De max temp die een cpu van inteelt mag hebben is zo rond de 80C.
Na deze temp kunnen er rare dingen gebeuren
Na deze temp kunnen er rare dingen gebeuren
Paradigm: Shift happens.
70 toch?
Als ie bij mij boven de 50 komt, krijg ik toch wel de kriebels, heb em liever eronder.
Nu 30 - 35 graden
Als ie bij mij boven de 50 komt, krijg ik toch wel de kriebels, heb em liever eronder.
Nu 30 - 35 graden
Warmer dan 50 graden zou ik hem nooit laten worden, zeker een overgeklokte cpu kan bij 50 graden flinke stabiliteits problemen krijgen.
Die van mij is nu 29 graden
Die van mij is nu 29 graden
ik heb mijn celly 466@583 mhz , en ikkrijg het niet voor elkaar om hem boven de 43 graden te krijgen, wat ik ook doe..
M'n dual Celerie366 op 550Mhz met GlobalWIN FEP32 koelers bij volle belasting (RC5 koeien):
CPU1: 41 graden
CPU2: 43 graden
MB: 39 graden
Had eerst gewone koelertjes en dan zaten de CPU's op zo'n 52 graden, leek me te warm dus maar wat betere koelertjes aangeschaft.
Alles boven de 50 graden lijkt me niet gezond op de langere duur.
CPU1: 41 graden
CPU2: 43 graden
MB: 39 graden
Had eerst gewone koelertjes en dan zaten de CPU's op zo'n 52 graden, leek me te warm dus maar wat betere koelertjes aangeschaft.
Alles boven de 50 graden lijkt me niet gezond op de langere duur.
Volvo V70 D5 my2011
Mijn cellies gaan hangen zodra ik de kast dichtdoe
, komen ze volgen MBM op 61° en 63°. Met de kast open plus een 80*80 ventilator erop 43° en 46°, scheelt dus best een beetje
.
Verwijderd
rc5 koe is volgens mij geen volledige belasting. Mijn celeron333 is nooit gaan hangen met de koe. Heb hem wel eens een hele dag op 500 mhz laten grazen. Geen probleem, temperatuur niet zo hoog.
Als ik unreal-demo opstartte hing ie binnen een uur en de temperatuur was dan ook veel hoger. Kreeg zelfs wel eens een vastloper bij het internetten, maar nooit met alleen de koe in actie.
100% cpu-load is wellicht niet altijd de zwaarste belasting of zo?
Als ik unreal-demo opstartte hing ie binnen een uur en de temperatuur was dan ook veel hoger. Kreeg zelfs wel eens een vastloper bij het internetten, maar nooit met alleen de koe in actie.
100% cpu-load is wellicht niet altijd de zwaarste belasting of zo?
RC5 geeft wél 100% CPU-belasting (zeker als je verder geen applicaties open hebt).
Maar 't is wel logisch dat je bij Unreal of welk ander 3D-spel dan ook sneller vastlopers krijgt, immers draait je videokaart dan ook op volle toeren en is dat waarschijnlijk de oorzaak van de 'vastlopers'.
Maar 't is wel logisch dat je bij Unreal of welk ander 3D-spel dan ook sneller vastlopers krijgt, immers draait je videokaart dan ook op volle toeren en is dat waarschijnlijk de oorzaak van de 'vastlopers'.
Volvo V70 D5 my2011
heb een bp6 met dual 366@550 (kan nog wel iets hoger, maar das voor later) op 2.0V
heb er nu alpha coolers op zitten en heb de volgende temps.
bij volle belasting met RC5 ongeveer 32C graden max
bij geen belasting heb ik een temp van 22C
heb er nu alpha coolers op zitten en heb de volgende temps.
bij volle belasting met RC5 ongeveer 32C graden max
bij geen belasting heb ik een temp van 22C
Ik heb nu 2 cellys 366@550 bij 2 volt, 41 en 39 graden, mb 38 graden. (100% belasting met RC5)
Dit met Globalwin FEP32 koelers.
Met waterkoeling wil ik naar de 22-23 graden toe. Als dat werkt, dan wil ik er peltiers onder gooien, om ongeveer tot 0 graden te komen (is niet extreem, maar voor mij genoeg)
Over processorbelasting:
De processor is met een RC5 koe eigenlijk niet 100% belast. met de client werkend aan een CSC project wordt de processor ook warmer, dus met spellen zou deze ook warmer kunnen worden, bovendien gaat dan ook de videokaart warm worden.
ik denk dat bij RC5 de processor niet 100% belast wordt, maar de I/O poorten van de processor wel of zo. (heb er weinig verstand van)
Maar het is wel een mooie maatstaf, aangezien bijna iedereen eeen RC5 client draait.
Dit met Globalwin FEP32 koelers.
Met waterkoeling wil ik naar de 22-23 graden toe. Als dat werkt, dan wil ik er peltiers onder gooien, om ongeveer tot 0 graden te komen (is niet extreem, maar voor mij genoeg)
Over processorbelasting:
De processor is met een RC5 koe eigenlijk niet 100% belast. met de client werkend aan een CSC project wordt de processor ook warmer, dus met spellen zou deze ook warmer kunnen worden, bovendien gaat dan ook de videokaart warm worden.
ik denk dat bij RC5 de processor niet 100% belast wordt, maar de I/O poorten van de processor wel of zo. (heb er weinig verstand van)
Maar het is wel een mooie maatstaf, aangezien bijna iedereen eeen RC5 client draait.
Volgens de Intel specs iets van 85 graden celsius. Het is natuurlijk verstandiger om daar ruim onder te blijven.
Pagina: 1