Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar mijn telefoon inmiddels aardig kapot aan het gaan is ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Gezien ik mijn telefoon niet gebruik voor allerlei andere zaken dan smsen en bellen hoeft het ding niet de hoofdprijs te kosten.
Voor mijn nieuwe telefoon heb ik de volgende vereisten;
- max. €250,-
- bluetooth
- geen qwerty tobo
- min. 2MP camera

Met deze eisen blijft er nog een enorme lading aan telefoons over. Probleem is echter dat ik nog andere voorwaarden heb die ik aan de hand van de specificaties niet kan toetsen, namelijk;
- goed belvolume (dus duidelijk verstaanbaar ook wanneer ik bijvoorbeeld in de stad loop)
- ruime opslag van SMS (500 minimaal)
- lange standbytijd (geen zin om de telefoon elke dag aan de lader te leggen)

Kijkende naar mijn persoonlijke smaak heb ik de selectie al kunnen inkorten naar 4 modellen. Deze voldoen allemaal aan de eisen. Echter heb ik geen idee hoe goed ze scoren op de andere voorwaarden. Ik hoop dat mensen die in het bezit zijn van een van deze telefoons me daar wat meer over kunnen vertellen.

De lijst met potentiële kanshebbers bestaat uit de volgende telefoons (daarachter vermeld wat mij de nadelen lijken van de desbetreffende telefoon);
- HTC Wildfire (nadeel lage res. scherm, batterij snel leeg)
- Samsung s8000 (batterij snel leeg)
- Nokia N6700 slide
- Nokia 6303i

Overigens mbt het batterijgebruik. Ik ben op zoek naar een telefoon die ik wanneer mogelijk maar 2x per week hoef op te laden. Dit wanneer ik de telefoon enkel voor SMS en bellen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
als je op smartphones de 3g verbinding uitzet (heb je toch niets aan als je niet internet erop), dan gaat dat accu een stuk langer mee.

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:14
ik haal miss ook de wildfire.

maar ik denk als jij een maandje op die telefoon zit dat jij die lage res niet eens meer merkt. en met batterij snel leeg? zie het probleem niet leg je oplader naast je bed en laat hem elke avond op. dit doe ik nu al 2 jaar lang met me nokia :P.

trouwens met die lage ress apps downloaden. is wel een maniertje voor dat je veel meer apps kan voor hogere ress. check dit :):

http://www.androidworld.n...op-market-kan-vinden.html

maarja je moet 't zelf weten. ik zou gaan voor de wildfire maar dat is helemaal mijn keuze :D

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Wildfire is een prima keuze als je ook smartphone functionaliteiten wilt, echter wil je dat echt niet dan zou ik niet voor zo'n telefoon kiezen als accu duur belangrijk is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Nokia 5230 al onder de loep genomen? Echt geen verkeerd toestel hoor voor 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Blackberry's schijnen lang mee te gaan op hun accu en voor alleen bellen en smsen hoef je geen speciaal blackberry abonnement voor af te sluiten.

belvolume: x10 mini (pro), die gaat heel hard.

Verder voor een echte 'budget' telefoon, de Vodafone Nova 845, maar 99€, komt max. 20€ of minder bij voor als je em simlockvrij zou willen maken.

Van jou lijst, lijkt de HTC Wildfire me een leuke keuze, misschien dat het ertoe leidt dat je meer dan alleen bellen en smsen met je telefoon gaat doen ;). Het is namelijk een goede instap-smartphone.
Pagina: 1