verbinding valt af en toe kort weg

Pagina: 1
Acties:

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02 20:19
Dag mede-tweakers,

ik zit hier al een tijdje met twee problemen die met elkaar verband houden, kort omschreven:

- Tijdens het chatten via MSN gebeurt het regelmatig dat ik een bericht van iemand anders niet doorkrijg, dan lijkt het alsof die persoon maar niet reageert terwijl hij dat allang gedaan heeft. Ik krijg nooit een melding dat mijn bericht niet verstuurd kon worden.
- Als ik online Battlefield BC2 of Red Dead Redemption speel op mijn ps3 wordt ik regelmatig zomaar ge-kickt, het kan dat ik een tijdje lang in een match blijf, maar soms gebeurt het dat ik bij elk potje waar ik aan begin na een paar minuten al weer ge-kickt wordt. Ik blijf dan altijd wel aangemeld op Playstation Network.

Nu begin ik dus te vermoeden dat mijn verbinding af en toe wegvalt voor een zeer korte tijd. Ook merk ik soms dat een site als google zelfs al wat langer duurt om te laden, dit komt misschien doordat de verbinding dan weer even weg is gevallen. Dat ik niet wordt afgemeld van PSN kan ermee te maken hebben dat PSN je nog niet afmeld als de verbinding voor een korte tijd wegvalt.

Mijn situatie:
Tele 2 internet 20Mb/s ADSL
meerdere PC's en één PS3 in mijn netwerk, 1 PC heeft een statische ip, voor de rest verkrijgen alle apparaten dit via DHCP. PS3 geeft nat 2 en een gezonde download/upload aan.

speedtest.net:
35ms ping
13,08 Mb down
0,78 Mb up

Zou het kunnen dat dit probleem aan Tele2 te wijten is? (lijkt me sterk, want ik heb dit probleem echt al wel twee maanden), of is er iets wat ik er aan kan doen?

ipconfig op mijn hoofd-pc:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2w3xptv.jpg

alvast reuze bedankt _/-\o_

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-01 15:42
Het kunnen verschillende dingen zijn met een ADSL verbinding. Als ik me goed herriner geeft Tele2 een upload van 1 mbit, dat jij maar 0.78 haalt zou een aanwijzing kunnen zijn dat er bij jou thuis een aansluitingsfout is.

Ik zou je adviseren om deze even na te lopen met de volgende dingen in je achterhoofd:
Zorg dat de kabel tussen je modem en je ISRA punt zo kort mogelijk is (meter of minder).
Controleer of er geen roest, aanslag of vuil op de connectoren zitten.

Wat je ook even kan doen, om te zien of je lijn instabiel is, is met google pingen over een langere tijd met het commando "ping google.com -t" en zien of je dan regelmatig timeouts

Maar deze topic hoort denk ik toch eerder in het internet forum thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door DeJaapS op 18-08-2010 10:50 ]

• I-Heine-I
bedankt voor je antwoord. Ik heb niet het idee dat mijn netwerk verkeerd is aangelegd, volgens mij krijg ik met pingen ook geen time-outs:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/sn31vo.jpg
Die afstand tussen de modem en ISRA is klein te noemen bij mij, ik denk dus niet dat de oorzaak daar ligt.
Ik dacht dat het met uploads en downloads altijd zo was dat je meestal minder haalt dan wordt opgegeven bij je abbonement; van de 20Mb download krijg ik ook maar 13Mb door, een upload van ongeveer 80% opgegeven snelheid lijkt mij dus niet een probleem. Of zie ik dat verkeerd?

En ik heb inderdaad getwijfeld waar ik dit topic zou plaatsten, als iemand hem wil verplaatsen vind ik dat prima.

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 14:56
Zit er een router tussen je modem en de PC's en PS3?

Zo ja, misschien kan je die er dan eens tussenuit halen en één van de apparaten rechtstreeks aansluiten op het modem, kan je in elk geval één ding wegstrepen als je het probleem dan nog hebt.

Voor de rest kan je inderdaad je kabels eens nalopen, maar dat lijkt me een longshot. Hopelijk zijn er wat netwerkvaardiger mensen die je beter kunnen helpen.

Succes.

• I-Heine-I
Ja er zit een router tussen, kan ik die zonder problemen er tussenuit halen? Je configureert je ip en alles toch bij je router?

• Vizzie
De router verdeelt het WAN (internet) over meerdere apparaten. De meeste routers hebben inderdaad de mogelijkheid statische ip's toe te kennen of via DHCP automagisch ip's uit te delen.

Je router krijgt echter op zijn beurt ook een ip adres van je modem (en dus van je ISP) meestal via DHCP volgens mij. Als je het modem rechtstreeks op één van de apparaten aansluit krijgt dat apparaat op dezelfde manier als je router nu een ip adres.

Als het probleem zich in deze situatie nog steeds voordoet weet je in elk geval dat je router niet de schuldige is.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
I-Heine-I schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:38:
Ja er zit een router tussen, kan ik die zonder problemen er tussenuit halen? Je configureert je ip en alles toch bij je router?
Je hebt dus 2 routers achter elkaar? Want het modem van Tele 2 is toch ook een router? Geef eens aan welke routers en modems etc. je hebt staan daar.

• I-Heine-I
Nivk schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:13:
[...]

Je hebt dus 2 routers achter elkaar? Want het modem van Tele 2 is toch ook een router? Geef eens aan welke routers en modems etc. je hebt staan daar.
je noemt precies wat ik me zojuist realiseerde: Het kastje van Tele 2 is een router én een modem, er gaat namelijk een telefoonkabel (ISDN?) in en er komt lan uit.

• Vizzie
kan zijn dat ze modem en router in een kastje hebben gebouwd, in dat geval kan je dat er niet tussenuit halen.
Pagina: 1