:13:
Heb je het bestand al eens hernoemd naar *.avi en proberen af te spelen?
Je kan het met GSpot of MediaInfo eens proberen te openen om te achterhalen wat voor codecs er gebruikt worden.
Uit de analyse van Gspot blijkt dat het een mpeg2 file/container is. Alleen hernoemen naar mpeg of mpg heeft geen effect. Zie ook onderstaand screenshot

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G2SFduyPgaI54LR7UIcgky2J/thumb.jpg

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Met welke software speel je het bestand af?
Hernoemen heeft weinig nut al noem je het .tweakers, als het programma de codecs heeft speelt hij het probleemloos af.

De humax (sd variant) maakt ts bestanden aan (transport streams) en dat is eigenlijk exact zoals het via de kabel binnenkomt. Lijkt me raar dat de samsung de boel gaat zitten coderen. Ik speel die bestanden altijd probleemloos af met mpc homecinema.

• rusman
  • Nu online
job schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:37:
Met welke software speel je het bestand af?
Hernoemen heeft weinig nut al noem je het .tweakers, als het programma de codecs heeft speelt hij het probleemloos af.

De humax (sd variant) maakt ts bestanden aan (transport streams) en dat is eigenlijk exact zoals het via de kabel binnenkomt. Lijkt me raar dat de samsung de boel gaat zitten coderen. Ik speel die bestanden altijd probleemloos af met mpc homecinema.
Heb VLC en WMP geprobeerd. Normaal gesproken pakt VLC het meeste wel dus lijkt me vreemd dat een ander programma het wel kan lezen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Heb je een klein bestand welke je online kan zetten? Dan kunnen meerdere mensen er eens naar kijken.

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 22:23
nero recode gebruiken die kan er dvd van maken

of TS Converter Version 2.5
Use this program to convert the following formats:
MPEG-2 formats:
Supported input formats are: .TS, .TP, .IFO .MPG, .DVR-MS
Supported output formats are: .TS, .MPG, .DVR-MS, .MPV + .MPA

AVC/H.264 formats:
Supported input formats are: .TS, .TP
Supported output formats are: .TS, .264 + .wav, .264 + .ac3
kijk ook eens naar onderstaande link

http://www.cypheros.de/dvb_e.html

[ Voor 88% gewijzigd door moeskoetie op 18-08-2010 13:57 ]

• rusman
  • Nu online
moeskoetie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:47:
nero recode gebruiken die kan er dvd van maken

of TS Converter Version 2.5
Use this program to convert the following formats:
MPEG-2 formats:
Supported input formats are: .TS, .TP, .IFO .MPG, .DVR-MS
Supported output formats are: .TS, .MPG, .DVR-MS, .MPV + .MPA

AVC/H.264 formats:
Supported input formats are: .TS, .TP
Supported output formats are: .TS, .264 + .wav, .264 + .ac3
kijk ook eens naar onderstaande link

http://www.cypheros.de/dvb_e.html
Het gaat niet om het TS formaat maar juist om het TV formaat. TS zou geen probleem zijn maar juist het TV formaat kan ik nergens terug vinden.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

.tv is helemaal geen echt formaat, is gewoon iets wat samsung zelf heeft bedacht.

Volgens Gspot is het een MPEG2 Elementary Stream, dus zou je hem naar .mpv moeten hernoemen.
Er zit geen geluid in volgens gspot, die zou dan in een apart bestand nog moeten zitten.

Probeer hem eens in TSreader te laden: http://www.tsreader.com/tsreader/index.html

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 18-08-2010 15:11 ]

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Het lijkt me niet dat er geen programma's zijn die hiermee niet overweg kunnen.

Al geprobeert bijvoorbeeld het bestand in het programma Bink & Smacker te gooien of desnoods in MKVMerge (MKVToolnix) aangezien deze programma's over het algemeen de video/audio streams in de meeste zelfs niet ondersteunde bestandstypes herkennen.

[ Voor 0% gewijzigd door Starke op 18-08-2010 15:23 . Reden: NL is mijn goedste vak dat had je niet gedenkt hè? ]

• rusman
  • Nu online
Ik heb net nog even geprobeerd via MKVMerge maar ook dit programma krijgt hem er niet doorheen. Krijg een foutmelding over een beschadigd bestand. Waarschijnlijk pakt hij hem gewoon niet. Ik heb een voorbeeld bestand (500mb!) geupload. Ik kom er zelf niet uit dus mochten er mensen zijn die het wel weten dan hoor ik het graag.

Link naar bestand: https://files.me.com/mrusschen/a4vc0n

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ga even iets geks roepen: Zet die Samsung een opname (i.t.t. de Humax) wellicht versleuteld op de schijf? Het wordt volgens mace weliswaar als MPEG2 Elementary Stream gezien, maar er lijkt geen audio bij te zitten. Dat zou er op kunnen duiden dat het geen 'normaal' mediabestand is, waar je enkel nog een codec voor mist. Jammer dat die decoder het heeft begeven, anders had je kunnen proberen af te spelen zonder smartcard in het apparaat.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Beuzelarij, dat zou kunnen maar dan is het met een key die Samsung zelf bedenkt OF bij de data opslaat. De codes van Ziggo veranderen elke 6 uur, dus dan zou je met een beetje pech iets wat je 's ochtends opneemt 's avonds al niet meer kunnen kijken.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik weet ook niet hóe die sleutels gegeneerd worden, of dat random gebeurt of dat er een bepaald algoritme aan ten grondslag ligt. In het laatste geval kan ik me voorstellen dat ook oude opnames nog ontsleuteld kunnen worden. ArChie zal er waarschijnlijk meer over kunnen zeggen, ik heb er nu even geen zin in om me er grondig in te gaan verdiepen. :P
Pagina: 1