Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

(hopelijk plaats ik dit in de juiste topic :+ )

Hieronder ga ik mijn huiskamer/audio opstelling weergeven en aan jullie vragen of jullie denken dat dit verkeerd is aangesloten, zelf twijfel ik echter aan de toslink aansluiting, ben bang dat ik niet het "perfecte" geluid eruit haal zoals het nu is aangesloten.

Playstation 3 aangesloten met HDMI naar tv (LG 32LH3000).
UPC mediabox aangesloten met HDMI naar tv.
AC Ryan mediaserver aangesloten met HDMI naar tv.
Logitec z-5500 speakerset aangesloten met toslink aan tv.

Zou ik er meer kwaliteit uithalen als ik alle apparaten apart met een toslink zou aansluiten?
Weet namelijk niet of mijn tv alle digitale geluids ondersteuningen heeft, of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Graag hoor ik van jullie,

Danny.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

De kans dat je TV Dolby Digital doorstuurt is aanwezig, maar er is maar één manier om daar achter te komen en dat is te testen. Dus stel bijvoorbeeld je PS3 zo in dat deze Dolby Digital bitstream doorstuurt en kijk dan wat er op de Z-5500 binnen komt als codec. Grote kans dat het gewoon Dolby 2.0 wordt. Want veel tv's scalen het geluid terug naar stereo. Plus dat als Dolby Digital wel lukt het nog niet gezegd is dat DTS ook werkt, want die laatste wordt maar door weinig tv's ondersteund.

Dus al met al ga je met de PS3 en de AC Ryan sowieso voordeel hebben omdat je dan zeker weet dat je Dolby Digital en DTS kan versturen naar de Z-5500.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:58:
Dus al met al ga je met de PS3 en de AC Ryan sowieso voordeel hebben omdat je dan zeker weet dat je Dolby Digital en DTS kan versturen naar de Z-5500.
Ik neem aan dat je hiermee bedoeld als ik ze allemaal apart toslink aansluit?
Zijn hier dan splitters voor die je niet handmatig hoeft om te zetten?
Dit zou dan moeten gaan om 3 ingangen en 1 uitgang.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee bedoeld als ik ze allemaal apart toslink aansluit?
Zijn hier dan splitters voor die je niet handmatig hoeft om te zetten?
Dit zou dan moeten gaan om 3 ingangen en 1 uitgang.
Er zijn diverse "tos-link selectors" verkrjjgbaar, zowel handmatig als met een simpele remote. Ik heb zelf een handmatige switch gekocht bij kabeltje.com voor een tientje oid.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook het volgende doen. ik koop 2 splitters. (splitter 1 naar 2 of andersom) playstation gaat erin, ac ryan gaat erin, dan gaat de toshlink naar de volgende splitter samen met mediabox en daar vandaan naar Z-5500. kan dit als ik telkens één singaal tegelijk door geef? op deze manier hoef je ook niet handmatig te schakelen.

iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen die hier misschien antwoord op kunnen geven?

alvast bedankt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt niet alle poorten tegelijk openzetten... een optisch signaal 'breekt' dan namelijk in het kastje vanwege de verschillende kanalen..

Je kunt wel meerdere splitters op elkaar aansluiten en dan handmatig schakelen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1