Installatie Windows 7, SSD niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domeke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
Hallo,

Ik heb net mijn pc geupgrade:
- Moederbord MSI P55-GD65
- SSD: Intel X25-M (80GB)
- Core i5 760
- ...

Nu zit ik met het enorm frusterende probleem dat mijn SSD wél gedetecteerd wordt in mijn BIOS, maar niet door de setup van Windows 7. Mijn oude SATA schijven worden op dezelfde SATA poort wel herkend door Windows 7. Kan iemand mij helpen? Ik heb al 1001 dingen geprobeerd (3-4 uur tijd in gestopt gisterenavond) en ben aan het einde van mijn Latijn gekomen...
Misschien zijn er settings in de BIOS die ik nog niet heb geprobeerd? Misschien is de SSD niet compatibel met het moederbord? I don't know...

Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle HDDs ontkoppeld behalve de SSD
- SSD op verschillende SATA poorten gestoken (5, 1, 2, 7)
- BIOS Flash naar laatste versie
- SSD Flash naar laatste versie
- In het moederbord de SATA instellingen op AHCI gezet (ook RAID en IDE geprobeerd)
- Alle laatste drivers die ik vind op de MSI site over het moederbord gedownload naar USB stick en zoveel mogelijk proberen laden tijdens Windows 7 setup.

Steeds krijg ik een lege lijst te zien bij de keuze voor een disk om Windows 7 te installen (in Windows 7 setup)...

Help! Please!

EDIT: Joepie, probleem opgelost! Bedankt aan iedereen voor de hulp!
Het probleem was: ik had voordien op de SSD Windows7 proberen zetten door een Disk-to-disk clone te doen van een andere (grotere) disk. Ik vermoed dat hierdoor iets is foutgelopen.
Ik heb de SSD aangekoppeld op een reeds draaiende Windows7 pc, daar werd hij herkend. Daar heb ik de SSD geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd.
Bij opstarten Windows7 setup werd de SSD nu wél herkend. Maw, Windows7 setup herkende de schijf niet omdat vermoedelijk de partities "broken" waren, een geïnstalleerde Windows7 herkende de schijf wel.

[ Voor 20% gewijzigd door domeke op 24-08-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41
Meestal zijn het bij mij de volgende twee dingen, de windows 7 cd geeft problemen, of de SATA kabel geeft problemen. Misschien dat je die twee dingen nog eens kunt proberen?

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jingietjai
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 10:13
hoe oud is je Windows 7 DVD?

[ Voor 9% gewijzigd door Jingietjai op 18-08-2010 11:01 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Als je een legale Windows 7 hebt, lijkt het me niet aan je Windows 7 te liggen. In Raid te zetten heeft sowieso geen nut.
Ik heb wat voor je gevonden met hetzelfde probleem. Zijn oplossing was de DVD speler die in de weg zat.
http://boardreader.com/th...een_nieuwe_74xzXtr0x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domeke
ik denk ergens 6 maand oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domeke
Physics schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:08:
Als je een legale Windows 7 hebt, lijkt het me niet aan je Windows 7 te liggen. In Raid te zetten heeft sowieso geen nut.
Ik heb wat voor je gevonden met hetzelfde probleem. Zijn oplossing was de DVD speler die in de weg zat.
http://boardreader.com/th...een_nieuwe_74xzXtr0x.html
Thanks, ga'k zeker eens bekijken!

Edit: die thread vermeldt wel een foutboodschap bij install...ik krijg geen foutboodschappen, de lijst met beschikbare disks is echter leeg

[ Voor 13% gewijzigd door domeke op 18-08-2010 11:33 ]

Verwijderd

Ik denk dat je eerst / voor installatie , in je BIOS de ACHI moet instellen voor je harde schijven ...
Volgens mij herkent W7 dan wél de SSD
Pagina: 1