Beleid omtrent meerdere artikelen in één V&A-ad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:10
Ik loop al een tijdje met wat dingen die me opvallen in V&A, en als we het beleid er heel strikt naast leggen zouden die dingen helemaal niet hoeven bestaan, vandaar dit topic :) Het grootste 'struikelblok' is imho dat er tegenwoordig gemakshalve steeds vaker een hele collectie hardware (varierend van 2 items tot enige tientallen items) in één advertentie geplempt worden. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn als ik dit lees:
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 06:27:
@Dwars: Inderdaad is het 1 artikel per advertentie. Anders kan bijvoorbeeld niet voor alle artikelen gekoppeld worrden aan de pricewatch, en is de zoekfunctie in V&A onbruikbaar, alswel het bladeren en het opgeven van een reëele prijs in het prijsvak van de advertentie. Bij een zolderopruiming kan wel alles in 1 koop aangeboden worden tegen 1 prijs, maar dan ook zonder vermelding van prijzen per los onderdeel (anders krijg je weer halfverkochte boedels waarbij de totaalprijs niet meer klopt).
En daar geeft Floppus precies de knelpunten aan die ik regelmatig signaleer: een stevige collectie hardware wordt voor €1,- aangeboden en dan staat er ergens 'bied maar wat'. Dat botst nogal met:

Iets over prijzen:
We verwachten van je dat je een reële prijs invult. Onder een reële prijs verstaan we de prijs waarvoor het product op het moment van aanbieden van eigenaar verwisselt. Indien je de prijs niet weet, zoek dan op internet op gangbare verkoopsites zoals Marktplaats naar vergelijkbare producten om een prijs te bepalen. Indien je geen reële prijs invult - zoals bijvoorbeeld €1,00, € 0,01 of € 9999 - zal de advertentie worden verwijderd. Bij een veiling wordt een startprijs gevraagd. Vul hier ook een reële startprijs in.
Wat schetst mijn verbazing, bovenstaande quote wordt direct gevolgd door:
Indien je meerdere producten tegelijk aanbiedt, zoals bijvoorbeeld bij een zolderopruiming, vermeld dat een richtprijs per product.
Like, huh ? Dat was uberhaupt niet de bedoeling, en dan wordt deze werkwijze zelfs in het beleid genoemd ? Dat van die richtprijs per product juich ik uiteraard van harte toe (dat gebeurt regelmatig niet) maar een uitzondering op je eigen regels zo introduceren snap ik niet helemaal.

Door heel veel in één advertentie te prakken omzeil je puntje 8:
Het is niet toegestaan meer advertenties te plaatsen dan in het volgende overzicht. Niet betalende abonnementhouders (My.Tweakers.net free) mogen maximaal 10 advertenties tegelijkertijd in V&A geplaatst hebben. Betalende abonnementshouders (My.Tweakers.net Full) mogen maximaal 25 advertenties tegelijkertijd in V&A geplaatst hebben. Complete (computer-)systemen zijn één product.
En verder wordt het in grote verzameladvertenties een wirwar van bieders, vragenstellers etc. Dan stapt men over op de mail en wordt het NOG onduidelijker.

Is het niet een idee om in bovenstaande wat meer helderheid te scheppen, en eventueel ook meer actie te ondernemen ? Anders blijf ik bezig met het meldpunt als er weer eens een halve zolder aangeboden wordt voor een paar grijpstuivers :+

• Carpento
Iemand ? :p

• Carpento
Iedereen die hier wat zinnigs over kan/wil zeggen nog op vakantie ? Of zever ik ?

En gaat V&A 3.0 nog wat betekenen op dit gebied ?

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Wat ik niet snap is waarom je je eraan stoort. Liever dat iemand allerhande opruimmeuk in 1 advertentie plempt dan 25 losse advertenties aanmaakt voor 25 losse artikelen twv 1 a 2 euri ps: veel meer werk voor de verkoper, onoverzichtelijker voor eventuele kopers die vaak meerdere dingen ineens willen afnemen en daarnaast is zo'n manier van adverteren juist ronduit V&A vervuiling i.m.o... ben je niet geinteresseerd in opruimmeuk, kijk dan gewoon niet in de incidenteel voorbijschietende opruimmeuk advertenties.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de late reactie :)

Sowieso gaat de FAQ om voor V&A 3.0, en daar zullen ook lessen in verwerkt worden. Op dit moment zijn zowel de FAQ als mijn reactie namelijk waar. Huh? :? Jawel... ;)

Er ligt een aantal richtlijnen vanuit een bepaalde filosofie. Soms is het echter net even handiger om te kijken naar de situatie en daar op in te springen. Zo kan het zijn dat het aantal verzameladvertenties nogal de spuigaten uitloopt, of dat er meerdere nogal nieuwe producten in één advertentie gezet worden, of.. of...

Voorbeeld: Als iemand 3 3.5"floppydrives heeft, 2 PATA kabels, een 486 koeler en een trident VLB videokaart dan kan ik me indenken dat niemand daar in één koop behoefte aan heeft, maar dat het best kan zijn dat iemand één van die dingen best nog kan gebruiken. Is het reëel voor een dergelijk aanbod - duidelijk met het oogpunt misschien nog iemand blij te maken want voor de winst bied je dit soort dingen niet aan - iemand per stuk een advertentie te laten maken?

Gaat het nou om allerlei verschillende complete 1U servers die uitgerangeerd worden, ligt dat al anders, hoewel ook daar de situatie kan meespelen. Uiteraard blijft het streven wel altijd om een zo goed mogelijk doorzoekbaar geheel te bereiken.

In V&A 3.0 zal nog gekeken moeten worden naar de richtlijnen precies, en of er nog extra categoriën nodig zijn. Daar kan ik nu nog weinig over zeggen, behalve dat we sowieso altijd proberen dingen beter in banen te leiden met minder sturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Heel veel moeite heb ik sowieso nergens mee, maar er vielen me wel wat dingen op. Dat was ook de reden dat ik dit topic geopend heb, niet dat ik ergens grootse onvrede mee heb maar ik vind het wel prettig als regels en uitvoering met elkaar overeenkomen, dat is nu niet helemaal het geval (één artikel per advertentie vs. meerdere dingen in één ad).

Verder vind ik -maar dat is ook niet zo'n heel groot pijnpunt- het wel een leuke vraag welke prijs je bij je zolderopruiming van X artikelen moet plaatsen ? De prijs van het laagste item (want je kunt voor die prijs al iets kopen), de prijs van het duurste item (want voor die prijs kun je tenminste het duurste item kopen), of de totaalprijs voor het geheel (niet logisch als al bij voorbaat duidelijk is dat het niet in één koop verkocht gaat worden).

En als we het toch technisch bekijken, zou het niet mogelijk zijn om één advertentie te maken met daarin meerdere artikelen ? (zodat de verkoper éénmaal de algemene gegevens invult zoals verzendvoorkeur, locatie, etc) maar vervolgens per artikel de beschrijving, categorie, vraagprijs etc ? Dan zou het uiteindelijk zelfs mogelijk zijn -of je dat wilt is een tweede- om elk artikel in zijn eigen categorie te laten terugkomen ;)

However, ik denk dat met de aankomende veranderingen de inconsistenties wel uit de regels gehaald zullen worden als de praktijk uitwijst dat een andere werkwijze beter bevalt. Toen ik dit topic opende was V&A 3.0 voor mij nog niet in beeld ;)
Pagina: 1