Geen internet wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

• slic101
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Beste mensen,

Ik heb een probleem waar ik niet meer uit kom. Ik heb nu zo een 4 weken een Powernet aansluitingen voor mijn PC boven op zolder. Deze doet het perfect.
Beneden heb ik een een laptop die via wifi is aangesloten op het het internet. Helaas heb ik de afgelopen week hier een probleem op. Ik heb wel verbinding met de router, maar ik kan het internet niet op. Als ik de verbinding herstel dan kan ik met de laptop +/- 2 minuten het internet op en dan krijg ik weer hetzelfde probleem.
Als ik de Powernet adapters er tussen uit haal (deze zit op mijn router, een Linksys WRT160N, aangesloten) dan heb ik geen problemen meer.

Weet iemand toevallig wat er hier aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!!!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:12
Die pc op zolder, kan die dan ook nog op internet of lukt dat ook niet?

• slic101
Hoi Jeroen,

De PC op zolder kan idd gewoon op internet. Ik heb met deze machine helemaal geen probleem. En wat ook raar is dat de laptop het soms gewoon dagen achter elkaar ook geen problemen heeft, zoals nu. Ik heb gisteren mijn verbinding hersteld en hij doet het tot nu toe gewoon goed... begrijp het echt niet...

Verwijderd

Zijn er meerdere draadloze netwerken in de buurt?
Als dit het geval is, kijk dan even of deze op hetzelfde kanaal zitten, dit kan ook vaak slechte verbindingen en storingen geven.

http://www.pcmech.com/art...-by-changing-the-channel/

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
schakelt je laptop wifi niet toevallig over naar een andere router in de buurt (van de buren oid) welke geen internet heeft maar wel een sterker signaal ?

• slic101
@ Meganutter:
Netstumbler doet het bij niet, het geeft de foutmelding: no APs active.
Ik gebruik een programma genaamd inSSIDer... hier zie ik 7 routers bij mij in de buurt met 1x kanaal 1, 1x kanaal 4, 1x kanaal 6 (dit ben ik), 1x kanaal 10 en 3x kanaal 11. Volgens mij zit ik wel veilig met mijn kanaal op dit moment, maar ik heb ook geen probleem met het internet op dit moment. Zodra ik weer problemen heb zal ik kijken of er geen andere routers in de buurt geactiveerd zijn.

@Viper:
Mijn laptop schakelt niet over naar een andere router, dit heb ik gecontroleerd.

• slic101
Update:
Zonet had ik weer geen internet op de laptop. Ik heb gelijk de kanalen bekeken van de routers in de buurt, maar deze zijn ongewijzigd.

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-01 15:42
Dan is er toch wat lokale storing op een of andere manier,
zoiets kan aan verschillende dingen liggen.

Ik zou je adviseren om even de nieuwste drivers voor je netwerkkaart te installeren en ook de laatste firmware van de modem/router.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als het niet teveel moeite is, zou je de pc van boven tijdelijk bij de router kunnen zetten, en in plaats van de utp kabel in de powernet adapter bij het modem, direct in de pc te doen. Ik neem aan dat die pc aanstond terwijl je je laptop testte?
Zou het niet zo kunnen zijn dat er per ongeluk op een van de twee een statisch ip-adres (of bv dezelfde computernaam) staat ingesteld, en dat dat dezelfde is als op de andere?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die powernet adapter is de enige pc die via LAN op de router zit?

M.a.w.

internet werkt goed als je laptop via wifi de enige gebruiker is, zodra er een pc via lan gekoppeld wordt valt je internet weg

• jeroen3
Dan weet ik het probleem al.

Je hebt een Linksys WRT160N dat niet zo'n goede. Ik heb hem zelfs omgeruild voor een 320N omdat hij bij LAN verkeer (pc->pc) reboot.

• slic101
Ik heb nu al een hele tijd geen internet meer op mijn laptop. Mijn htc heb ik ook via mijn router verbonden maar hier hetzelfde verhaal: geen internet, maar wel verbinding met mijn router.

@Maximus TG:
Hoe kan ik controleren of er een statische IP adres wordt gebruikt?

@ Viper:
In de meeste gevallen valt internet idd weg als ik de PC via powerlan wordt gekoppen. Zonder power ethernet heb ik geen probleem.

@jeroen3:
Ik heb nog geen last gehad van reboots, tenminste waar kan ik dat constateren, ergens een log file die ik kan bekijken?

• jeroen3
Welke powerline adapter is het eigenlijk? Met switch ofzo?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat voor een IP adres heeft je laptop bij wel en geen internet? Volgens mij klopt er iets niet met je DHCP instellingen van je router.

• slic101
@Jeroen3:
Ik gebruik de DATAplug van Alecto, de 85 mpbs versie

@Nivk:
Zodra ik thuis ben controleer ik de IP adressen
Update: IP adres blijft hetzelfde... 192.168.....

[ Voor 17% gewijzigd door slic101 op 18-08-2010 16:36 ]

• jeroen3
Heb je de cd al gebruikt?
Ziet die fouten als je het programma start?

• slic101
Hoi jeroen3,

Welke cd bedoel je? De originele cd van linksys heb ik niet meer. Als je kan vertellen welke dit is kan ik het proberen te downloaden van hun site.

• jeroen3
Van je powerline adapter. Als ik namelijk op de site kijk vertellen ze dat ze er een handige Utility tool bij hebben gemaakt. Waar je ook de het apparaat kan instellen volgens mijn.

• slic101
Ok...

Deze heb ik nog boven ergens. Ik zal deze installeren. Je hoort het zodra ik het gedaan heb...

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 23:50
Heb je niet perongeluk 2 DHCP servers ingeschakeld? (modem en router)

Verwijderd

Kun je eens een screenshot van je ip/dhcp settings plaatsen? Waarschijnlijk is het iets met DNS oid.

• slic101
die van mijn router?

Update: hoe kan in een pic toegvoegen?

@ Pinguin:
Mijn router heeft geen DHCP

[ Voor 77% gewijzigd door slic101 op 18-08-2010 23:10 ]

Verwijderd

slic101 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:03:
die van mijn router?

Update: hoe kan in een pic toegvoegen?
Ja, van je router en pc. Waarop dus ip/subnet/gateway/dns is te zien :)

Dat kan door een link te plaatsen naar een plaatje dat je hebt geupload naar bijv. sites als tinypic.com

• slic101
Hier zijn de foto's van mijn router en PC.
Ik zie trouwens ook dat ik niet de laatste drivers heb. Deze ga ik nu upgraden.

PC:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/mwr1b6.jpg

Router:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/x1mt01.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door slic101 op 20-08-2010 11:11 ]

Verwijderd

Aangezien je router geen DHCP aan heeft staan, heeft de Powernet adapter dan hetzelfde IP als je router (ik weet niet exact wat zo'n ding doet dus ik gok maar wat)

Wat je ook kan nakijken is ofdat je nog in dezelfde scope valt.
of probeer eens je Router als default gateway te zetten op je PC.

• Thommmyy
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-01 15:00
Wat je ook nog zou kunnen proberen is om je laptop een vast Ip(handmatig) te geven
dat je het bv zo invult:

Ip 192.168.1.133
subnetmasker: 255.255.255.0 (gebeurd volgens mij automatisch na het invullen van Ip)
Standaard gateway: 192.168.1.254( is een standaard nummertje van Lynksys)
DNS: 192.168.1.254( hou deze het zelfde als de gateway)

Bij mij zat daar het probleem met de wifi verbinding, met kabel had ik ook nergens last van.

Suc6 verder, mocht dit niet lukken

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Hey het is een gateway probleem, weet niet hoe het apparaat verder geconfigueerd is.
Gateway wordt gebruikt als hijzelf het betreffende adres op zijn netwerk niet kan berijken (Last resort).

Op je PC staat deze ingevuld als 192.168.1.254 en je AP staat op 192.168.1.1.
Mischien dat dit het euvel is, teminste voor zover ik kan zien. BTW waarom config je je DHCP gewoon niet, is veel makkelijker en minder kans op fouten
Pagina: 1