Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faked
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08-2024
Voor een thuisservertje gebruik ik een Intel Atom bordje (Intel D945GSEJT) gemonteerd in deze heel kleine behuizing. Systeem is voorzien van een 500 GB 2.5" laptopschijfje voor data-opslag en een USB stick om te booten. Het OS is Ubuntu Server 10.4 LTS (headless) en werkt prima, lekker stil. Voor backup is er een externe 3,5" schijf aangesloten.

Op dit moment gebruik ik een goedkope USB-stick voor het OS, type Kingston 4 GB DataTraveler G2. Het OS staat niet op de harde schijf, zodat deze makkelijk vervangen kan worden bij defecten / upgrade zonder herinstallatie. Zoals te verwachten slijt het usb-stickje, nu na een maand of 5 beginnen de leesfouten te komen (heb ik eerder gehad met zelfde type stick en ja backup is gemaakt).

Ik zoek dus een andere opslag voor het OS, liefst simpele SSD met USB 2.0 aansluiting. Gezien de behuizing past er niet nog een 2e harde schijf voor het OS of zo bij. Prestaties zijn ondergeschikt, de simpele Kingston voldeed ook. 4 GB is genoeg. Een hogere betrouwbaarheid is wel nodig daar ik niet bij de gebruiker woon.

Wie heeft er ideeën? Transcend lijkt geschikte producten te hebben, ze passen alleen niet in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:52
Even een tikkeltje offtopic.

Er zijn hele guides te vinden om je OS op een USB stick te zetten, en daarna zo te tunen dat de USB stick een stuk minder slijt... Heb je dat ook gedaan?

Ontopic:
Waarom niet gewoon zo een:
pricewatch: PQI S525 32GB

Met een usb->sata converter?

[ Voor 32% gewijzigd door FireDrunk op 18-08-2010 12:18 ]

Even niets...