Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SBS 2003] Mail versturen naar gebruiker buiten domein.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een SBS 2003 server welke de mail ophaalt met de Pop3 connector. Nu hebben we 1 gebruiker die op een andere locatie zit en zijn mail binnenhaalt via pop3. Hij mailt niet via de server maar heeft wel een e-mail adres met dezelfde domeinnaam.

Nu kunnen de gebruikers intern niet mailen naar de gebruiker die niet via de server werkt.

In de default recipient policy heb ik het vinkje uitgezet voor de optie: 'This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address' Dit zou het probleem op moeten lossen, maar de server blijft alleen maar kijken naar zijn eigen accounts en stuurt de mail niet naar buiten.

Services en zelfs de hele server heb ik al opnieuw gestart.

De gebruikers krijgen de volgende foutmelding.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp:
Verzonden: 17-8-2010 17:19

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

gebruiker@domein.nl op 17-8-2010 17:19
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<domein.nl #5.1.1>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 13:08 ]

Verwijderd

Er is een optie beschikbaar waarbij je een server moet opgeven waar de mail naartoe verstuurd wordt als de gebruiker niet gevonden wordt.

dit kan ingesteld worden bij de eigenschappen van de smtp connector, tab messages. onderste optie: "forward all mail with unresolved recipients to host"

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Is het eventueel mogelijk om (met bijvoorbeeld) IMAP (via de SBS machine) aan te bieden aan deze gebruiker ?
Of anders RPC over HTTPS ?

Hoe wordt de mail van deze gebruiker in de back-up meegenomen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Open je Exchange System Manager :
Organisation --> Servers --> Server naam --> Protocols --> SMTP --> Properties van de "Default SMTP Connector" --> Tabblad Messages --> Geeft een smarthost ( Provider SMTP ) in bij : "Forward all mail with unresolved recipients to host" . Herstart dan de SMTP Service in de ESM.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga naar de recipient policy in Exchange System Manager, en zet in de eigenschappen het vinkje "this server is responsible for all mail delivery to this domain" uit. Dan trapt je server onbekende aliassen door naar het internet/smarthost :)
How to share an SMTP address space in Exchange 2000 Server or in Exchange Server 2003

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

sanfranjake schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:33:
Ga naar de recipient policy in Exchange System Manager, en zet in de eigenschappen het vinkje "this server is responsible for all mail delivery to this domain" uit. Dan trapt je server onbekende aliassen door naar het internet/smarthost :)
How to share an SMTP address space in Exchange 2000 Server or in Exchange Server 2003
In de default recipient policy heb ik het vinkje uitgezet voor de optie: 'This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address' Dit zou het probleem op moeten lossen, maar de server blijft alleen maar kijken naar zijn eigen accounts en stuurt de mail niet naar buiten.
Of lees ik het nu verkeerd ?
Of heeft de TS de policy nog niet geforceerd doorgevoerd (of de server opnieuw opgestart ?)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
lier schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:37:
[...]

[...]

Of lees ik het nu verkeerd ?
Of heeft de TS de policy nog niet geforceerd doorgevoerd (of de server opnieuw opgestart ?)
Dat had ik niet gelezen, maargoed kan nooit kwaad om het linkje nog even te vermelden voor iemand die dit in de toekomst tegenkomt.

Misschien zinnig om inderdaad even te rebooten of de service te herstarten, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb hoeven doen.. Exchange 2000/2003 kennis begint wat te roesten.

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 18-08-2010 16:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@jeems en tc982 Thanks dit was de oplossing.

@lier, De gebruiker heeft nog een ander 'hoofd' e-mail adres naar een andere server en deze werkt via RPC over HTTPs. De pop mail laat ik in dit postvak terecht komen.

@sanfranjake Zoals je in mijn TS zie had ik de server en services ook al gereboot.

Bedankt allemaal.
Pagina: 1