Kan niet meer draadloos printen mp640

Pagina: 1
Acties:

• Selo2300
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10-2021
Voorheen had ik de fritzbox (xs4all) waar ik mijn canon mp640 gewoon op kon verbinden en draadloos kon printen vanaf elke computer die op de fritzbox was ingelogd. Nu heb ik UPC met wl351 (router instaleren was ook moeilijk ik heb de ip van de router moeten veranderen) maar hier wil de mp640 niet op verbinden.
Wanneer ik via de printer wil verbinden krijg ik een foutmelding... ik heb het idee dat het aan mijn router ligt ik weet alleen niet wat voor instellingen ik zou moeten aanpassen. Iemand een idee?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
Heb je gekeken of je nieuwe router draadloos printen ondersteund of dat je nieuwe router kan functioneren als printserver?

Je router bereik je overigens door via Start > Uitvoeren > CMD en dan "ipconfig /all" in te geven zonder de "" uiteraard.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.roncalli.nu/images/f/f2/Ipconfig.gif

En dan gaat het om je default gateway adres (als je dus niet weet hoe je in je router moet komen)

discogs

• Selo2300
DIt is wat ik krijg te zien.. bedoel je met in router komen die website wat onder router staat? 192.168.0.1
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/6505/56373563.jpg

• loewie1984
Wat je nu laat zien zijn slechts tunnel adapters, je moet opzoek naar de regel "Ethernet adapter voor LAN verbinding" hierin staan je echte netwerkgegevens van jou thuis situatie

discogs

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:53
loewie1984 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:53:
Heb je gekeken of je nieuwe router draadloos printen ondersteund of dat je nieuwe router kan functioneren als printserver?
Als het goed is heb je geen printerserver oid nodig, en zal wanneer je de printer juist aansluit op het draadloos netwerk, je de printer gewoon tussen alle andere computers in het netwerk overzicht ziet.

Het handigste is om eerst het netwerk bedraad en draadloos juist te configuren, met een beveiliging etc, en daarna mbv WCN de draadloos netwerk gegevens kopieren naar je printer mbv een usbstick. Het handigste is wel om dit mbv een computer die dmv wifi met het netwerk verbonden is.

edit: Is je netwerk/router wel juist ingesteld? Heb je internet op de computer? Welke Windows versie gebruik je? Dan kan er makkelijker geholpen worden met de stappen die je moet nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door JustAnotherDev op 18-08-2010 02:16 ]

• loewie1984
OK die MP640 kan via draadloos netwerk printen? Dan zul je je netwerk moeten analyseren en de printer opnieuw moeten configureren aan de hand van je netwerk instellingen.

[ Voor 81% gewijzigd door loewie1984 op 18-08-2010 02:14 ]

discogs

• Selo2300
ik heb wel gewoon internet via wifi. ik gebruik vista.
hoe moet ik netwerk analyseren en de printer opnieuw configureren?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je moet gewoon de printer instellen verbinding te maken met de router zijn SSID? Handleiding vind je hier. Waarschijnlijk kan dit gewoon via zijn LCD schermpje, anders moet je hem aansluiten via USB maar dan heb je wel volgens mij software nodig van Canon.

[ Voor 61% gewijzigd door Nivk op 18-08-2010 13:49 ]

Pagina: 1