IPnetwerkcamera+livebox (draadloos)+Belkin N router

Pagina: 1
Acties:

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De bedoeling is dat ik met een kort netwerkkabeltje de netwerkcamera met de Belkin wireless router verbind en dat hij op een of andere manier verbinding moet maken met mijn livebox met draadloze optie (want hierop zit de adsl verbinding) ..... zodat ik de beelden via IP forwarding ook in het buitenland kan zien

hoe stel ik dat in?

Ip-netwerkcamera: Panasonic WV-NF284
Belkin N+ wireless router: F5D8235
Livebox Orange: ST3202 + Sagem draadloze optie

ps. als ik de netwerkcamera direkt met de livebox verbind met een netwerkkabel kan ik er gewoon alles mee, echter dan ben ik gebonden aan de lengte van de netwerkkabel tussen de livebox en netwerkcamera en dit wil ik oplossen door het inzetten van de Belkin wireless N+ router .....

[ Voor 3% gewijzigd door danda op 18-08-2010 02:47 ]

Verwijderd

danda schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:42:
ps. als ik de netwerkcamera direkt met de livebox verbind met een netwerkkabel kan ik er gewoon alles mee,
De Belkin instellen als bridge/switch zodat ie geen router meer is maar enkel een "doorgeef luik" (access point) zou een (werkende?) optie kunnen zijn. De Livebox neemt het router/dhcp/etc gedeelte wel opzich.
En de Belkin verbinden met de Livebox via een Lan-poort en niet de Wan-poort gebruiken op de Belkin.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 10:21 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff standaard text neerbeuken hieronder

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows xp moet patchen
En bovengenoemde patch is dan voor WPA(1) support. Daarna kun je ook nog deze installeren voor WPA2:
KB917021 voor SP2

Iperf

• danda
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:18:
[...]

........
En de Belkin verbinden met de Livebox via een Lan-poort en niet de Wan-poort gebruiken op de Belkin.
hoe doe ik dat laatste draadloos?

• danda
  • Nu online
fish schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:23:
ff standaard text neerbeuken hieronder

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet

[...]

1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows xp moet patchen
En bovengenoemde patch is dan voor WPA(1) support. Daarna kun je ook nog deze installeren voor WPA2:
KB917021 voor SP2
hiermee bedoel je dat ik de belkin router met de livebox verbind, dat is geen enkel probleem.... het gaat erom dat ik de netwerkcamera met een netwerkkabel kan verbinden met de router en dat die dan draadloos connectie kan maken met de livebox ... is dat nou een bridge of een accesspoint? en hoe stel ik dat in? ik heb begrepen dat ik van de livebox geen bridge moet maken anders verlies ik de telefoonfunctionaliteit

Verwijderd

Nu snap ik hem helemaal.
Livebox<-->wifi signaal<-->Belkin<-->kabeltje<->Camera.

Dan zal je de Belkin als Wlan range extender (van de Livebox) moeten gebruiken, als dat al mogelijk is zal je dat in de handleiding kunnen vinden, maar ik ben bang dat de Livebox daar niet zomaar 1,2,3 in trapt.

Vaak werk zoiets (pas echt) goed als alle Wlan apparaten van hetzelfde merk zijn.

Ik denk dat je "sneller" klaar bent als je een kabeltje naar de camera trekt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 00:10 ]

Pagina: 1