Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan bestanden niet verwijderen van NAS zelfs niet met unlock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem, ik heb last gehad van een virus. Het hele mooie Virut virus wat dus behoorlijk klote is. Nou heb ik hem niet meer staan op mijn pc's. Maar nu heb ik op de NAS een aantal .exe bestanden staan waar het virus nog in rond loopt. Nu wil ik dus gewoon hard deze bestanden weggooien alleen dit weigert hij met de mededeling dat ze nog in gebruik e.d. zijn.

Nou heb ik unlocker en killbox geprobeerd nu ben ik bezig met dr. Web Live CD alleen dit is een boot waardoor hij de NAS natuurlijk niet ziet.

Iemand hier suggesties hoe ik deze bestanden kan verwijderen????

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 16:05
Indien je NAS een standalone machine is gewoon booten met een willekeurige liveCD (Fedora Live, OpenSUSE Live, Ubuntu Live, Knoppix, Hiren BootCD en dergelijken genoeg keuze) en de bestanden dan verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Starke op 18-08-2010 13:15 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 17:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Als de NAS linux als OS heeft moet je even met telnet inloggen op je NAS en daar de file verwijderen als user met genoeg rechten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga naar beide opties kijken alleen voor de zekerheid draai ik nu eerst een back-up. Het is alleen wel 1 TB dus dat gaat nog wel even een avondje/nacht staan pompen.

Maar als er dan wat fout gaat dan is er nog een back up. Uiteraard kopieer ik de foute map met .exe niet mee. In het uiterste geval kan ik dan besluiten om de NAS te formateren en opnieuw op te bouwen.