Daar mijn telefoon inmiddels aardig kapot aan het gaan is ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Gezien ik mijn telefoon niet gebruik voor allerlei andere zaken dan smsen en bellen hoeft het ding niet de hoofdprijs te kosten.
Voor mijn nieuwe telefoon heb ik de volgende vereisten;
- max. €250,-
- bluetooth
- geen qwerty tobo
- min. 2MP camera
Met deze eisen blijft er nog een enorme lading aan telefoons over. Probleem is echter dat ik nog andere voorwaarden heb die ik aan de hand van de specificaties niet kan toetsen, namelijk;
- goed belvolume (dus duidelijk verstaanbaar ook wanneer ik bijvoorbeeld in de stad loop)
- ruime opslag van SMS (500 minimaal)
- lange standbytijd (geen zin om de telefoon elke dag aan de lader te leggen)
Kijkende naar mijn persoonlijke smaak heb ik de selectie al kunnen inkorten naar 4 modellen. Deze voldoen allemaal aan de eisen. Echter heb ik geen idee hoe goed ze scoren op de andere voorwaarden. Ik hoop dat mensen die in het bezit zijn van een van deze telefoons me daar wat meer over kunnen vertellen.
De lijst met potentiële kanshebbers bestaat uit de volgende telefoons (daarachter vermeld wat mij de nadelen lijken van de desbetreffende telefoon);
- HTC Wildfire (nadeel lage res. scherm, batterij snel leeg)
- Samsung s8000 (batterij snel leeg)
- Nokia N6700 slide
- Nokia 6303i
Overigens mbt het batterijgebruik. Ik ben op zoek naar een telefoon die ik wanneer mogelijk maar 2x per week hoef op te laden. Dit wanneer ik de telefoon enkel voor SMS en bellen gebruik.
Voor mijn nieuwe telefoon heb ik de volgende vereisten;
- max. €250,-
- bluetooth
- geen qwerty tobo
- min. 2MP camera
Met deze eisen blijft er nog een enorme lading aan telefoons over. Probleem is echter dat ik nog andere voorwaarden heb die ik aan de hand van de specificaties niet kan toetsen, namelijk;
- goed belvolume (dus duidelijk verstaanbaar ook wanneer ik bijvoorbeeld in de stad loop)
- ruime opslag van SMS (500 minimaal)
- lange standbytijd (geen zin om de telefoon elke dag aan de lader te leggen)
Kijkende naar mijn persoonlijke smaak heb ik de selectie al kunnen inkorten naar 4 modellen. Deze voldoen allemaal aan de eisen. Echter heb ik geen idee hoe goed ze scoren op de andere voorwaarden. Ik hoop dat mensen die in het bezit zijn van een van deze telefoons me daar wat meer over kunnen vertellen.
De lijst met potentiële kanshebbers bestaat uit de volgende telefoons (daarachter vermeld wat mij de nadelen lijken van de desbetreffende telefoon);
- HTC Wildfire (nadeel lage res. scherm, batterij snel leeg)
- Samsung s8000 (batterij snel leeg)
- Nokia N6700 slide
- Nokia 6303i
Overigens mbt het batterijgebruik. Ik ben op zoek naar een telefoon die ik wanneer mogelijk maar 2x per week hoef op te laden. Dit wanneer ik de telefoon enkel voor SMS en bellen gebruik.